Šiaulių oro uostas rengiasi itin didelių orlaivių aptarnavimui

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Per pandemiją Šiaulių oro uostas tapo orlaivių stovėjimo aikštele.
Šiaulių oro uostas paskelbė, kad pereina prie didelių orlaivių aptarnavimo. Tam investuos apie 200 tūkstančių eurų. Tačiau šiuos pinigus uždirbo ne oro uostas, o iš miesto biudžeto skyrė Šiaulių miesto taryba. Dar apie 210 tūkstančių eurų Savivaldybė jau kelerius metus iš eilės skiria iš biudžeto oro uosto saugumo funkcijoms užtikrinti.

Išskirtinai didelius ir sunkius orlaivius galintis priimti Tarptautinis Šiaulių oro uostas suplanavo biudžetines lėšas skirti savo techninių galimybių plėtrai.

Skelbiama, kad vienas svarbiausių būsimų Šiaulių oro uosto pirkinių – 60-ies tonų sunkiasvoris vilkikas, galintis tempti itin didelius D ir E kategorijos orlaivius. Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad taip oro uostas reaguoja į dabar besiklostančią situaciją.

„Šiaulių oro uostas turi ilgiausią, 3,5 kilometro siekiantį, Baltijos šalyse kilimo ir tūpimo taką, vis dažniau sulaukiame ne tik modernesnių, bet ir gerokai didesnių orlaivių, pavyzdžiui, „Airbus 330“ ir „Airbus 340“. Be to, pas mus kuriasi investuotojai, kurie jau priima orlaivius remontuoti, atnaujinti ar išardyti. Turime būti pasiruošę užtikrinti jų poreikius atitinkančias paslaugas, todėl planuojame svarbiausias investicijas šiems metams“, – sako A. Kuezada.

Pasak vadovės, oro uostas yra ne plyno lauko erdvė su asfaltuotu peronu ir riedėjimo takais, o techniškai ir infrastruktūros prasme sudėtingas objektas, todėl būtina reaguoti į tai, kaip pastaruoju metu keičiasi pasaulio orlaivių parkas.

„Atsižvelgdami į didžiausius poreikius ir finansines galimybes plėsime savo techninę bazę sunkiasvoriu vilkiku, įsigysime mobilią elektros stotelę, taip pat antrą orlaivių nuledinimo mašiną, kuri leis ledą nuo lėktuvo korpuso šalinti sinchroniškai iš abiejų pusių – greičiau ir efektyviau. Tai pačios reikalingiausios investicijos šiuo metu“, – tvirtina oro uosto vadovė.

Ilgus metus nuostolingai dirbęs oro uostas finansiškai atsigavo COVID-19 pandemijos metu, kuomet didelė dalis orlaivių visame pasaulyje buvo priversta stabdyti skrydžius ir lėktuvus ant žemės palikti neapibrėžtam laikui.

Tuo metu Šiaulių oro uostas pasiūlė turimą erdvę panaudoti lėktuvams parkuoti ir tapo didele orlaivių stovėjimo aikštele.