Išaiškinus visus pažeidėjus, statistika būtų šokiruojanti

Re­dak­ci­jos ar­chy­vo nuo­tr.
Per 2019-uo­sius me­tus 12 ava­ri­jų, ku­rio­se su­ža­lo­ti ar­ba žu­vo žmo­nės, su­kė­lė ne­blai­vūs vai­ruo­to­jai.
Si­tua­ci­ja ke­liuo­se ir to­liau lie­ka įtemp­ta. Neb­lai­vūs, vir­ši­jan­tys leis­ti­ną va­žia­vi­mo grei­tį, chu­li­ga­niš­kai vai­ruo­jan­tys, ig­no­ruo­jan­tys ne tik ke­lio ženk­lus, bet ir švie­so­fo­ro sig­na­lus – po­li­ci­jos už­fik­suo­ti pa­žei­di­mai ir to­liau ro­do: pro­ble­mų ke­liuo­se vis dar la­bai daug.
Apie si­tua­ci­ją ke­liuo­se – po­kal­bis su Šiau­lių ap­skri­ties Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­ku Ro­ber­tu RA­DA­VI­ČIU­MI.
Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.
Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ro­ber­tas Ra­da­vi­čius: "Žmo­nės, at­si­pei­kė­ki­te. Iš ke­tu­rio­li­kos per­nai ap­skri­ty­je žu­vu­sių – net sep­ty­ni pės­tie­ji!"

Kal­ti­nin­kas – grei­tis, bet ne vien jis

– Ko­kie bu­vo praė­ju­sie­ji me­tai? Kuo ga­lė­tu­me pa­si­džiaug­ti?

– Me­tai ne­bu­vo leng­vi, to­dėl ir džiaug­tis nė­ra kuo. Eis­mo įvy­kiai per me­tus nu­si­ne­šė 14 gy­vy­bių. Net 14 gy­vy­bių! Čia pat ki­tas skai­čius: per­nai ap­skri­ties ke­liuo­se su­ža­lo­ti 345 žmo­nės, o tai yra 26 žmo­nė­mis dau­giau ne­gu 2018 me­tais. Da­lies nu­ken­tė­ju­sių­jų su­ža­lo­ji­mai nė­ra sun­kūs, ta­čiau ne­ma­žas pro­cen­tas to­kių, ku­rie bu­vo su­ža­lo­ti sun­kiai, kur gy­vy­bė vos pul­sa­vo, kur iki šiol jau­čia bai­sias pa­sek­mes.

Kas­met tu­ri­me vi­zi­ją, kad pa­ga­liau Šiau­lių mies­te per me­tus ne­žus nė vie­nas eis­mo da­ly­vis. 2017 me­tais tai pa­siek­ti pavy­ko. Ta­čiau 2018 me­tais ir vėl vie­nas žmo­gus žu­vo. Per­nai, de­ja, jau du. Tuo tar­pu Pak­ruo­jo ra­jo­ne ne tik per­nai, bet ir už­per­nai eis­mo da­ly­vių žū­čių iš­veng­ta.

Žiū­rint pa­gal eis­mo įvy­kių, ku­riuo­se žu­vo ar­ba bu­vo su­ža­lo­ti žmo­nės, skai­čių ir to­liau dau­giau­siai pro­ble­mų ke­lia Šiau­lių ra­jo­nas. Per­nai, pa­ly­gin­ti su 2018-ai­siais, čia tu­ri­me ge­ro­kai dau­giau įvy­kių, dau­giau su­ža­lo­tų žmo­nių.

Šiau­lių mies­te eis­mo įvy­kių per­nai bu­vo ma­žiau – nuo 133 iki 118. Gal tai tu­ri įta­kos, kad gat­vių inf­rast­ruk­tū­ra po tru­pu­tį kei­čia­si – ap­švie­ti­mas, sau­gu­mo sa­le­lės, iš­ma­nie­ji švie­so­fo­rai, ki­tos mo­der­nios prie­mo­nės – po tru­pu­tį di­di­na sau­gu­mą.

Ga­li­me pa­si­džiaug­ti ir tuo, kad nei per­nai, nei už­per­nai Šiau­lių ap­skri­ty­je ne­žu­vo nė vie­nas mo­to­cik­li­nin­kas.

