Naujausios
Skaudūs praradimai
Antradienį, prieš aštuonias, Kuršėnuose, Ventos ir Sodo gatvių sankryžoje, pravažiuojantis automobilis kliudė ir sunkiai sužalojo 47-erių pėsčiąjį. Vyras, po avarijos praėjus pusantros valandos, dėl patirtų traumų mirė Respublikinės Šiaulių ligoninės chirurginės reanimacijos skyriuje.
Prie pėsčiąjį kliudžiusio automobilio "VW Passat" vairo sėdėjo 23 metų Šiaulių apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos ugniagesys gelbėtojas. Jis vairavo ne tarnybos metu, buvo uniformuotas.
Pirminiais duomenimis, tragiškai pasibaigusi nelaimė įvyko pėsčiajam kertant nereguliuojamą Ventos gatvės pėsčiųjų perėją.
Pernai, sausio 11-ąją, likus dešimčiai minučių iki aštuntos ryto, automobilis "Volkswagen Touran", kurį vairavo 59 metų vairuotoja, mirtinai sužalojo per perėją ėjusią 37 metų moterį. Be mamos liko antrokas Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro auklėtinis.
Pažadai liko pažadais
Vakar "Šiaulių kraštas" gavo laišką skaitytojos, kuri piktinosi, kad perėja–žudikė iki šiol taip ir nesulaukė eismo saugumu pasirūpinti privalančių šalies tarnybų dėmesio, nors ketinimai ir pažadai po pernai įvykusios tragiškos nelaimės buvo dalijami garsiai.
"Susisiekimo ministerija jau prieš metus žadėjo pasirūpinti tinkamai neapšviesta, nereguliuojama perėja Kuršėnų mieste, tačiau pažadas taip ir liko pažadu", – rašo kuršėniškė.
Anot moters, šioje perėjoje žūsta žmonės, daug tėvų bijo išleisti vaikus į mokyklą. Prašymai rekonstruoti perėją vis dar neišgirsti.
"Kiek dar žmonių turės žūtį toje perėjoje, kol bus imtasi spręsti problemą?", – klausė moteris.
Perėja–žudikė
Apie Ventos gatvėje esančią perėją, kurią kuršėniškiai vadina žudike, plačiai rašyta ir "Šiaulių krašte".
Šia nereguliuojama pėsčiųjų perėja ties Ventos ir Sodo gatvių sankryža kasdien eina Pavenčių mokyklos-daugiafunkcio centro vaikai ir pedagogai. Ji yra bene vienintelis kelias nemažai daliai kuršėniškių pasiekti ne tik mokyklą, bet ir Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centrą, Šiaulių rajono savivaldybės etninės kultūros ir tradicinių amatų centrą, senąjį miesto parką, Gruževskių dvaro ansamblį.
"Tamsu, matomumas prastas, automobilių srautas rytą didžiulis, mirga atitvarų stulpelių atšvaitai, blizgina į akis automobilių šviesos", – taip perėją apibūdina kuršėniškiai.
"Jeigu viena juosta važiuojantys automobiliai sustoja ir pėsčiasis eina per perėją, kita juosta važiuojančios mašinos lekia nesustodamos, nes nesimato, ar kas eina per perėją", – pasakoja kiti.
Kuršėnų seniūnijoje per ataskaitinius susirinkimus su gyventojais, rajono valdžios atstovais, seniūnaičiais ne kartą šaukta, kad perėja būtų bent geriau apšviesta, įrengti "kalneliai", šviesoforai, bet gyventojai nebuvę išgirsti.
Ši Ventos gatvė – tai magistralinis valstybinės reikšmės kelias, kuriuo švilpia ne tik lengvieji automobiliai, bet ir daugybė keleivinio transporto, vilkikų.
Pernai Kuršėnų žmonės, 1867 parašais patvirtinę prašymą imtis eismo saugumo priemonių Ventos gatvėje, kreipėsi į Susisiekimo ministeriją bei Kelių direkciją, kurios pavaldume ir yra minėto magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga 26,032 kilometre esanti Ventos gatvė.
Buvo gautas raštas, kuriame nurodyta, jog netrukus ketinama sudarinėti pavojingų sankryžų Lietuvoje eilę, į šią eilę patektų ir Ventos gatvė Kuršėnuose. Kelio savininkė Kelių direkcija tada raštu užtikrino, kad eismo saugumui grėsmę kelianti perėja bus rekonstruota jau 2018–2019 metais.
Dabar, žinia, 2019-ųjų spalis – jokiais rekonstrukcijos darbais net nekvepia.
Tiesa, tuojau po pernai sausį įvykusios tragiškos nelaimės, Kelių direkcija vis dėlto buvo pastačiusi greičio matuoklį. Šis kovos su nelaimėmis būdas neteko galios pasibaigus greičio matuoklių eksploatavimo terminui. Ventos gatvėje esanti pėsčiųjų perėja ir vėl liko plika.
Rekonstrukcijos dar teks palaukti
Šiaulių rajono tarybos narys kuršėniškis Martynas Rusteika vakar "Šiaulių kraštą" informavo vasaros pradžioje pats asmeniškai kreipęsis į Lietuvos kelių direkciją, vėl priminęs apie 2018–2019 metais pažadėtą rekonstrukciją.
Tarybos narys liepos 9 dieną sulaukė laiško iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), informuojančio, kad "šiuo metu yra pradėta 2019 metais planuojamų tvarkyti pėsčiųjų perėjų naujinimo techninio darbo projekto parengimo viešojo pirkimo procedūra. Į šio projekto apimtį patenka valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga 26,032 kilometre esanti pėsčiųjų perėja. kai tik projektas bus parengtas ir patvirtintas, bus perkami rangos darbai". Raštą pasirašė LAKD Administravimo departamento direktorius Remigijus Lipnevičius.
Tarybos narys įsitikinęs, kad vėžlio greitumu vykstančios procedūros, organizuojami konkursai ir viešieji pirkimai greičiausiai užsitęs dar kokius dvejus metus. Tiek laiko yra sočiai, kad pavojingoje perėjoje įvyktų ne viena nelaimė.
"Iš bėda, ir gėda. Kelias – rajono Savivaldybės teritorijoje, bet yra valstybinės priklausomybės. Tai reiškia, kad bet koks Savivaldybės įsikišimas negalimas – draudžia įstatymai. O tuo metu kenčia mūsų žmonės...", – sakė M. Rusteika.
"Savivaldybė negali net rankų kišti prie tos magistralinio kelio perėjos rekonstrukcijos, nes yra labai griežtos taisyklės. Net reklamos ant stulpo negali pakabinti, ką čia kalbėti apie kažkokius eismo reguliavimo įrengimus", – yra pasakęs Šiaulių rajono savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Alvydas Žirgulis.
Kiek dar žmonių turės žūtį toje perėjoje, kol bus imtasi spręsti problemą?