Pedagogo profesiją renkasi ir Šiaulių apskrities jaunuoliai

Pedagogo profesiją renkasi ir Šiaulių apskrities jaunuoliai

Pedagogo profesiją renkasi ir Šiaulių apskrities jaunuoliai

Prieš porą metų sprendimas stojantiesiems į pedagogiką įvesti motyvacinį testą sukėlė įvairių vertinimų.

Pasak Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studijų prorektorės prof. dr. Vilijos Salienės, dabar šias studijas renkasi labiau motyvuoti jaunuoliai. Egzamino įvedimas pedagoginėse studijose galėtų būti pavyzdys ir kitų specialybių atstovams.

Motyvacijos daugiau

– Ar motyvacinis testas pasiteisino?

– Pastaraisiais metais pedagogines studijas renkasi iš tiesų labiau motyvuoti studentai. Nors bendras skaičius būsimųjų studentų, užsiregistravusių motyvacijos įvertinimui, kasmet mažėja, tačiau ateinantys įsivertinti motyvaciją nori tapti pedagogais.

Tai rodo pirmais prioritetais pasirinktos specialybės LEU (60 procentų įstojusiųjų LEU pasirinko pirmu prioritetu, dar 20 procentų antru ir trečiu prioritetais).

2013 metams studijuoti švietimo ir ugdymo kryptyje pareiškė norą ir išsilaikė motyvacijos testą 1187 abiturientai (2012 metais tokių buvo 1814).

Stojančiųjų motyvaciją didintų valstybės ir visuomenės požiūrio į mokytojo profesiją kaita, mokytojo darbo sąlygų gerinimas, didesnis stabilumas, o ne nuolatinės reformos švietimo sistemoje, ir perspektyva jaunam žmogui rasti darbą pagal specialybę.

– Koks yra šiandienis jaunuolis, ketinantis tapti mokytoju?

– Jaunimas keičiasi kasmet, jis tampa laisvesnis, drąsiau reiškiantis savo nuomonę, žinantis, ko nori iš studijų. Smagu, kad daugėja jaunų žmonių, jau vidurinėse mokyklose išbandžiusių save savanoriškoje veikloje su jaunesnio amžiaus vaikais, seneliais ar kitoje socialinėje veikloje. Tokie jauni žmonės kryptingai renkasi pedagogo profesiją. Deja, vaikinų, norinčių tapti mokytojais, nedaugėja.

Daug vyresnio amžiaus pedagogų

– Kaip manote, ar apskritai ne per daug šalyje ruošiama pedagogų, kai demografinė situacija blogėja?

– Valstybės finansuojamų vietų švietimo ir ugdymo krypčiai kasmet mažėja: 2010 metais buvos skirta 800 valstybės finansuojamų vietų, 2013 metais – 517. Taigi drąsiai galime teigti, kad mokytojų rengiama ne per daug ir labai greitai (mūsų atlikti tyrimai rodo, kad 2017 metais) kai kurių specialybių (fizikų, chemikų, matematikų) mokytojų trūks.

Atkreiptinas dėmesys ir į didelį dabar mokyklose dirbančių vyresnio ir pensinio amžiaus pedagogų skaičių (2012 metais vyresnių nei 60 metų mokytojų dirba 3613, iš jų 1107 vyresni nei 65 metų, vyresnių nei 50 metų – 12300), tai reiškia, kad būtina auginti vyresniems mokytojams deramą pamainą.

Be to, vidurinė mokykla nuolat keičiasi, atsiranda poreikis rengti dviejų, netgi trijų specialybių mokytojus.

Daugiausia jaunuolių – ir iš Šiaulių apskrities

– Kokios yra populiariausios specialybės?

– Populiarios yra įvairių dalykų mokytojų specialybės: istorija, lietuvių filologija, anglų filologija, kūno kultūra, biologija, geografija, pradinio ugdymo, ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika, šokio, dailės, socialinė pedagogika, psichologija.

– Ar į LEU tebestoja daugiau jaunuolių iš provincijos?

– LEU nėra nei provincijos, nei regioninis universitetas. 2013 metais daugiausia norinčiųjų studijuoti buvo iš Vilniaus, Panevėžio, Alytaus, Kauno, Utenos, Šiaulių apskričių, mažiau tik iš Klaipėdos apskrities.

Jeigu analizuotume duomenis pagal miestus, tai pakviestųjų studijuoti 2013 metais daugiausia yra iš Vilniaus, Panevėžio, Alytaus, Kauno, Šalčininkų, Trakų, Ignalinos, Švenčionių, Varėnos, Anykščių, Druskininkų, Šiaulių.

Kalbėjosi Eltos korespondentė Virginija Vervečkaitė

Gedimino Savickio (ELTA) nuotr.

PASIRINKIMAS: Pasak Lietuvos edukologijos universiteto studijų prorektorės Vilijos Salienės, pedagogo studijas renkasi labiau motyvuoti jaunuoliai.