– Ga­li­ma spė­ti, kad pa­grin­di­nės ava­ri­jų prie­žas­tys – grei­tis ir ne­blai­vu­mas prie vai­ro.

– Drįs­tu pa­sa­ky­ti, kad ne­bū­ti­nai grei­tis, nors tai ir yra vie­na iš pa­grin­di­nių prie­žas­čių. Juk nu­va­žia­vi­mai nuo ke­lio, at­si­tren­ki­mai į me­džius tai ne­re­tai grei­čio pro­ble­ma. Bet ne­bū­ti­nai tik jo. Ru­de­nį žmo­nės daž­nai neį­ver­ti­na ke­lio dan­gos: šla­pios, pa­deng­tos la­pais, ap­le­di­ju­sios. Pas­kui sa­ko: va­žia­vau leis­ti­nu grei­čiu. Taip, žmo­gus va­žiuo­ja leis­ti­nu grei­čiu, bet ne­pa­si­ren­ka sau­gaus grei­čio. Pai­nio­ja­mi ter­mi­nai – leis­ti­nas ir sau­gus grei­tis.

Va­žiuo­ja žmo­nės ir be švie­sų, ne­nu­si­va­lo ap­ša­lu­sių lan­gų, "pli­ko­mis" au­to­mo­bi­lio pa­dan­go­mis, ne­tvar­kin­ga stab­džių, ap­švie­ti­mo sis­te­ma, kal­ba­si te­le­fo­nu.

Mo­bi­lių­jų te­le­fo­nų pro­ble­ma eg­zis­tuo­ja, bet mo­bi­lu­sis, rei­kia pri­pa­žin­ti, daž­nai tam­pa at­pir­ki­mo ožiu. Pa­žiū­rė­ki­me, kiek žmo­nių vai­ruo­da­mi val­go, ge­ria ka­vą, da­žo­si. Vai­ra­vi­mas tam­pa ne pa­grin­di­ne veik­la – žmo­nės ran­da, ką veik­ti prie vai­ro.

Ne­se­niai tu­rė­jo­me šo­ki­ruo­jan­tį įvy­kį, kuo­met in­ci­den­to prie­žas­ti­mis ta­po au­to­mo­bi­lio ra­di­jo pa­re­gu­lia­vi­mas. Bu­vo rei­das, pa­ma­tė­me ne­ma­žu grei­čiu at­va­žiuo­jan­tį au­to­mo­bi­lį. Pa­rei­gū­nų daug, koks 15, sto­vi­me ge­rai ap­švies­to­je ke­lio vie­to­je, gre­ta su­sta­ty­ti kū­giai, pa­ro­dan­tys, kad eis­mas ap­švies­ta­me ke­ly­je tvar­kin­gai pe­rei­na iš dvie­jų eis­mo juos­tų į vie­ną. O tas vai­ruo­to­jas net ne­pas­te­bė­jo, kad ant­ros juos­tos ne­bė­ra – per kū­gius tie­siai pa­rei­gū­nų pu­sėn. Vos spė­jo­me at­šok­ti. Pas­kui vai­ruo­to­jas pa­si­tei­si­no ieš­ko­jęs ra­di­jo sto­ties... Pa­ša­li­nis veiks­mas iki ko pri­ve­dė.

Pri­va­lau ak­cen­tuo­ti vai­ruo­to­jų nea­ti­du­mą, iš­si­blaš­ky­mą. Pil­nos gal­vos rei­ka­lų, gy­ve­ni­miš­kų re­bu­sų, žmo­nės už­mirš­ta, kad jie vai­ruo­ja. Už­mirš­ta ne­tgi pa­čią ele­men­ta­riau­sią iš­va­žia­vi­mo iš ša­lu­ti­nio ke­lio į pa­grin­di­nį tai­syk­lę. Ge­rai, kad mies­te iš­va­žiuo­jant iš kie­mo ar ki­tos te­ri­to­ri­jos ne­bū­na di­de­lio grei­čio, tai dėl to ir be tra­giš­kų pa­sek­mių. Bet mes tu­ri­me ma­gist­ra­li­nius, vie­ti­nės reikš­mės ke­lius, ku­riuo­se grei­tis 90 ki­lo­met­rų per va­lan­dą. Iš­va­žiuo­ji iš ša­lu­ti­nio ke­lio, o čia ma­ši­na at­va­žiuo­ja 90 ki­lo­met­rų per va­lan­dą grei­čiu!

