Naujausios
– Prasidėjo stojimai į aukštąsias mokyklas. Kokie tavo planai?
– Padaviau paraišką į tris Vokietijos universitetus: Kylio Christiano Albrechto, Halės-Vitenbergo Martyno Liuterio ir Reino Frydricho Vilhelmo. Ketinu studijuoti mediciną. Lauksiu paraiškos rezultatų šį rudenį, tačiau atsargai paduosiu dokumentus į Lietuvos universitetus, irgi mediciną.
– Kodėl į Vokietiją?
– Tai susiję ir su mano meile kalboms. Norėjau išmokti papildomą užsienio kalbą. Prieš dvejus metus pradėjau mokytis vokiečių kalbos ir rimtai susidomėjau studijomis Vokietijoje. Vokietija yra gera alternatyva pažinti Europos mokslo sferą, nestudijuojant Jungtinėje Karalystėje. Sąlygos labai geros, o mokslas nemokamas.
– Minėjai, kad pateiksi dokumentus ir į Lietuvos universitetus. Gal bandei lyginti studijas mūsų šalyje ir Vokietijoje?
– Vokietijoje lengviau gauti praktikos vietą, o Lietuvoje dažnai tenka konkuruoti. Vokietijoje geresnė mokymo bazė: naujesni vadovėliai, modernesnės technologijos, yra privalomas preparavimo kursas – anatomiją studentai mokosi ne tik iš vadovėlių, bet ir pjaustydami lavoną. Lietuvoje tokia patirtis įmanoma tik dėstytojo iniciatyva.
Neatmetu, kad studijos Lietuvoje turi savų privalumų. Vakar iš vienos draugės girdėjau mintį, kad Lietuvoje kai kurie mokymo metodai yra seni, bet jie gerbiami užsienyje. Ne visada prie technologijų pripratę užsienio studentai yra geresni gydytojai.
– Ką darysi dabar?
– Draugas pasiūlė darbo galimybę. Man nepatinka tinginiauti vasarą.
Rugpjūtį važiuosiu į stovyklą Čekijoje. Turiu draugę vokietę, ji pasiūlė tą stovyklą. Stovykla yra susijusi ir su pramogomis gamtoje, ir su mokslu. Galima pasirinkti sritį ir pasimokyti pasirinktą dalyką. Ją organizuoja Vokietijos moksleivių akademija.
– Laikei šešis egzaminus, visų jų įvertinimai – nuo 90 iki 100. Metiniai dalykų pažymiai ne ką prastesni – vos vienas devynetas tarp dešimtukų. Todėl tavo rankose – atestatas su pagyrimu. Kaip pavyko pasiekti tokių rezultatų?
– Pirmiausia paminėčiau gimnaziją. Turėjau puikius mokytojus. Iš esmės esu patenkintas žiniomis, kurias įgijau. Stengiausi ir pats nemažai padirbėti, gerai mokytis, dalyvaudavau konkursuose. Labai svarbi yra ir aplinka. Gimnazijoje buvo daug talentingų žmonių, į kuriuos galėjau lygiuotis.
Per porą valandų padarydavau namų darbus. Stengiausi nepasilikti darbų paskutinei dienai, egzaminams ruoštis iš anksto. Todėl pavyko išvengti didelio nuovargio. Taip, buvo jaudulio, ypač prieš pirmuosius egzaminus, tačiau žinojau, kad esu pasiruošęs. Laikiau bandomuosius egzaminus.
Leisdavau sau ir pailsėti. Dalyvaudavau protmūšiuose. Su gimnazijos komanda laimėjome Šiaulių regione – pavyko išvažiuoti į Prancūziją. Bėgiodavau, skaitydavau ne tik privalomą literatūrą. Pavyzdžiui, skaičiau "Brolius Karamazovus". Tai didelis Fiodoro Dostojevskio romanas apie moralines dilemas, kurios užklumpa ir abiturientą. Dar skaitau detektyvus, istorinę literatūrą ir spaudą vokiečių, anglų, lietuvių kalbomis.
– Prieš kelerius metus nusprendei palikti berniukų ir jaunuolių chorą "Dagilėlis". O ar nuo muzikos pabėgai?
– Mažiau klarnetu groju, dainuoju. Kita vertus, domiuosi, klausau įvairios muzikos. Praleisti metai chore ir dainavimo mokykloje išugdė muzikinį skonį. Patinka koncertai fortepijonui ir smuikui su simfoniniu orkestru. Pavyzdžiui, žaviuosi trimis Sergejaus Rachmaninovo žymiausiais koncertais fortepijonui – juos esu išklausęs gal po 50 kartų. Ta muzika tinkama visoms dvasinėms būsenoms.
Kai klausau muzikos, aš visada turiu kažką daryti. Skaityt kitaip negaliu, kaip klausydamas klasikinės muzikos. Kai važinėju dviračiu ir bėgioju, užsidedu ausines ir klausau.
– Dvyliktieji mokslo metai mokykloje tau buvo kitokie?
– Jie buvo ypatingi. Aš ir mano laidos draugai jautėme, kad esame savi tarp mokytojų, bendraujame jau kaip subrendę žmonės. Vieni kitais pasitikime. Esame brandžiausi mokiniai gimnazijoje. Buvo toks apmąstymų laikotarpis: mokytojai daug kalbėjo apie egzaminus, gyvenimą, kaip mes turime ruoštis ne tik studijoms, bet ir apskritai būti gerais piliečiais.
– Buvo pasirodęs vienos abiturientės tekstas apie tai, kaip dvyliktoje klasėje yra labai sunku – trūksta laiko, informacijos per daug. Ką atsakytum?
– Jeigu abiturientas mano, kad gimnazijoje yra sunkiausias laikotarpis – paskaityti kelis vadovėlius egzaminui yra labai daug, tai jis neįvertina, kaip sunku būna studijuoti ir įveikti iššūkius palikus mokyklos suolą. Ten niekas juk neverčia skaityti vadovėlių – reikia išsikovoti žinias ir vadovautis vertybėmis pačiam.
Aš ir mano draugai šį laikotarpį vertiname realistiškiau. Žinome, kad jis yra su iššūkiais, tačiau esame pasiruošę ir sunkesniam laikotarpiui.