Kelyje – senovinių automobilių žygis Vilnius-Ryga-Talinas

Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Senovinės technikos „Baltijos kelias 30” minėjimas ir žygio dalyvių palydėtuvės vyko Katedros aikštėje Vilniuje.
Sekmadienį Vilniuje, Katedros aikštėje, duotas startas senovinės technikos žygiui "Baltijos kelias 30".

Tai pirmasis bendras Lietuvos, Latvijos ir Estijos senovinės technikos klubų renginys, įvykstantis po šių trijų šalių nepriklausomybės atgavimo. Daug metų buvo bandyta suvienyti Baltijos šalių istorinės technikos mėgėjų gretas, bet vis niekaip to padaryti nepavykdavo. Šiemet, pasak senovinių automobilių klubo "Klasika" prezidento Egidijaus Einorio, pasitaikius puikiai progai – Baltijos kelio 30-mečiui, sausio 26 dieną Rygoje susirinkę trijų šalių atstovai pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Šiuo dokumentu buvo nutarta netradiciškai pažymėti Baltijos kelio jubiliejų, atkartojant istorinio įvykio maršrutą senoviniais automobiliais ir motociklais, tuo pačiu suvienijant visų trijų Baltijos valstybių retro technikos mėgėjų gretas.
Kadangi šį žygį, skirtą Baltijos kelio 30-mečiui, organizuoja senovinės technikos entuziastai, jame dalyvauja žmonės, vairuojantys tik senovinę techniką, kuri buvo pagaminta iki 1989 metų. Įvertinus ir prisiminus tai, kad Baltijos keliui, kaip reiškiniui, darė įtaką 1939 metais pasirašyti slaptieji protokolai, siekiama visuomenę supažindinti ne tik su transporto priemonėmis, kuriomis prieš 30 metų buvo važiuojama į Baltijos kelią, bet ir su ta technika, kuri buvo naudojama Molotovo-Ribentropo pakto sudarymo laikmečiu.
Baltijos kelio žygyje dalyvauja istoriniai automobiliai, kurių amžius svyruoja nuo 30 metų iki daugiau nei 100 metų, vidutinis jų važiavimo greitis bus apie 40-50 km/h. Įvertinus tokį transporto priemonių judėjimą ir dar prie to pridėjus parodoms ir minėjimams skirtą laiką, kasdieną įveikiama tik po 200 – 250 kilometrų. Šiandien istoriniai automobiliai pravažiuos Latviją, o rugpjūčio 20 dieną – Estijos nepriklausomybės dieną, pasieks Taliną, galutinį šio žygio tikslą.