Per­nai vi­so­je Šiau­lių ap­skri­ties te­ri­to­ri­jo­je ne­žy­mė­tu po­li­ci­jos au­to­mo­bi­liu vyk­dė­me tri­jų mė­ne­sių eks­pe­ri­men­tą, fik­sa­vo­me pa­vo­jin­go, chu­li­ga­niš­ko vai­ra­vi­mo pa­žei­di­mus, ne­leis­ti­nus len­ki­mus, ke­lio ženk­lų ne­pai­sy­mo pa­žei­di­mus. Net neį­si­vaiz­duo­ja­te, kaip kai ku­rie vai­ruo­to­jai vai­ruo­ja! Len­kia, le­kia, stab­do, ne­spė­ja, pyp­si.

At­ro­do, kad ir ženk­lai sto­vi tik tam, kad sto­vė­tų, o ne tam, kad in­for­muo­tų apie pa­vo­jin­giau­sias vie­tas, ruo­žus, at­kar­pas. Ta­čiau drau­džian­tis ke­lio ženk­las tik­rai nė­ra kaž­koks "iš­mis­las". Jam pa­sta­ty­ti at­lie­ka­mos ana­li­zės, spe­cia­lis­tai ver­ti­na, da­ro iš­va­das, dis­ku­tuo­ja. Ra­da­vi­čius ar ki­tas pa­rei­gū­nas tik­rai ne­ga­li šiaip sau su­si­gal­vo­ti ir pa­sta­ty­ti ženk­lą vi­du­ry Til­žės gat­vės, kad štai čia su­sto­ti drau­džia­ma – tam rei­kia mo­ty­vų ir ar­gu­men­tų dėl jo rei­ka­lin­gu­mo, bei, koks tiks­las pa­sta­čius ženk­lą, bus pa­siek­tas, ar iš­si­spręs pro­ble­ma.

– Sus­tip­rin­ta po­li­ci­jos kont­ro­lė bu­vo jau­čia­ma ir vi­są praė­ju­sių me­tų gruo­dį. Ko­kie re­zul­ta­tai?

– Re­zul­ta­tai tel­pa į vie­ną žo­dį: bai­su. Štai pa­vyz­dys: pa­jė­gos iš­va­žia­vo į Šiau­lių mies­to ke­lius pir­mą gruo­džio šeš­ta­die­nį, už­si­blo­ka­vo iš vi­sų pu­sių Pa­ba­lių tur­gaus ra­jo­ną, kad nie­kas ne­pra­va­žiuo­tų ne­pa­tik­rin­tas. Re­zul­ta­tas: per pust­re­čios va­lan­dos nu­sta­ty­ti de­vy­ni ne­blai­vūs vai­ruo­to­jai. Vie­nas iš jų – tie­siai iš už­sta­lės. Mes bu­vo­me šo­ke, kad tau­tie­čiai to­kie va­žiuo­ja.

Ki­tas šeš­ta­die­nis – ir vėl sep­ty­ni ne­blai­vūs.

Vi­są gruo­dį vy­ko vai­ruo­to­jų blai­vu­mo pa­tik­ros. Da­bar tu­ri­me la­bai ge­rą po­li­ci­nę prie­mo­nę – al­ko­ho­lio de­tek­to­rius. Dirb­da­mi jais, ne­tik­ri­na­me nei au­to­mo­bi­lio do­ku­men­tų, nei to, ar vai­ruo­to­jas tu­ri tei­sę vai­ruo­ti. Tik­ri­na­mas tik blai­vu­mas, ku­rį mi­nė­tu de­tek­to­riu­mi ga­li­ma nu­sta­ty­ti per at­stu­mą, tai­gi tik priar­tė­jus – trys se­kun­dės ir aiš­ku: jei pro­mi­lių nė­ra, už­si­de­ga ža­lia švie­sa. Jei už­si­de­ga rau­do­na, žmo­gau, ei­nam pūs­ti į al­ko­tes­te­rį. To­kius ma­tuok­lius Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­ja tu­ri pen­kis ir pla­nuo­ja­ma įsi­gy­ti dar dau­giau, jie bus nau­do­ja­mi vi­so­je Šiau­lių ap­skri­ty­je.

