Oro uostas giriasi savo rezultatais

Oro uostas giriasi savo rezultatais

Oro uostas giriasi savo rezultatais

„Esame pagrindinis Lietuvos krovinių oro uostas“, – vakar spaudos konferencijoje apžvelgdamas pusmečio rezultatus pareiškė Šiaulių oro uosto vadovas Romas Mikšys. Jo teigimu, krovinių pervežimas, palyginti su pernai, išaugo 43 procentais.

Giedrius VAITKEVIČIUS

sportas@skrastas.lt

Pelnas

„Šiemet apkrova buvo 2100 tonų krovinių įmonė tapo pelninga. Nuo 2003 metų visada būdavome minuse“, – tvirtino R. Mikšys. Jo teigimu, visą laiką nuostolingai dirbusi įmonė tapo „pliusinė“. Jos pelnas – 25 tūkstančiai litų.

Pasak R. Mikšio, pelningą veiklą lėmė nauja linija – Lietuva-Turkija-Lietuva (Šiauliai-Stambulas-Šiauliai).

„Ši linija perspektyvesnė nei tiltas su Izraelio miestu Tel Avivu, kurį naudojame senokai“, – sakė R. Mikšys. Bendradarbiaujama su Latvijos įmone. Jos lėktuvas „Airbus A300“, galintis pakrauti iki 46 tonų svorį, dažniausiai pilnas keliauja į abi puses – ir į Stambulą, ir į Šiaulius.

R. Mikšio teigimu, atsirado ir naujų rinkų – turkai nori, kad kroviniai būtų skraidinami į Iraką, Kurdistaną, Kazachstaną.

„Šiek tiek prisibijome, nes jei atvežtų, tarkime, skystųjų kristalų televizorius, kompiuterius, neturėtume galimybės jų sandėliuoti. Kita vertus, pagal Kurdistano papročius, kiaušinius galima vartoti ne senesnius kaip trijų dienų. Tik aviacija gali taip greitai pristatyti“, – tvirtino R. Mikšys.

Problemų yra

Oro uoste nėra karantino zonos – vietos, skirtos atvykusiam kroviniui laikyti. Šiauliuose nėra ir veterinarinio posto.

„Birželio pabaigoje iš Tel Avivo pakilo lėktuvas į Šiaulius, bet jį teko apsukti. Lėktuvas Tel Avive paliko vežtus žirgus. Negalime priimti kanopinių gyvūnų, – pripažino R. Mikšys. – Turime sanitarinį postą – gėles, daržoves vežti galime.“

„Reikia gerinti infrastruktūrą, – mano R. Mikšys. – Skubiausias dalykas – atnaujinti dangas. Bendrovės „Šiaulių plentas“ specialistai apskaičiavo, kad restauracija kainuotų 14 milijonų litų.“ Jo teigimu, restauruotų dangų užtektų. Klojant naujas, tektų išleisti 70 milijonų litų.

Jono TAMULIO nuotr.

REZULTATAI: Šiaulių oro uosto vadovas Romas Mikšys tvirtino, kad oro uostas tapo labiausiai apkrautas Lietuvoje.