Šiauliečių prašoma perplanuoti keliones miesto autobusais

Artūro STAPONKAUS nuotr.
„Busturo“ autobusai vakare nepajudės iš stotelės, jei keleivių sulips daugiau, nei leidžia operacijų vadovas.
Kasdien Šiaulių miesto visuomeniniu transportu keliauja tūkstančiai miestiečių ir svečių. „Busturas“ skyrė papildomų autobusų, kad kelionės būtų saugesnės, tačiau keleivių srautai išlieka dideli. Keleivių prašoma perplanuoti savo keliones, o vakarais perpildyti autobusai iš stotelės nepajudės.

 

UAB „Busturas“ pateikė informaciją, kad per darbo dieną miesto autobusuose pažymima apie 23 tūkstančius važiavimo bilietų, o šeštadienį – apie 13 tūkstančių.

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis pastebėjo, jog miesto autobusai – tai uždaros erdvės, kuriomis naudojasi dideli srautai žmonių, taip formuojasi COVID-19 sergamumo rizika.

„Didelis keleivių srautas išsėmė „Busturo“ galimybes įlieti papildomų autobusų. 11 papildomų autobusų „dengia“ 27 reisus, bet tai yra mūsų ribinės galimybės“, – sakė A. Bartulis.

Pagal nustatytus operacijų vadovo nurodymus paprastas miesto autobusas vienu metu gali vežti 31 keleivį, o prailgintas – 41. Tai yra kiek daugiau nei 30 procentų keleivių skaičiaus, kuris galėtų būti vežamas įprastomis aplinkybėmis.

A. Bartulis aiškino, kad išsėmus visas technines aplinkybes ir siekiant vykdyti operacijų vadovo reikalavimus, kreipiasi pagalbos į keleivius.

Atlikus analizę buvo nustatyta, kad miesto visuomeninio transportas per dieną patiria tris pikus. Daugiausiai keleivių važiuoja nuo 7 iki 8 valandos – per 2200. Administracijos direktorius pastebėjo, kad nuo 14 valandos formuojasi dienos pikas, kai miesto autobusais beveik 3 valandas juda po 2 tūkstančius keleivius. Ir dar vienas – įprastinis vakarinis pikas apie 17 valandą, kai autobusais keliauja beveik 2100 žmonių.

A. Bartulis aiškino, kad jei galėtų dalis keleivių važiuoti rytą į darbą ar kitais reikalais pusvalandžiu anksčiau, nukrautų rytinį piką. Taip ir patys žmonės vyktų saugiau. Savivaldybės vadovas paršo darbdavių pavėlinti darbo laiką nuo 8 iki 9 valandos, tuomet srautas pasiskirstytų per ilgesnį laiką.

Taip pat prašoma senjorų ir kitų žmonių, kurių kelionės nėra apibrėžtos laiko, rinktis autobusų maršrutus nuo 9 iki 12 valandos, kai keleivių srautas sumažėja.

Ketinama sugriežtinti važiuojančiųjų įlaipinimo kontrolę. Vakare, kai nebėra grėsmės pavėluoti į darbą, kontrolieriai draus lipti į autobusą didesniam skaičiui žmonių, nei nurodyta operacijų vadovo reikalavimuose. Jei keleiviai nepaisys reikalavimų ir brausis į autobusą, šis nepajudės iš vietos tol, kol neliks keleivių tiek, kiek leistina.

„Galėtume iškart sutarti ir neiti į konfliktą, suprasti, kad vakarinis saugus parvažiavimas namo, kad ir 15-20 minučių vėliau, yra didesnė vertybė“, – akcentavo A. Bartulis.

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad 18-19 valandomis keleivių judėjimas visuomeniniu transportu jau yra gerokai mažesnis.

„Jei pavyktų pasiekti tokį keleivių srauto perskirstymą, galėtume ir saugiau vežti, ir, svarbiausia, laikytumėmės operacijų vadovo reikalavimų“, – aiškino Savivaldybės administracijos vadovas.

Jis paneigė, kad visa atsakomybė už operacijų vadovo reikalavimų vykdymą perkeliama ant keleivių pečių. Pirmiausiai, iš keleivio reikalaujama į autobusą įlipti su nosį ir burną dengiančia veido kauke. „Busturas“ iš rezervo skyrė papildomus autobusus. Kontrolieriai, užuot vykdę savo tiesiogines funkcijas, vykdys įlaipinimo kontrolę. Planuojama pasitelkti savanorius.