Geležinkelis „Rail Baltica“ – gyventojams ir verslui

Geležinkelis „Rail Baltica“ – gyventojams ir verslui

Geležinkelis „Rail Baltica“ – gyventojams ir verslui

Geležinkelio „Rail Baltica“ trasa, kurios ruožas eis ir per Šiaulių apskritį, jau po kelerių metų taps moderniausia šalyje. Šiuo metu baigiamas rengti geležinkelio linijos Šiauliai–Joniškis–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena 60-ies kilometrų ruožo rekonstrukcijos projektas.

Justė BUDINAITĖ

Projekte dedami paskutiniai taškai

Ruožo Šiauliai–Joniškis–Latvijos siena rekonstravimo projekte numatyta modernizuoti seną geležinkelio žemės sankasą, o kai kur įrengti naują. Ketinama rekonstruoti geležinkelio tiltus, peronus, pervažas, įrengti apsaugines užtvaras ties pervažų prieigomis, modernią eismo valdymo sistemą, pailginti stočių kelius.

Šiuo metu projektuojama esamos plačiosios geležinkelio vėžės rekonstrukcija, transporto statinių, signalizacijos ir ryšių įrenginių, elektros tinklų rekonstravimas.

Numatyta, kad, modernizavus geležinkelio ruožą, prekiniai traukiniai galės važiuoti iki 90-ies kilometrų per valandą greičiu, o keleiviniai – iki 120-ies kilometrų per valandą.

Parengus ruožo rekonstravimo projektą ir jį patvirtinus, bus vykdomos projekto rangos darbų pirkimo procedūros.

Šiuos darbus numatoma baigti 2014–2020 metais.

Nauda – gyventojams

„Rail Baltica“ suteiks galimybę žmonėms greitai ir patogiai traukiniais pasiekti kitas Europos šalis – keliauti, būti pasiekiamiems, plėtoti turizmą.

Be to, rekonstruojant geležinkelį didelis dėmesys skiriamas aplinkos apsaugai ir netoliese gyvenančių žmonių poreikiams. Minėtame ruože suprojektuotos specialios triukšmą slopinančios sienutės, kurios maksimaliai ribos geležinkelio keliamą triukšmą. Taip pat numatoma sumažinti įkalnių ir nuokalnių statumą, todėl sumažės traukinių išmetamų teršalų kiekis ir neigiamas poveikis aplinkai.

„Rail Baltica“ – strateginė jungtis

„Rail Baltica“ yra vienas iš svarbiausių Europos Sąjungos projektų. Tai strateginė Baltijos šalių transporto jungtis, įtraukta į pagrindinį transeuropinio transporto koridoriaus TEN-T tinklą.

Įgyvendinus projektą „Rail Baltica“, kokybiška geležinkelio linija sujungs Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Helsinkį.

Visas „Rail Baltica“ trasos ilgis nuo Varšuvos iki Talino – apie 1200 kilometrų, iš jų Lietuvoje – daugiau kaip 300 kilometrų. „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpa pirmame etape mūsų šalyje europine vėže sujungs Lenkijos ir Lietuvos sieną, Mockavą, Šeštokus, Marijampolę, Kazlų Rūdą ir Kauną. Nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos bus rekonstruojama esama trasa, įrengiami antrieji geležinkelio keliai, taip padidinant linijos pralaidumą.

Pagal AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir inžinerinių konsultacijų įmonių grupės Lietuvoje bendrovės UAB „Sweco Lietuva“ pasirašytą paslaugų teikimo sutartį, UAB „Sweco Lietuva“ atlieka „Rail Baltica“ europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena strateginį poveikio aplinkai vertinimą. Jį atlikus paaiškės tinkamiausia europinės geležinkelio linijos tiesimo alternatyva tolimesnei plėtrai, kurią numatoma atlikti iki 2024 metų.

Pagerės sąlygos verslui

Nutiesus europinio standarto geležinkelį iki Kauno, susidarys sąlygos vystyti logistikos grandinę, sukuriant galingą bazę kroviniams komplektuoti, rūšiuoti ir perkrauti. Logistikos centrai bus kuriami palei visą „Rail Baltica“ trasą – Mockavoje, Šeštokuose, Marijampolėje, Kaune, Šiauliuose.

Nauji logistikos centrai ir greitesnis susisiekimas su kaimyninėmis valstybėmis turės teigiamos įtakos verslo įmonių veiklai, Lietuvos regionų investiciniam patrauklumui ir gyventojų patogumui.

Pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Transeuropinės reikšmės geležinkelio linijų modernizavimas ir plėtra, reikiamos infrastruktūros sukūrimas viešiesiems logistikos centrams steigti“ 2007–2013 metų projekto „Rail Baltica“ darbams atlikti suteikiama beveik 477 milijonų litų Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama. Šis projektas taip pat finansuojamas Europos Sąjungos TEN-T programos, valstybės biudžeto ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ lėšomis.

Panaudojant Europos Sąjungos paramą, projekto „Rail Baltica“ darbai bus intensyviai vykdomi ir naujuoju – 2014–2020 metų finansiniu laikotarpiu.

Užs. Nr. 201521

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

TRAUKINIAI: Modernizavus Šiauliai–Joniškis–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena geležinkelio ruožą, prekiniai traukiniai galės važiuoti iki 90-ies kilometrų per valandą greičiu.