Prie neveikiančio židinio ir be pinigų

Situacija

Prie neveikiančio židinio ir be pinigų

Į redakciją kreipėsi moteris, kuri teigė, kad ją apgavo židinių ir kapsulių prekyba bei montavimu užsiimanti įmonė. Atlikę darbus ir paėmę pinigus vyrai  dingo, o vėliau paaiškėjo, kad įmonėje jie nebedirba.

Kapsulės dokumentų moteris negavo, pinigų atgauti negali, neprofesionaliai įrengtą šildymo kapsulę naudoti nesaugu, o policija ikiteisminio tyrimo pradėti neketina.

Justina MARCINKUTĖ

vasara@skrastas.lt

Dokumentų nepaliko

Šiaulietė Aldona N. pavasarį nusprendė susitvarkyti namo šildymo sistemą.

Pašto dėžutėje radusi reklaminį lankstinuką, kuriame savo paslaugas reklamavo židinių ir kapsulių prekyba bei montavimu besiverčianti įmonė, moteris paskambino nurodytu telefonu.

Moteris pasakojo, kad įmonės vadovas, prižadėjęs dideles nuolaidas, įkalbėjo moterį pirkti židinį, kapsulę, ortakius ir visą kitą reikalingą įrangą.

Vyras iš klientės paėmė 100 litų, neva už jos įtraukimą į laukiančiųjų eilę ir surašė sutartį bei atidavė mokėjimo kvitą 4600 litų sumai už šildymo kapsulę ir jos montavimą.

Dokumentai buvo tvarkingi, su įmonės rekvizitais, todėl moteris nesuabejojo jų tikrumu.

Kovo mėnesį, darbininkams atvykus montuoti šildymo sistemos, įmonės vadovas pasakė, kad pats išvyksta atostogauti, todėl darbus vykdyti ir prižiūrėti palieka kitą asmenį.

Naujai paskirtasis darbų vykdytojas sumontavo šildymo kapsulę ir paėmė iš moters 2200 litų, pusę sutartos sumos.

Jam išvykus moteris pastebėjo, kad vyras nepaliko jokių kapsulės garantinių dokumentų, todėl vėl kreipėsi į darbus atlikusį žmogų, tačiau šis nesutiko dokumentų atvežti, o galiausiai visai dingo.

Atostogauti išvykęs įmonės vadovas taip pat nesiteikė padėti ir teigė iš tų 2200 litų negavęs nė cento.

Nežinioje likusi šiaulietė nuvyko į darbus atlikusios įmonės parduotuvę ir sužinojo, jog vadovas, su kuriuo ji komunikavo ir kuriam davė pinigus čia nebedirba nuo vasario mėnesio.

Moterį ištiko šokas, nes minėtas asmuo darbus jos namuose derino ir pinigus paėmė kovą.

Moteris siūlė įmonei pasiimti visą savo įrangą ir atiduoti jai sumokėtus pinigus, tačiau dabartinis direktorius sakė esantis su tuo nesusijęs.

Policijai problema neįdomi

Šiaulietė pasidomėjo kitų įmonių siūlomomis šildymo kapsulėmis ir pasikonsultavusi bei į namus pasikvietusi kvalifikuotus specialistus sužinojo, kad kapsulė neatitinka kainos, o ir jos įrengimo darbai buvo atlikti neprofesionaliai.

„Meistras, apžiūrėjęs apgavikų paliktą kapsulę, perspėjo, kad taip sutvarkyta šildymo sistema gali net sprogti“, – prisimena moteris.

Nesulaukdama žinių iš dingusių vyrų, šiaulietė policijoje parašė pareiškimą, tačiau praėjus kelioms dienoms gavo atsakymą, jog ikiteisminis tyrimas pradėtas nebus, nes darbus atlikęs vyras papasakojo, neva, klientė nenori mokėti likusių pinigų, todėl kaltina jį netinkamai atlikus darbus.

Moteris nuogąstauja, kad greitai prasidės šildymo laikotarpis, o jos gyvenamajame name šildymo sistema taip ir liko neįrengta.

Komentaras

Valstybės institucijos gali padėti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Ekonominių interesų departamento Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Kristina Grigaitė, paklausta, kaip tokioje situacijoje reikėtų elgtis ir ką daryti, kad tokios apgavystės neįvyktų, informuoja, kad dėl galimai teisės aktų neatitinkančio mokėjimo kvitų išrašymo galima kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją.

Ši institucija užtikrina mokesčių ir kitų įmokų surinkimą, jų apskaičiavimo, sumokėjimo bei išieškojimo kontrolę.

K. Grigaitė teigia, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vartotojų ginčų sprendimo ne teisme tvarka nagrinėja vartotojų skundus. Todėl nukentėjęs asmuo turi teisę pateikti prašymą spręsti ginčą su verslininku dėl darbų kokybės.

Pagal Civilinį kodeksą, rangovas, jeigu kitaip nenustato statybos rangos sutartis, per visą garantinį laiką užtikrina, kad statybos objektas atitinka normatyvinių statybos dokumentų nustatytus rodiklius ir yra tinkamas naudoti pagal sutartyje nustatytą paskirtį.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba visiems vartotojams rekomenduoja prieš sudarant sutartį su konkrečiu pardavėju ar paslaugų teikėju pasidomėti jo reputacija rinkoje, taip pat įsitikinti, kad konkretus pardavėjas ar paslaugų teikėjas veikia legaliai (paprašyti parodyti galiojantį darbo pažymėjimą, verslo liudijimą) bei visais atvejais reikalauti pateikti gaminių atitikties dokumentus, garantinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus, naudojimo instrukcijas.