Naujausios
Išniro petys
Incidentas perėjoje ties minėta Sodo ir Ventos gatvių sankryža įvyko likus keturioms minutėms iki septintos valandos ryto. Per perėją einantį 54 metų pėsčiąjį, Sodo gatvės gyventoją, nubloškė į Palangos pusę važiavęs taksi automobilis "Audi A6", vairuojamas 60 metų vyro.
Pėsčiajam po avarijos diagnozuotas peties išnirimas, vyras paguldytas į ligoninę.
Automobilio vairuotojas, anot pareigūnų, buvo blaivus. Lengvas – 0,94 promilės girtumas – nustatytas sužalotajam.
Tuojau po avarijos atsirado liudytojų, mačiusių, kad pėsčiasis į kelią neišpuolė, kaip dažnai tokiais atvejais mėgsta teigti vairuotojai. Esą automobilio didelio greičio taip pat nebuvę. Kol kas mįslė, dėl kokios priežasties vairuotojas nesuspėjo sustabdyti transporto priemonės – į šį klausimą turėtų atsakyti ikiteisminis tyrimas, kurį pradėjo Šiaulių apskrities policija.
Pasėtos mirtys
Vakarykštė nelaimė perėjoje, laimei, nesibaigė tragiškai. Tačiau tokių būta – šiemet, spalio 22 dieną ir 2018 metų sausio 11-ąją.
Prieš porą savaičių šioje perėjoje pravažiuojantis automobilis kliudė 47-erių pėsčiąjį. Vyras, po avarijos praėjus pusantros valandos, dėl patirtų traumų mirė Respublikinės Šiaulių ligoninės chirurginėje reanimacijoje.
Pernai, sausio 11 dieną, likus dešimčiai minučių iki aštuntos ryto, automobilis "Volkswagen Touran" mirtinai sužalojo per perėją ėjusią 37 metų moterį. Kuršėniškė kliudyta po to, kai į Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centrą palydėjo savo antroką sūnų. Žmonių teigimu, berniuką mama į mokslo įstaigą lydėdavo kasdien, nes baiminosi nelaimingo atsitikimo jam einant būtent per šią kapu jai pačiai virtusią perėją.
Sukėlė ant kojų
Apie vakarykštę nelaimę Šiaulių rajono meras Antanas Bezaras informuotas praėjus vos pusvalandžiui po jos.
"Pasijutau, kaip basliu per galvą gavęs, – "Šiaulių kraštui" prisipažino rajono vadovas. – Kiek raštų prirašyta, kiek prikalbėta, o sprendimai taip ir nepriimti".
Tuojau po nelaimės A. Bezaras sulaukė Šiaulių apskrities policijos viršininko Ramūno Sarapo skambučio. Komisaras pasiūlė pagalbą.
"Nepaprastai esu dėkingas policijai už savanorišką iniciatyvą bandant apsaugoti mūsų žmones. Kol Kelių direkcija svarsto ir žada kažką padaryti, policija bendradarbiauti siūlo jau dabar", – kalbėjo A. Bezaras.
Jis, suneramintas žinių apie dar vieną nelaimę, nebelaukė darbo dienos pradžios ir paskambino tiesiai Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovui Vitalijui Andrejevui.
"Pokalbis nebuvo labai malonus, – sakė meras. – Esminis klausimas: kiek dar eismo įvykių teks iškęsti, kad būtų priimti sprendimai?"
Anot A. Bezaro, Kelių direkcijos vadovas pažadėjo per dvi savaites ties minima perėja įrengti laikinąsias saugumo priemones – kalnelius.
Kitas A. Bezaro skambutis buvo skirtas nelaimės išvakarėse Šiaulių rajone apsilankiusiam bei greta kitų problemų ir apie minėtą perėją–žudikę išgirdusiam susisiekimo ministro patarėjui Jeroslav Kaminski. Svečią apsilankymo metu gerokai nustebino žinios, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija neįstengia įrengti saugumo priemonių Kuršėnuose esančioje pavojingoje perėjoje, kur per nepilnus metus žuvo du žmonės, taip pat nesugeba rasti rangovų rajono keliams asfaltuoti, rekonstruoti, nors panašios rekonstrukcijos visoje šalyje vyksta.
Informuotas apie vakarykščią nelaimę Kuršėnuose J. Kaminski užtikrino nedelsiant informuosiantis aukščiausius ministerijos pareigūnus.
Bent jau apšvietimo stulpai
Nepaisant to, kad magistraliniame kelyje A11 Šiauliai-Palanga 26,032 kilometre, Kuršėnuose, esanti perėja nepriklauso savivaldybei, o yra valstybės turtas, taigi Lietuvos automobilių kelių direkcijos priklausomume, Šiaulių rajono savivaldybės meras A. Bezaras apsisprendė nebelaukti. Jau vakar ties perėja iš abiejų pusių statyti dar du papildomi apšvietimo stulpai.
"Turiu pripažinti, kas sprendimas pastatyti stulpus nėra suderintas su Kelių direkcija. Jei būčiau apsisprendęs derinti, dar neaišku, kaip būtų buvę... Todėl kol kas neaišku ir kaip bus. Vis dėlto tai mūsų savivalė...", – sakė rajono vadovas.
