Šiaulių oro uoste „karantinuojami“ lėktuvai

Vitalio LEBEDŽIO nuotr.
Skrydžių bendrovėms sustabdžius tarptautinius skrydžius, iki 14 orlaivių bus „parkuojami“ ir lauks geresnių laikų Šiaulių oro uoste.
Po ilgos pertraukos Šiaulių oro uoste leidžiasi keleiviniai lėktuvai. Tik jie tušti. Praėjusiais metais Savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas patyrė net 138 tūkstančių nuostolį ir visas viltis atsigauti deda į investuotoją „Aviatic MRO“. Panašu, kad viltys pasiteisina, nes ši įmonė „karantinui“ į Šiaulius prikvietė tuščius keleivinius lėktuvus.
Vitalio LEBEDŽIO nuotr.
UAB „Aviatic MRO“ direktorius Artūras Liudkevičius sakė, kad įmonė į Šiaulius galėtų atskraidinti ir daugiau kompanijų orlaivių, tačiau trūksta vietos.

Dėl daugelyje pasaulio šalių uždarytų valstybinių sienų ir nutrauktų skrydžių, skrydžių kompanijos dairosi, kur saugiai laikyti lėktuvus.

Poilsiui ir techninei priežiūrai jie dabar skraidinami ir į tarptautinį Šiaulių oro uostą, kur „Aviatic MRO“ keleivinius lėktuvus Šiauliuose prižiūrės ir parengs naujiems skrydžiams.

Ši įmonė iš Šiaulių oro uosto yra išsinuomavusi kelis žemės sklypus ir planuoja jau kitąmet pastatyti ten orlaivių techninės priežiūros ir remonto centrą. „Aviatic MRO“ yra gavusi Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą įrangai įsigyti.

Pasak SĮ Šiaulių oro uosto Aviacijos saugumo ir operatyvinio skyriaus vadovo Algirdo Ulčino, koronavirusas ant žemės nutupdė daugybę lėktuvų, o Šiaulių oro uostas jiems gali pasiūlyti civilinį peroną. Priklausomai nuo to, kiek laiko keleiviniai orlaiviai praleis Šiauliuose, įmonė tikisi papildomų įplaukų. Viena aikštelė bus palikta neužimta, kad joje būtų galima pastatyti atskridusius krovininius lėktuvus.

Neslepiama, kad lėktuvams laikyti Šiaulių oro uostas yra patrauklus dėl to, kad jo paslaugos pigesnės. „Aviatic MRO“ direktorius Artūras Liudkevičius pasidalijo planais čia laikyti 10-14 orlaivių.

Dviejų aviacijos kompanijų „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviams bus atlikta reikalinga techninė priežiūra ir jie lauks iškvietimo oro uosto perone. Pasak įmonės direktoriaus, trečiadienį ir ketvirtadienį nusileido po keturis lėktuvus, penktadienį laukta dar dviejų. Bendrovė galėtų į Šiaulius atskraidinti ir dar daugiau kompanijų orlaivių, tačiau trūksta vietos.

„Šiandien, kai ne patys geriausi laikai aviacijai, orlaiviams reikalingos parkavimo ir priežiūros vietos. Kaip tik tokias paslaugas mes ir pradedame teikti Šiaulių oro uoste. Orlaiviai čia bus tol, kol mūsų klientai nenorės jais vėl skristi. (...) Orlaiviai turi būti parengti pakilti bet kuriuo momentu. Dar daugiau lėktuvų priežiūros paslaugų galėsime pasiūlyti, kai bus baigtas orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro projektas, darbai startuos jau šįmet“, – komentavo Artūras Liudkevičius.

Vasario viduryje Šiaulių miesto savivaldybė pasirašė sutartį su AB „Panevėžio keliai“ dėl beveik 9,5 milijonų eurų vertės rangos darbų oro uoste. Rangovas per 42 savaites, šių metų pabaigos, įsipareigojo atlikti riedėjimo tako „B“ rekonstrukciją, atnaujinti 4 hektarų ploto peroną. Numatyta taip pat įrengti signalinių žiburių sistemą, privažiavimo kelią nuo Aviacijos gatvės, vidaus kelią, nutiesti vandentiekio, nuotekų ir paviršinių nuotekų tinklus. Projektas įgyvendinamas miesto biudžeto lėšomis.

Praėjusiais metais Savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas išgyveno itin didelį sunkmetį. Aptarnavo vos 4 krovininius lėktuvus, atliko antžeminį aptarnavimą kariniams lėktuvams. Pagrindinės įmonės pajamos – 170 tūkstančių eurų iš miesto biudžeto skrydžių saugumo funkcijai užtikrinti ir 24 tūkstančiai eurų už dviejų žemės sklypų nuomą investuotojui. Šiais metais oro uostui iš miesto biudžeto skirta per 200 tūkstančių eurų.

Veiklą nutraukus įmonei, kuri anksčiau gabendavo krovinius per Šiaulių oro uostą, jis praktiškai liko be darbo. Siekdama išgyventi, Savivaldybės įmonė pernai nuo 25 darbuotojų susitraukė iki 13, liko tik tie, kurie turi užtikrinti skrydžių saugumą.

Tačiau šie metai, nors ir sukaustyti karantino, investuotojų dėka oro uostui gali duoti daugiau pajamų.