Montuojamos tilto per Ventą Kuršėnuose pagrindinės konstrukcijos

Jono Žalio nuotr.
Auga unikalus tiltas per Ventą Kuršėnuose.
Penktadienį UAB „Tilta“ specialistai atliko vieną sudėtingiausių pėsčiųjų tilto per Ventos upę Kuršėnuose statybos darbų – stambiagabaričiu kranu buvo keliamos ir montuojamos metalinės tilto konstrukcijos. Jų lauks dar vienas preciziškas darbas – 60 tonų “kaladėlės” tarsi bėgiais turės būti nustumtos į projektinę padėtį. Prie tilto montavimo dirba apie 30 UAB „Tilta“ darbuotojų – inžinierių ir statybininkų. Ši įmonė yra projekto rangos konkursą laimėjusios AB „Kauno tiltai“ subrangovas.

UAB „Tilta“ komercijos vadovas Sigitas Ivanauskas, atsakingas už šio tilto metalinės dalies gamybą, transportavimą ir sumontavimą, papasakojo, kad baigiamas pats sunkiausias tilto statybos etapas nuo pat pėsčiųjų tilto per Ventą statybos pradžios 2019 metų rugsėjo pabaigoje. Pirmiausia buvo kalami poliai, tilto konstrukcijų gamyba buvo pradėta gruodžio pradžioje – per keturis mėnesius specialistai suvirino metalines konstrukcijas, kurių vienas segmentas sveria apie 60 tonų. Stambiagabaričiu transportu iš Kretingos metalinės tilto dalys buvo atgabentos į Kuršėnus. Metalines sekcijas, sveriančias po 60-62 tonas, ant tilto pagrindo užkelti buvo atvežtas specialus UAB „Mažeikių strėlė“ kranas, kurio keliamoji galia – 450 tonų.

UAB „Tilta“ gamybos vadovas Algirdas Mockus pasakojo, kad šiuo metu vykdomi patys atsakingiausi ir patys sudėtingiausi darbai.

„Tai tilto konstrukcijų sumontavimas ant užstūmimo kelio ir tilto konstrukcijų užstūmimas. Kadangi šiame objekte tilto sumontavimui nebuvo galima pasinaudoti kėlimo kranu, buvo pasirinktas kitas montavimo būdas – konstrukcijų užstūmimas. Šiuo metu pakeliame ir sumontuojame dvi paskutines sekcijas, o kitą savaitę prasidės tilto konstrukcijų stūmimas į projektinė padėtį“, – pasakojo vadovas gamybos vadovas Algirdas Mockus.

Specialisto teigimu, nors UAB „Tilta“ yra pastačiusi, sumontavusi nemažai tiltų, tačiau stūmimo būdą tilto montavimui ši bendrovė taiko pirmą kartą. Lietuvoje tokiu būdu yra pastatyti dar du tiltai, nors pasaulyje, pasak specialisto, tai gana plačiai naudojamas būdas. Jį pritaikyti būtent Kuršėnuose teko dėl tilto geografinės padėties, kai iš vienos tilto pusės neįmanoma privažiuoti stambiagabaričiam kranui. Bendrovės technologai, pasak Algirdo Mockaus, padarė skaičiavimus, kad būtent toks būdas čia būtų pritaikytas saugiai.

Metaliniai tiltai tarnauja apie 200 metų, o gelžbetoniniai – apie 70 metų. Nors metaliniai šiek tiek brangesni, bet daug ilgaamžiškesni.

„Kuršėnų tiltas, manome, bus vienas gražiausių tiltų Lietuvoje, todėl, kad projektuotojai šiam tiltui parinko neeilinius apdailos elementus, tiltas turėtų labai sklandžiai įsilieti į šios vietos peizažą. Tuo labiau, kad tai bus ne tik pėsčiųjų tiltas, bet ir apžvalgos aikštelės, interaktyvios salelės, apželdintos salelės, o ant paties tilto bus tinklinis gultas, ant kurio atsigulę žmonės galės matyti upę. Apšvietimas taip pat bus ypatingas, kadangi valstybinių švenčių dienomis švies valstybinės vėliavos spalvomis. Tai turėtų atrodyti labai įspūdingai”, – pasakojo A. Mockus.

Komentarai

Airijoje    Tre, 2020-04-01 / 18:53
Dabar!Sustabdytos VISOS statybos!Is statybvieciu isvezta VISA technika!Neziurint kiek jos,kokia ji ir koks atstumas iki technikos kiemu!Ka jus darot?
Keistoka?    Ket, 2020-05-21 / 11:15
Ar kas nors pasidomi kokia reali tokio tilto kaina? Ar yra dar kur nors tokie tiltai statyti ir kiek kainavo? Nustebsite.

Komentuoti

Paprastas tekstas

  • HTML žymės neleidžiamos.