Jo žiniomis, į Susisiekimo ministeriją, siekdama paskatinti padaryti skubius sprendimus, kreipėsi ir kuršėniškė Seimo pirmininko pirmoji pavaduotoja Rima Baškienė.
Perėjų--žudikių yra ir daugiau
Šiaulių apskrities policijos viršininkas R. Sarapas kuršėniškių problemą žino atmintinai. Komisaro žodžiais, sunku suvokti, kodėl žmones metai iš metų pražudančioje ir žalojančioje perėjoje vis dar nepasirūpinta įrengti saugumo įrenginių.
"To, kas vyksta negalima toleruoti. Galvoju, jei būtų buvę sukrusta laiku, tragedijų greičiausiai nebūtų", – sakė R. Sarapas. Jo žodžiais, policija ne kartą kreipėsi į kelio savininkus prašydama imtis neatidėliotinų sprendimų, tačiau, akivaizdu, liko neišgirsta.
Policijos vadovas priėmė sprendimą prie perėjos–žudikės piko valandomis, tai yra nuo 7 valandos ryto ir apie 17 valandą, įvesti kasdieninį patruliavimą. Ypatingas dėmesys bus skiriamas važiavimo greičio kontrolei ir ribojimui. Patruliavimas vyks apie dvi savaites, iki to laiko, kolei Kelių direkcija įrengs pažadėtas laikinąsias saugumo priemones.
"Vienareikšmiškai – dėl visko, kas čia vyksta, yra kaltas greitis. Važiuojant nuo Palangos pusės link Kuršėnų yra tiesioji, ir, patikėkite, labai retas vairuotojas važiuoja 50 kilometrų per valandą greičiu", – sakė R. Sarapas.
Anot jo, te nepyksta pažeidėjai, bet tolerancija baigėsi, ir kiekvienas viršijęs greitį bus nubaustas.
Deja, anot Šiaulių apskrities policijos viršininko, perėjų, kuriose – tik žingsnis iki nelaimės, Šiaulių rajone yra ir dar kelios. Viena iš tokių – esanti Ginkūnuose, ties Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla. Čia techniniai eismo saugumo sprendimai taip pat labai menki, o greičio, kuris šioje vietoje yra 40 kilometrų per valandą, laikosi nedaugelis.
"Pats kiekvieną rytą per šią sankryžą važiuoju ir matau, kaip vangiai vairuotojai praleidžia per perėją į mokyklą einančius vaikus", – sakė R. Sarapas.
Bus bus
Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius V. Andrejevas, vakar ir "Šiaulių kraštui" užtikrino, kad greičio ribojimo kalneliai "maksimum per dvi savaites" Kuršėnuose, Ventos ir Sodo gatvių sankryžoje, atsiras.
Taip pat V. Andrejevas užtikrino, kad jau kitais metais vyks minėtos sankryžos rekonstrukcija: bus įrengtas kryptinis apšvietimas, pertvarkyta pati sankryža ir eismo juostos.
Pasak vadovo, svarstomas ir dar vienas variantas. Galbūt pėsčiųjų perėjimą techniškai perorganizuoti taip, jog jis nesikirstų su magistraliniu keliu.
"Viskas vyks pagal numatytą planą. Tokių pavojingų sankryžų, kokia yra Kuršėnuose, Lietuvoje yra 1 700. Žinoma, kad Kuršėnuose yra didelė problema", – "Šiaulių kraštui" sakė V. Andrejevas.
Jis apgailestavo, kad viskas vyksta ne taip spėriai, kaip norėtųsi. Deja, daug darbų sustoję esą dėl rangovų, kurie iškraipo darbų kainą, buvę, ją pakeldami net septynis kartus.
Vis dar planuoja
Pernai Kuršėnų žmonės, 1867 parašais patvirtinę prašymą imtis eismo saugumo priemonių Ventos gatvėje, kreipėsi į Susisiekimo ministeriją bei Kelių direkciją, kurios pavaldume ir yra minėto magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga 26,032 kilometre esanti gatvė.
Tada buvo gautas raštas, kuriame nurodyta, jog netrukus ketinama sudarinėti pavojingų sankryžų Lietuvoje eilę, į šią eilę patektų ir Ventos gatvė Kuršėnuose. Kelio savininkė Kelių direkcija tada raštu užtikrino, kad eismo saugumui grėsmę kelianti perėja bus rekonstruota jau 2018–2019 metais.
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos narys Martynas Rusteika liepos 9 dieną sulaukė laiško iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), informuojančio, kad "šiuo metu yra pradėta 2019 metais planuojamų tvarkyti pėsčiųjų perėjų naujinimo techninio darbo projekto parengimo viešojo pirkimo procedūra. Į šio projekto apimtį patenka valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga 26,032 kilometre esanti pėsčiųjų perėja. kai tik projektas bus parengtas ir patvirtintas, bus perkami rangos darbai".
Automobilių kelių direkcijai nuo liepos mėnesio pasistūmėti kol kas nepavyko.
Kol kas Direkcija nerado ir rangovų nė vienam iš šešių į 2018-2020 metų žvyruotų kelių asfaltavimo programą įtrauktam Šiaulių rajono keliui asfaltuoti.
Esminis klausimas: kiek dar eismo įvykių teks iškęsti, kad būtų priimti sprendimai?