Naujausios
Žiedas bus įrengtas, bet automobilių kamščiai gali išlikti
Spaudos konferencijoje Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis pranešė, kad šį mėnesį planuojama Baltų-Išradėjų gatvių sankryžoje įrenginėjamą žiedą padengti trečiu asfalto sluoksniu, suženklinti ir pilnai paleisti juo eismą. Baigti Aukštabalio gatvės nuo Baltų g. iki Serbentų g. ir Serbentų gatvės nuo Aukštabalio g. iki esamos Serbentų g. įrengimo darbai.
Tačiau vidinio aplinkkelio patogumų gyventojai dar nepajus. Juos stabdys nerekonstruota Serbentų – Pramonės gatvių sankryža. A. Bartulis kalbėjo, kad darbų rangovas sankryžos rekonstrukcijai jau paskelbtas, tačiau darbai prasidės tik kitų metų pavasarį ir truks 4 mėnesius.
„Sankryža gali tapti problematiška, nes sunku sumodeliuoti tą srautą ja besinaudojančių. Gali būti tam tikrų spūsčių. Po rekonstrukcijos bus maksimaliai išspręsti pralaidumo klausimai. Keturių juostų sankryžoje bus įrengti dešinieji posūkiai aplenkiant pačią sankryžą, apsaugoti kairieji posūkiai. Tada išvažiavimas į Vilniaus gatvę ir į Radviliškio pusę bus maksimaliai patogus. Tačiau kol kas atidarydami vidinio aplinkkelio gatvę, negalime dar pasiūlyti Pramonės-Serbentų gatvių sankryžos maksimalus pralaidumo“, – sakė Administracijos direktorius, prašydamas vairuotojų apsišarvuoti kantrybe vardan šviesios ateities.
Žadama, kad Savivaldybės įmonė „Gatvių apšvietimas“ iš turimos informacijos sumodeliuos, kaip tą sankryžą valdyti dabar ir gerinti pralaidumą iki rekonstrukcijos.
Savo eilės laukia Aukštabalio gatvės atkarpa tarp Tilžės ir Garažų gatvių. O nuo Garažų gatvės iki žiedo bus padaryta nauja šios gatvės atkarpa.
„Tokiu būdu nuo Tilžės gatvės, kuri kertasi su Aukštabalio gatve, iki pat žiedo turėsime patogų srautą, kuris nuims Pramonės gatvės apkrovimą. Bet tai bus tik kitų metų vasarą. Dar turėsime 2 objektus antrajame etape. Juos užbaigus bus įgyvendinta dešimtmetį puoselėta vidinio aplinkkelio mintis“, – aiškino Savivaldybės administracijos vadovas.
Kodėl visi vidinio aplinkkelio darbai nebuvo atliekami šįmet?
A. Bartulis prisiminė, kad dar prieš porą metų buvo keliamas klausimas, kad darant naujo vidaus aplinkkelio įrengimą, reikalinga sankryžos rekonstrukcija, žiedas ir išvažiavimas iš Tilžės gatvės Aukštabalio gatve. Bet tokį didžiulį projektą įgyvendinti neišvengiamai galima atlikti tik etapais. Anot direktoriaus, neįmanoma sugeneruoti tokius didelius pinigus ir atlikti visų dalių projektavimą vienu metu.
„Kažkuris projektas išsivežė į priekį, kiti ėjo iš paskos. Aplinkkelis su žiedu kainavo 5,3 milijono eurų. Šioms lėšoms sutelkti panaudoti visi galimi šaltiniai – ir miesto biudžeto, ir Kelių priežiūros programos, ir europinės“, – pasakojo Administracijos vadovas.
Paskelbus Savivaldybės bendrovės „Pabalių turgaus“ privatizavimą, buvo skelbiama, kad gautos lėšos bus panaudotos vidiniam aplinkkeliui įrengti. „Pabalių turgus“ vis dar neparduotas, tad lėšų teko ieškoti kitur.
Pėsčiųjų tako rekonstrukciją stabdo teisminiai procesai
Kitas projektas, kuris turėjo būti baigtas iki lapkričio mėnesio, bet šįmet nesibaigs, yra Dainų pėsčiųjų tako rekonstrukcija. Nežiūrint vėlavimo, A. Bartulis vertino, kad beveik milijono eurų vertės darbai vykdomi sėkmingai: dviračių takas jau įrengtas, pėsčiųjų zonoje klojamos trinkelės, atliekami darbai dėl fontano įrengimo, nors pats fontanas šįmet įrengtas nebus.
Tačiau Savivaldybės administracija pastrigo kitoje vietoje – nepavyksta įgyvendinti balandžio mėnesį priimto Tarybos sprendimo – padaryti ištisinį pėsčiųjų taką per Lyros gatvę ir automobilių stovėjimo aikštelę. Tarybai priėmus sprendimą, Savivaldybės administracija kreipėsi į Nacionalinę žemės tarnybą, kad ištisiniam pėsčiųjų takui įrengti reikalingas žemės plotas iš privataus valdytojo būtų paimtas visuomenės poreikiams.
„Šių metų gegužės 10 dieną NŽT direktorius priėmė sprendimą nepradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, motyvuodami savitu teisiniu traktavimu. Mes, Administracija, vienaip suprantame mūsų galimybes ir teisės akto aiškinimą, NŽT turi savo poziciją. Jie procedūros nepradėjo. Mums nieko kito neliko, todėl birželio 30 dieną kreipėmės į Vilniaus administracinį teismą dėl NŽT direktoriaus sprendimo panaikinimo. Rugpjūčio 16 dieną teismas gavo visų šalių atsiliepimus, ir bylos nagrinėjimas galėtų prasidėti. Tačiau mums buvo pasakyta, kad dėl didelio VAT užimtumo ši byla bus pradėta nagrinėti kažkada kitais metais“, – stebėjosi tokia įvykių eiga A. Bartulis.
Dėl šios situacijos Dainų pėsčiųjų tako rekonstrukcijos projektas yra sustojęs, o Tarybos sprendimo įgyvendinimas bus galimas tik tada, kai teismas išaiškins, kuri iš šalių yra teisi. Administracijos direktorius mano, kad, kad Savivaldybės pozicija yra pagrįsta ir NŽT galėtų girdėti jos prašymą. Juolab, kad Taryba priėmė sprendimą remdamasi gyventojų apklausa, jų lūkesčiais turėti saugų vientisą judėjimą per visą Dainų pėsčiųjų taką.