Naujausios
„Režisuoja miestas“
Sezono šūkis inspiruotas noro geriau pažinti ir užčiuopti miesto, kuriame teatras gyvuoja, Genius Loci – vietos dvasią: kaip teatras ir miestas veikia vienas kitą, ką miestui reiškia turėti teatrą ir kaip konkretaus miesto fonas įtakoja teatro gyvenimą?
„Galvojant apie teatro vietą mieste ir miesto reikšmę teatrui, atspirties tašku tapo garsaus vengrų režisieriaus Kornél Mundruczó išsakyta mintis, kad teatras, palyginti su kitais menais, yra gana lokalus, bendruomeninis reiškinys, lemiantis teatro formų ir stilių įvairovę. Nesunku pastebėti, kad net ir Lietuvos mastu, priklausomai nuo vietovės, teatras yra kuriamas ir priimamas labai skirtingai. Nekalbu apie provincialumą – tiesiog metame iššūkį patys sau, keliame klausimą, ar esame įdomūs pirmiausia sau, o po to – ir kitiems, ir apskritai ar Lietuvoje mokame įvertinti ir vertinti vietos specifiškumą „, – sako teatro meno vadovė Nomeda Šatkauskienė.
„Akivaizdu, kad šiuo metu stipriai keičiasi publikos poreikiai, požiūris į teatrą, o kartu – visa kultūros vartojimo dinamika. O teatro veikimo mechanizmas išlieka gana inertišku – teatre pokyčiai vyksta pamažu ir neretai vėluodami. Nusprendėme nesėdėti užsidarius „dramblio kaulo bokšte“ ar, prisidengus sunkėjančia ekonomine situacija, laukti geresnių laikų. Ieškome būdų ir formų, kurios padėtų įveikti teatro uždarumą“, – sako teatro vadovas Aurimas Žvinys.
„Po pandeminių suvaržymų, izoliacijos, nuotolinių renginių ir transliacijų online žiūrovams siūlome visiškai priešingą patirtį – norime grąžinti buvimo kartu džiaugsmą, teatro, kaip bendruomeniškos patirties, jausmą. Bandysime parodyti ir patį teatrą, ir miestą kiek neįprastu kampu“, – sako N. Šatkauskienė.
Sezono atidarymui – dvi premjeros ir dokumentinis filmas
Rugsėjo 10 dieną žiūrovai išvys pirmąją premjerą – muzikinę kriminalinę dramą „Prarasta Katarinos Blum garbė“ pagal Nobelio premijos laureato H. Bolio to paties pavadinimo apysaką. Spektaklio režisierius Agnius Jankevičius istoriją pasakoja pasitelkdamas populiarių TV muzikinių pokalbių šou formatą. Spektaklio turinys publikai pateikiamas tarsi tai būtų dinamiškas, humoristinis, šmaikščių interviu ir gyvai atliekamų muzikinių numerių prismaigstytas „Vėlyvo vakaro šou“. Žiūrovų laukia lengva miuziklo parodija, kurioje netrūksta humoro, ironijos ir kritiško žvilgsnio į šių dienų visuomenę.
Rugsėjo 14 dieną antroji premjera – spektaklis-kelionė „Pakeliui“ – pakvies žiūrovus į Šiauliuose dar neišbandyto įtraukaus, įvietinto teatro pastatymą – spektaklį-kelionę miesto autobusu. Spektaklį kuria režisierius Aleksandr Špilevoj.
Kelionės gidu taps personažas Rapolas iš ankstesnio režisieriaus spektaklio „Bagadelnia“. Rapolas kartu su žiūrovais keliaus autobusu tarsi laiko mašina. Kiekvienas autobuso sustojimas – vis kita Rapolo gyvenimo istorija, ją žiūrovai patirs stebėdami aktorių vaidinamas scenas skirtingose miesto erdvėse. Svarbų vaidmenį šioje kelionėje atliks apšvietimas, veikėjų kostiumai, muzikinis apipavidalinimas, miesto architektūra ir atsitiktinumai.
Rugsėjo 25 dieną Mažojoje salėje vyks dokumentinio filmo apie garsią teatro aktorę Faustą Laurinaitytę premjera. Filmo sumanytoja, režisierė ir scenarijaus autorė – F. Laurinaitytės dukra aktorė Monika Šaltytė. Šis filmas – tai jautrus pasakojimas apie gyvenimo ir teatro meno trapumą ir praeinamumą. Filme panaudota gausi dokumentinė medžiaga iš spektaklių, teatrinio ir asmeninio aktorės gyvenimo. Tai bus pirmasis renginys iš visą sezoną vyksiančių ciklo „Dialogai“.
Nuo Meko iki Travoltos
Iki sezono pabaigos teatras ruošia dar keletą žanriniu požiūriu labai skirtingų pastatymų. Jau įvyko pirmasis spektaklio apie Joną Meką repeticijų etapas, jo metu kūrybinė komanda aplankė su J. Meko asmenybe susijusias vietas. Būsimoji premjera darbiniu pavadinimu „Viskas vystysis savaime (ir viskas išeis gerai)“ žiūrovams bus parodyta metų pabaigoje. Režisierius Naubertas Jasinskas į Meko fenomeną sieks pažvelgti iš šiandienos perspektyvos.
Kalėdoms muzikinį spektaklį pagal T. Jonson knygą „Nematomas vaikas“ statys neseniai teatro trupės gretas papildęs aktorius ir režisierius Arnoldas Jalianiauskas.
Jaunas latvių režisierius Toms Treinis pavasarį pradės repeticijas pagal latvių autoriaus Arturo Dicio pjesę „Skrajojantis Travolta“. Pjesė kalba apie tai, kad nėra „niekieno ir niekur“ esančios vietos, kur gyvenimas teka, nepaliesdamas ten esančių žmonių. Premjera greičiausiai įvyks kitų metų rudenį.
Dar vieną Šiauliuose neišbandyto žanro spektaklį kurs režisierė ir choreografė Agnija Šeiko. Judesio spektaklyje „Apie laimę ir kitus humorus“ šiuolaikinis šokis ir dramos teatro elementai jungsis lygiavertėmis dalimis. Spektaklio kūrimas bus kartu ir kūrybinė laboratorija.
Pavasarį pagal šiuo metu rašomą Mato Vildžiaus pjesę „Išeitis“ spektaklį statys perspektyvi režisierė Eglė Švedkauskaitė.
Teatras tęs bendradarbiavimą su Ukrainos menininkais. Šiuo metu teatre reziduojanti ukrainietė aktorė Olena Lastivka kuria vaidmenį spektaklyje „Pakeliui“. Teatras inicijavo S. Žadano pjesės „Duonos paliaubos“ vertimą (vertėjas Rimantas Kmita), jo pastatymui buriama ukrainiečių ir lietuvių kūrybinė komanda.
Sezoną užbaigs miesto teatro festivalis atvirose erdvėse, jis simboliškai vainikuos teatro pastangas atrasti miestą ir teatrą iš naujo.