Naujųjų išvakarėse – asfaltuojamos gatvės

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Skroblų gatvė asfaltuota gruodį, Naujųjų išvakarėse.
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis, kalbėdamas apie infrastruktūros darbus, nuolat pabrėžia, kad nuo gruodžio 15 iki kovo 15 dienos mieste yra daroma technologinė pertrauka, kai dėl oro sąlygų darbai neatliekami. Gyventojus nustebino prieš pat Naujuosius, gruodžio 28 dieną, Skroblų gatvėje atlikti intensyvūs asfaltavimo darbai. Nors šalčių ir nebebuvo, tačiau žvyruotoje gatvėje matėsi patižusio sniego. Savivaldybės administracijos atstovai aiškina, kad viskas čia gerai.

„Ar čia taip skubiai įsisavinami pinigai baigiantis metams?“ – klausė šiauliečiai socialiniuose tinkluose.

Pagal gatvių asfaltavimo eilės sąrašą 2022 metais buvo suplanuota išasfaltuoti Dainavos gatvę, Dainavos taką, Svajonės, Klaipėdos ir Karklų gatves. Savivaldybėje aiškino, kad rangovas – įmonė „Šiaulių plentas“ – vėlavo su projektavimu, todėl ir asfaltavimo darbai nusikėlė į vėlyvą rudenį. Pavyzdžiui, Karklų gatvėje asfalto sluoksnis buvo išklotas lapkričio mėnesį, pradėjus šalti.

Miesto infrastruktūros ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė kiek anksčiau komentavo, kad parengtas ir Skroblų gatvės asfaltavimo darbų projektas iš 2023 metais planuojamų asfaltuotų gatvių sąrašo. Rugsėjo pabaigoje – spalio pradžioje, įvertinus paminėtų gatvių darbų eigą, apimtis ir panaudotas lėšas, žadėta priimti sprendimą, ar pradėti asfaltavimą ir šioje gatvėje.

Ir pradėjo. Gruodžio pabaigoje.

„Technologinę pertrauką skelbia projekto techninis prižiūrėtojas, kai oro sąlygos yra nebetinkamos darbams. Įprastai tai būna nuo gruodžio 15 iki kovo 15 dienos. Bet jei oro sąlygos yra tinkamos, darbai gali būti vykdomi“, – aiškino vedėja.

Ji tikino, kad tą savaitę orai asfaltavimui buvo tinkami ir pabrėžė, kad atsakomybę už darbų kokybę prisiima pats rangovas.

Kokybę tikrina techninis prižiūrėtojas, o laboratorijoje atliekami asfalto kokybės tyrimai.

„Jei oro sąlygos leidžia, pagrindai tinkami, tyrimai atlikti ir nebuvo pliurzės... Turime nuotraukas, videomedžiagą“, – ramiai tikino E. Bružienė.

Tiek Karklų, tiek Skroblų gatvėse po asfaltavimo eismo sąlygos automobiliams pagerės, tačiau šios gatvės ir toliau liks be takų pėstiesiems ir dviratininkams.

E. Bružienė paaiškino, kad pėsčiųjų takai yra suprojektuoti, tačiau šiame etape jų nebus, „suprojektuota perspektyvoje“. Štai Karklų gatvėje pėsčiųjų ir dviračių takas prasideda nuo Šiaulių rajono ribos (Vijolių), tuo tarpu prasidėjus miesto teritorijai, pėstiesiems ir dviratininkams tenka judėti važiuojamąja gatvės dalimi.

2021 metais miesto valdžia nusprendė sudaryti aiškią žvyruotų gatvių asfaltavimo tvarką, įvertinant tam tikrus kriterijus. Tų pačių metų rugpjūtį Savivaldybės administracija visas 119 miesto žvyruotų gatvių įvertino balais ir pagal juos surikiavo į eilę. Pirmosios 5 gatvės arba jų atkarpos turėjo būti išasfaltuotos jau šiais metais. Tuo tarpu paskutinėms sąraše teks laukti net 2039-ųjų. Beje, tarp lygių yra ir lygesnių. Be eilės bus asfaltuojama gatvė prie miesto savivaldybės prisijungusiame Žaliūkių kaime.