Brokuotas telefonas — ne pirkėjo rūpestis

Brokuotas telefonas —  ne pirkėjo rūpestis

SKAITYTOJAI KREIPIASI

Brokuotas telefonas — ne pirkėjo rūpestis

Joniškio rajono gyventojui dėl naujo, bet kelis kartus gedusio mobiliojo telefono aparato teko nueiti daug nervų ir laiko kainavusį kelią. Aparatas buvo du kartus taisytas, o neseniai sugedo trečią kartą. Prekybininkai nusiplovė rankas, motyvuodami tuo, kad prekė įsigyta išsimokėtinai.

Sigita STONKIENĖ

siga@skrastas.lt

Sugedo tris kartus

Joniškio rajono Maldenių kaimo gyventojo Audriaus (pavardė redakcijai žinoma) kryžiaus keliai prasidėjo praėjusių metų rugsėjo 30 dieną, kuomet Joniškio prekybos centre esančiame salone, išsimokėtinai įsigijo mobiliojo telefono aparatą „Nokia 2310“.

Po poros savaičių naujasis aparatas sugedo — nebesiuntė SMS žinučių. Pirkinys buvo nuneštas į garantinio remonto dirbtuves ir sutaisytas. Tačiau neilgam: po kurio laiko SMS sistema vėl sustreikavo. Žmogus brangų aparatą vėl nešė remontuoti. Šis buvo sutaisytas dar kartą, o neseniai SMS sistema sugedo vėl.

Šį kartą pirkėjas nusprendė kreiptis į prekybininkus. Norėjo, kad aparatas būtų pakeistas kitu arba sugrąžinti įmokėti pinigai. Tačiau salono savininkai raginę palikti telefoną ir palaukti — atseit sutaisys dar kartą.

„Remontu nebetikėjau, norėjau kad sugrąžintų pinigus, bet man pasakė, kad tai neįmanoma. Telefono nepalikau, tačiau neįsivaizduoju, ką dabar daryti? Nejaugi teks mokėti visą sumą bankui už brokuotą prekę, kuria negaliu naudotis?“ — baiminosi vaikinas.

Vildamasis rasti išeitį iš keblios situacijos, jis kreipėsi į redakciją.

„Prekė yra banko“

„Lizingo būdu pirkta prekė yra banko, o ne pirkėjo. Jei tokia prekė yra brokuota ne dėl pirkėjo kaltės, bankas privalo grąžinti įmokas“, — “Šiaulių kraštui“ sakė Vaclovas Kardašius, Šiaulių apskrities valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos pirmininkas.

Jeigu pirkėjas nori susigrąžinti pinigus, jis privalo kreiptis į banką su prašymu nutraukti lizingą ir grąžinti sumokėtus pinigus. Išsimokėtinai pirkta prekė, pabrėžė V. Kardašius, yra banko, todėl bankas ir privalo išsireikalauti iš parduotuvės grąžinti sumokėtus pinigus.

Specialistas iš patirties sakė, kad dauguma prekybinkų nenori pyktis su bankais, todėl siūlo pirkėjui prekę pakeisti kita.

Civilinis kodeksas numato, kad nusipirkęs nekokybišką prekę, vartotojas turi teisę rinktis iš keturių variantų: tartis dėl kainos sumažinimo; sutikti, kad prekė būtų remontuojama nemokamai; prekę pakeisti į kitą tokią pat naują arba susigrąžinti sumokėtus pinigus. Pateikus prašymą, sprendimas turi būti priimtas per dešimt dienų.

„Visiškai nesvarbu, ar pirmą, ar ketvirtą kartą sugedo telefonas, žmogus turi teisę rinktis iš keturių anksčiau paminėtų punktų. Jei pirkėjas sutinka, kad prekė būtų remontuojama, ją reikia palikti parduotuvėje, kuri pati privalo pasirūpinti remontu. Prekybininkai pardavė — prekybininkai privalo ir rūpintis, ar tai gamyklinis brokas, ar pirkėjo kaltė“, — sakė V. Kardašius.

Telefonai neatsparūs drėgmei

V. Kardašius neslėpė: mobilieji telefonai pastaruoju metu tapo ypač nekokybiški, dėl jų nuolat skundžiamasi. Didžioji dalis parduodamų telefonų aparatų yra visiškai neatsparūs drėgmei.

Gendantys nauji aparatai paprastai nešami į garantinio remonto dirbtuves, o ten gyventojai neretai sulaukia priekaištų: esą telefonas sugedo dėl pirkėjo kaltės. Dažniausiai minima gedimo priežastis — į telefoną pateko drėgmės. O tuomet, anot V. Kardašiaus, niekaip neįrodysi, jog esi nekaltas.

Tačiau vartotojų teisių gynėjai į tokius „gedimus“ žiūri skeptiškai.

„Jeigu teigiama, kad lauke pakalbėsi — ir telefonas gaus drėgmės, arba kad vidinėje kišenėje panešiosi — ir dėl kūno prakaito gaus drėgmės, vadinasi, tokia prekė nėra sandari ir atspari“, — sakė V. Kardašius. Jis ne dėl pirkėjo kaltės gendantį mobilųjį telefoną siūlo ne taisyti, o iš karto reikalauti pakeisti kitu.

Citata: „Lizingo būdu pirkta prekė yra banko, o ne pirkėjo. Jei tokia prekė yra brokuota ne dėl pirkėjo kaltės, bankas privalo grąžinti įmokas.

JAUTRUOLIAI: Įsigiję modernų mobilųjį telefoną, gyventojai patiria nemažai vargo, nes viena iš gedimų priežasčių — neatsparumas drėgmei.

Jono TAMULIO nuotr.