Kurjeris greitajam kurjeriui

Kurjeris greitajam kurjeriui

„Sodra“ už registruotų laiškų pristatymą sumoka UAB „Greitasis kurjeris“ mokesčių mokėtojų pinigais. Tačiau kartais atsitinka taip, kad mokesčių mokėtojas dar tampa ir greitojo kurjerio kurjeriu, nes laišką turi pasiimti pats. Pagvildenti šią temą pasiūlė „Šiaulių krašto“ skaitytoja Janina Urbonienė.

Regina MUSNECKIENĖ

reginamus@skrastas.lt

Vietoj laiško - kurjerio raštelis

„Sodra“ menkiausią laiškelį siunčia registruotu paštu per greitąjį kurjerį, – laiške redakcijai tvirtina Janina Urbonienė. – Ar taip taupomos valstybės lėšos?

Negana to, greitasis kurjeris, neradęs žmogaus namuose, palieka raštelį, kad reikia atvažiuoti pasiimti laiško.“

Tenka atsiprašyti iš darbo

Pasak laiško autorės, Šiauliuose „Greitojo kurjerio“ būstinė yra miesto pakraštyje. Darbo laikas toks pat kaip visų įstaigų – iki 17 valandos. Šeštadienį nedirba. Vadinasi, norėdamas pasiimti registruotą laišką, žmogus turi atsiprašyti iš darbo.

„Kad galėčiau atsiimti „Sodros“ man parašytų keletą sakinių, turiu atsiprašyti iš darbo ir sugaišti daugiau kaip pusantros valandos. Be to, sumokėti už transportą, nes nuo savo darbovietės turiu važiuoti dviem autobusais – su persėdimu, po to vėl tokiu pat būdu grįžti.“

Taigi, moteris tvirtina už to paties laiško pristatymą sumokanti dar kartą, nors „Sodra“ „Greitajam kurjeriui“ jau sumokėjo. Sumokėjo ne už raštelio palikimą pašto dėžutėje, o už laiško pristatymą.

Registruoti laiškai apsunkina gyvenimą

Logiškai mąstant, jeigu jau žmogus gavo kurjerio raštelį, kad pasiimtų laišką, būtų gavęs ir patį laišką.

Gal „Sodra“ persistengia visus laiškus siųsdama registruotus? Viena, tai daug kainuoja. Antra, apsunkina „Sodrą“ išlaikančių žmonių gyvenimą.

„Kodėl negalima siųsti paprastu paštu? Tada kurjeris įmestų į pašto dežutę laišką, o ne raštelį, informuojantį apie laiško egzistavimą,“ – svarsto laiško autorė.

Juolab, kad ne visi laiškai yra tokie jau gyvybiškai svarbūs. Antai J.Urbonienės kolegė registruotu laišku gavo pranešimą, kad ji skolinga „Sodrai“ pusantro lito. Ar ne brangiau atsiėjo laiško išsiuntimas?

O jeigu jau negalima išsiversti be registruotų laiškų, tai gal bent jau juos pristatanti bendrovė galėtų pailginti ar pakeisti savo darbo laiką. Kad žmogus laišką galėtų pasiimti po darbo arba šeštadienį.

Yra kitų bendrovių ir kitų komunikacijos būdų

J.Urbonienė tvirtina kartais laiškus gaunanti per paštą ar kitas platinimo tarnybas. Pristato 7 valandą ryto į namus, kol moteris dar neišėjusi į darbą. Be to, paštas dirba ir šeštadieniais. Galima atsiimti siuntas ir registruotus laiškus.

O gal dar paprasčiau būtų, jeigu laišką siųstų ne į namus, o į žmogaus darbovietę. Tuomet būtų patogiau ir kurjeriui, ir laiško gavėjui. „Sodroje“ juk yra duomenys apie žmogaus darbovietę.

Galiausiai galima paskambinti tame pačiame mieste gyvenančiam žmogui, atsiųsti elektroninį pranešimą ar informaciją.

„Kam naudinga taip užsukta biurokratizmo mašina?“ – klausia skaitytoja.

„Sodros“ komentarai lakoniški

Su „Šiaulių krašto“ skaitytojos iškeltomis problemomis supažindintos „Sodros“ darbuotojos nesiryžo išsamesniems komentarams.

„Sodros“ Kelmės skyriaus vedėja Regina Razminienė pripažino, jog tokia problema egzistuoja. Ją yra kėlę ir kai kurie kelmiškiai. Žmonėms būdavę patogiau, kai laiškus gaudavo per paštą. „Sodros“ siunčiami laiškai visi registruoti. Kurjeris privalėtų laišką įteikti gavėjui į rankas.

„Sodros“ Šiaulių skyriaus darbuotojos patarė kreiptis į atstovę spaudai Angelę Jonaitienę. Ši skaitytojos laišką persiuntė valdybos Komunikacijos ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjui Algirdui Meškauskui.

Atsakymo sulaukėme iš šio skyriaus vyriausiojo specialisto Martyno Žilionio:

„Kaip ir kitos valstybės institucijos, prekes ir paslaugas (tarp jų ir pašto) „Sodra“ perka įstatymų nustatyta tvarka, tai yra vykdydama viešuosius pirkimus.

Kaip matyti iš konkurso medžiagos, konkurso nugalėtojas už Šiaulių „Sodros“ skyriaus korespondencijos pristatymą pasiūlė 15 tūkstančių litų mažesnę kainą nei kitas konkurso dalyvis.

Informaciją, kurios pagal teisės aktus neprivalu siųsti paštu, kiekvienam klientui pranešame internetu, per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą.

Kaip ten bebūtų, teritoriniams skyriams bus pavesta išsiaiškinti, ar konkursą laimėjusios bendrovės teikiamų paslaugų kokybė atitinka keltas sąlygas.“

„Dirbame pagal nustatytą tvarką“

UAB „Greitasis kurjeris“ Šiaulių regiono vadovas Deividas Abakas tvirtino, jog jų bendrovė dirba kaip ir visos panašaus pobūdžio tarnybos pagal įstatymų nustatytą tvarką.

Siuntos bei registruoti laiškai nešiojami ir po darbo. Tačiau šimtu procentų patenkinti visų klientų lūkesčių – neįmanoma.

Terminą, per kiek laiko klientui galima įteikti laišką, nustato siuntėjas.

Jeigu klientas paskambina ir paprašo, kad sudarytų galimybę laišką atsiimti vėliau, jo palaukiama ir po darbo.

Būstinė, Deivido Abako nuomone, yra ne už miesto, kaip teigia laiško autorė, o pačiame miesto viduryje.