Naujausios
Įdiegus šią sistemą norimo leidinio išdavimui ar grąžinimui skaitytojai užtruks mažiau laiko ir ne visada bus priklausomi nuo bibliotekininko. Jie paimtus leidinius galės grąžinti bet kuriuo patogiu laiku, įmesdami į uždarą grąžinimo dėžę, pastatytą prie įėjimo į biblioteką. Toks bibliotekos modernizavimas tapo galimas įgyvendinant Lietuvos kultūros tarybos remiamą projektą. Kultūros taryba skyrė 18 tūkstančių eurų, o rajono Savivaldybė pridėjo dar 7 tūkstančius.
Projekto lėšomis taip pat įsigytos dvi vartotojų aptarnavimo procesų darbo stotys su instaliuota RFID technine ir programine įranga, mobilus leidinių paieškos ir inventorizavimo įrenginys bei elektroniniai praėjimo kontrolės vartai, įrengti prie pagrindinių durų su pranešimu apie galimą gaisrą. Tokie vartai ne tik vykdys lankytojų srauto apskaitą, bet ir užtikrins knygų saugumą, nes vagystės atveju įjungs aliarminį šviesos ir garso signalą bei užblokuos duris.
"Ši apsauga grindžiama ant knygų nugarėlių priklijuotomis RFID lipdėmis, kuriose įmontuota lustinė atminties mikroschema su informacija apie patį leidinį su jo išdavimo ir grąžinimo apskaita. Kol kas ribotos projekto lėšos leido įsigyti tik trečdaliui knygų fondo reikalingų lipdžių, o likęs fondas kol kas naudos ribotų galimybių BAR kodus, tačiau mes einame pirmyn – parengėme ir pateikėme projekto paraišką antram šios technologinės sistemos finansavimo etapui. Jei mūsų paraiška bus patenkinta, 2020 metais įsigytume ne tik visam knygų fondui reikalingas RFID lipdes, bet ir lankytojų savitarnos terminalą bei specializuotą brūkšninių kodų konvertavimo į RFID kodus darbo stotį", – sakė laikinai einantis direktoriaus pavaduotojo pareigas Almantas Šlivinskas.
Jis pasidžiaugė, kad tokia savitarnos sistema užtikrins žymų darbuotojų ir skaitytojų aptarnavimo laiko taupymą bibliotekoje: skaitytojai galės grąžinti knygas, įmesdami į knygų grąžinimo dėžę, o savitarnos informacijos terminale patys vykdyti išleistų ar bibliotekoje turimų leidinių paiešką.
Pabaigus įdiegti skaitytojų aptarnavimo technologinę sistemą bus automatizuoti leidinių išdavimo ir grąžinimo, fondų apsaugos, inventorizavimo, paieškos, ataskaitų ruošimo bei kiti bibliotekiniai procesai, geresnė atvirųjų fondų apsauga, optimizuotos laiko sąnaudos: bibliotekininkas greičiau, patogiau ir efektyviau aptarnaus skaitytojus, o patys skaitytojai turės leidinių išdavimo ir grąžinimo automatizuotą savitarnos galimybę.