
Naujausios
„Busturo“ monopoliui gali sutrukdyti Šiaulių rajonas
Į redakciją kreipėsi netoli Šiaulių esančios Vijolių gyvenvietės gyventojai. Jų nuomone, panaikinus privačius maršrutinius taksi Šiauliuose, nuvažiuoti į miestą bus dukart brangiau: vieną kartą už privežimą iki miesto, antrą kartą – už važiavimą mieste. Šiaulių rajono savivaldybė neatmeta galimybės įsikišti į kuriamą monopolį.
Irena BUDRIENĖ
irena@skrastas.lt
Vijolių gyventojai sutrikę
Gyventojai žino, kad Šiaulių miesto savivaldybėje rengiamas planas privatiems vežėjams leisti pavežti tik priemiesčio gyventojus, o Šiauliuose kursuoti tik „Busturo“ autobusams. Todėl jie skaičiuoja: mokės privačiam vežėjui iš Vijolių iki Kuršėnų pervažos žiedo, po to teks mokėti už bilietėlį „Busturo“ vairuotojui, kad nuvažiuotų į miestą.
Gyventojų teigimu, šiuo metu iš Vijolių pro centrą į pietinį Šiaulių gyvenamąjį rajoną ir atgal kursuojantis 42 numerio maršrutinis taksi jiems labai patogus. „Nelikus šio maršruto, nepatogumų patirtų dauguma Vijolių gyventojų“, – sakė skaitytojai.
Važiuos nemokamai?
„Busturo“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas „Šiaulių kraštui“ tvirtino, kad dukart mokėti nereikės. Esą gyventojai, atvažiavę iki Kuršėnkelio žiedo „Busturo“ autobusu, galės nemokėdami tęsti kelionę „mikriuku“ į Vijolių gyvenvietę.
O jeigu į mikroautobusą Vijolių gyvenvietėje įlipantis žmogus neturės bilietėlio? S. Gedaminsko žodžiais, tokiu atveju keleivis mikroautobusu galės važiuoti be bilietėlio, kurį vėliau privalės įsigyti įlipdamas į „Busturo“ autobusą.
Tokia tvarka esą galios, kol bus įvestas elektroninis bilietas. Įvedus vieningą elektroninį bilietą, su juo keleiviai galės važiuoti ir mikroautobusais, ir autobusais.
O kas mokės už maršrutinių taksi paslaugas?
Anot technikos direktoriaus, atsiskaitys „Busturas“. „Mažieji autobusai gaus už nuvažiuotus kilometrus“, – aiškino S. Gedaminskas.
Be to, ir autobusuose, ir mikroautobusuose galiotų važiavimo lengvatos.
Šiaulių rajono savivaldybė nesutiko
Šiaulių rajono savivaldybės meras Algimantas Gaubas tvirtino, kad „Busturas“ nusižiūrėjo kai kuriuos rajono vežėjų aptarnaujamus maršrutus.
„Aptarnauti maršrutus, kuriuose dirba rajono vežėjai, miesto savivaldybei leidimo nedavėme“, – sakė meras.
Jo žodžiais, miestui atsakyta dėl Voveriškių ir Vinkšnėnų maršrutų, kuriems aptarnauti leidimus išdavė Šiaulių rajono savivaldybė. Joje bus sudaryta darbo grupė svarstyti viešojo transporto organizavimą.
„Apsvarstysime ir situaciją dėl Vijolių. Jeigu Vijolių gyventojams kiltų susisiekimo problemų dėl naujos „Busturo“ tvarkos, Šiaulių rajono savivaldybė galėtų organizuoti jų vežimą į Šiaulius“, – sakė Šiaulių rajono meras.
Privatūs vežėjai – nežinomybėje
Trečiadienį su miesto meru Justinu Sartausku bandę derėtis maršrutinių taksi vežėjai nieko nepešė. Nuo kitų metų vasario Šiauliuose gali likti tik „Busturo“ autobusai.
„Prašėme, kad sutartys su privačiais vežėjais būtų pratęstos dvejiems metams. Net siūlėme kompensuoti 50 centų už vienkartinį važiavimą lengvatą turintiems keleiviams, bet Savivaldybė yra griežtai nusistačiusi naikinti maršrutinius taksi“, – „Šiaulių kraštui“ sakė UAB „Karališkas vežėjas“ direktorė Rimutė Aleknavičienė.
Jos skaičiavimu, dėl tokios tvarkos apie 200 žmonių gali likti be darbo.
Dėl pavėžėjimo priemiestyje miesto savivaldybė skelbs konkursą mažųjų autobusų vežėjams, todėl jame laimėti gali bet kurios šalies įmonės.
Kai kurie vežėjai ketina kreiptis į teismą, nes nebuvo Savivaldybės perspėti apie sutarties nutraukimą prieš tris mėnesius, kaip to reikalauja įstatymas. Privatūs vežėjai dėl „Busturo“ planų monopolizuoti rinką žada kreiptis ir į Konkurencijos tarybą.
Jono TAMULIO nuotr.
PERSĖDIMAS: Priemiesčių gyventojai baiminasi, kad teks mokėti ir už važiavimą iki Kuršėnkelio žiedo, ir nuo jo – į miestą.