
Naujausios
Šiaulių oro uostas krovinius skraidins ir į Kiniją
Pelningai dirbantis ir investicijų į infrastruktūrą planuojantis Šiaulių oro uostas netrukus turės tvirtą pagrindą po sparnais. Šiemet kariškiai civiliniam oro uostui perduos dalį savo valdomos teritorijos – iš viso 30 hektarų.
Irena BUDRIENĖ
irena@skrastas.lt
Išaugo krovinių srautai
Savivaldybės įmonė Šiaulių oro uostas pernai dirbo pelningai. Negalutiniais duomenimis, 2013 metais įmonės pelnas sudaro daugiau negu 200 tūkstančių litų. Darbo rezultatus „Šiaulių kraštui“ komentavęs oro uosto direktorius Romas Mikšys džiaugėsi išaugusiu įmonės gabenamų krovinių srautu.
„Krovinių srautas pernai, lyginant su 2012 metais, išaugo 7 procentais – iš viso perkrauta 5 524 tonos krovinių, tai mūsų įmonės rekordas“,– sakė R. Mikšys.
Nors daugumos oro uostų „arkliukas“ yra keleivių pervežimas, Šiaulių oro uostui kol kas daugiausiai naudos duoda krovinių gabenimas.
Šalys, į kurias dažniausiai skraidina krovinius yra tos pačios kaip ir anksčiau – Izraelis ir Turkija. Lietuvos ūkiuose išauginti veršeliai ir toliau išlieka paklausia preke Izraelyje.
Oro uosto direktoriaus duomenimis, šalies pieno perdirbėjai netrukus gali pradėti tiekti Kinijos rinkai ilgo vartojimo pieno produktus. Tikimasi, kad šie pieno produktai taip pat gali būti gabenami iš Šiaulių.
Ateityje oro uostas ketina į Turkiją organizuoti užsakomuosius turistų skrydžius – daugiausiai rudenį ir pavasarį. R. Mikšio žodžiais, keleivių pervežimui oro uostas apskritai žada skirti daugiau dėmesio.
Dar viena numatoma plėtoti darbo sritis – techninis lėktuvų aptarnavimas. „Šio segmento kol kas neturime, todėl jį reikia sukurti“, – sakė direktorius.
Šiuo metu Šiaulių oro uoste dirba 32 darbuotojai, šalia veikia 10 įmonių, iš kurių keturios – valstybinės įmonės.
„Šiaulių oro uoste dirba ir kiti juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su oro uostu“, – paaiškino R. Mikšys.
Planuojamos investicijos į infrastruktūrą
Šiemet iš valstybės biudžeto Šiaulių oro uosto teritorijoje planuojamam pasienio veterinarijos posto pastatui numatytos investicijos sudaro 400 tūkstančių litų.
R. Mikšio žodžiais, Savivaldybės strateginiame 2015–2016 metų plane kasmet numatyta skirti po 2 milijonus litų Šiaulių oro uosto infrastruktūrai plėtoti.
Ar realu Šiaulių oro uostui tikėtis gauti tiek lėšų, kai savivaldybės finansinė padėtis yra gana sunki?
„Gerai, kad lėšas numatė, o kiek duos, žiūrėsime“, – vilties nepraranda R. Mikšys. Anot jo pinigų, reikės orlaivių judėjimo ir aptarnavimo infrastruktūrai kurti, detaliajam oro uosto teritorijos planui daryti ir kitiems darbams.
Veiklos netrūks, nes kariškiai, R. Mikšio žodžiais, civiliniam oro uostui šiemet žada perduoti dalį jų valdomos teritorijos, kurios dydis – apie 30 hektarų.
„Infrastruktūra, kuri mums duota panaudai iš kariuomenės nėra geros būklės, ją reikia rekonstruoti, išplėsti peroną, kuris yra per mažas“, – aiškino R. Mikšys.
30 hektarų oro uostui nėra daug, todėl pašnekovo nuomone, turėtų būti palikta galimybė plėstis.
Ne savivaldybės įmonė, o akcinė bendrovė
Kol Šiaulių oro uostas neturėjo savo turto ir teritorijos, jo perspektyvos šalies mastu buvo vertinamos miglotai.
R. Mikšio žodžiais, kariškiams perdavus dalį savo teritorijos, oro uosto padėtis pasikeis iš esmės.
„Ateityje Šiaulių oro uostas turėtų tapti akcine bendrove, kurios dalis akcijų priklausytų savivaldybei, dalis – valstybei, o likusias akcijas galėtų valdyti fiziniai ir juridiniai asmenys, statybinės bendrovės“, – sakė R. Mikšys.
Jo nuomone, prie oro uosto turėtų būti derinamas ir kuriamas Šiaulių viešasis logistikos centras, ne atvirkščiai. Pirminiuose savivaldybės planuose, R. Mikšio žodžiais, oro uostas buvo spraudžiamas į kampą, nors taip neturėtų būti.
„Vykdant tokius projektus reikėtų atsižvelgti į oro uosto plėtros galimybes. Jis negali apsiriboti mažu žemės lopinėliu, nes toks nebus konkurencingas. Prioritetas turėtų būti suteikiamas oro uostui, o visi kiti projektai derinami prie jo“, – įsitikinęs įmonės vadovas.
Anot R. Mikšio, laisvąją ekonominę zoną turi ir Akmenė, ir Panevėžys, bet šie miestai neturi oro uosto.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
LĖKTUVAS: Šiaulių oro uoste dažnai kyla ir leidžiasi krovininiai lėktuvai.
Jono TAMULIO nuotr.
SĖKMĖ: Šiaulių oro uosto direktorius Romas Mikšys džiaugėsi, kad pernai įmonė dirbo pelningai – iš krovinių skaičiuojamas penktadalis milijono pelno.