Kal­bant apie praė­ju­sius me­tus, tu­riu pa­sa­ky­ti, kad išaiš­ki­na­ma vai­ruo­to­jų, ku­rie prie vai­ro sė­do ku­rių gir­tu­mas sie­kė dau­giau nei tris pro­mi­les. Gir­tų tik­rai daug ir jų ne tik ne­ma­žė­ja, bet dau­gė­ja. Ga­lu­ti­nės sta­tis­ti­kos kol kas nė­ra, bet nea­be­jo­ja­me, kad skai­čius sieks ir aš­tuo­nis šim­tus.

Per­nai įskai­ti­nius eis­mo įvy­kius su­kė­lė 12 ne­blai­vių vai­ruo­to­jų.

Bet žmo­nės tu­rė­tų ži­no­ti, kad sta­tis­ti­ka pa­ro­do tik tiek pa­žei­dė­jų, kiek jų po­li­ci­ja išaiš­ki­na. Rea­liai ke­liuo­se pa­žei­di­mų ir pa­žei­dė­jų yra daug dau­giau. Bai­su net ir gal­vo­ti, kiek ke­liuo­se ga­li bū­ti gir­tų! Aiš­kiau sa­kant, jei po­li­ci­ja išaiš­kin­tų vi­sus pa­žei­dė­jus, in­ci­den­tų ke­liuo­se sta­tis­ti­ka bū­tų šo­ki­ruo­jan­ti.

– Prieš ke­le­rius me­tus su­griež­tin­tos baus­mės už vai­ra­vi­mą esant ne­blai­viam iš pra­džių da­vė pui­kų re­zul­ta­tą, pa­skui vis­kas grį­žo į se­nas vė­žes. Kaip šie­met pla­nuo­ja­ma ko­vo­ti su po­ten­cia­liais žu­di­kais ke­ly­je?

– Tie­sa, su­griež­ti­nus nuo­bau­das, pra­džio­je po­vei­kis bu­vo di­des­nis. Ma­tyt, bė­gant lai­kui žmo­nės pri­si­tai­kė prie esa­mos si­tua­ci­jos ir su­griež­ti­ni­mas jiems ne­beat­ro­do toks griež­tas. Na­tū­ra­lu, kad rei­kia po­ky­čių.

Nuo šių me­tų sau­sio 1 die­nos įsi­ga­lio­jo įsta­ty­mo pa­kei­ti­mas, nu­ma­tan­tis grei­tes­nio dėl gir­tu­mo pra­ras­to vai­ruo­to­jo pa­žy­mė­ji­mo at­ga­vi­mo ga­li­my­bę. Tie­siog praė­jus tam tik­ram lai­ko tar­pui, pra­si­žen­gęs vai­ruo­to­jas sa­vo au­to­mo­bi­ly­je sa­vo lė­šo­mis ga­lė­tų įsi­reng­ti al­kob­lo­ką. Jo es­mė – pa­pū­tęs bū­da­mas ne­blai­vus, žmo­gus tie­siog neuž­ves sa­vo au­to­mo­bi­lio. Pa­gal to­les­nius nu­sta­ty­mus, šis vai­ruo­to­jas kas 15 mi­nu­čių tu­rės pūs­ti į al­kob­lo­ką, pa­tvir­tin­da­mas, kad vai­ruo­ja blai­vus. Tai da­li­nai tar­si ir su­švel­ni­na anks­čiau pa­skir­tą nuo­bau­dą, bet tuo pa­čiu, ma­nau, ir draus­mi­na pa­žei­dė­ją – juk al­kob­lo­ką jis tu­rės įsi­reng­ti sa­vo lė­šo­mis, be to, bus nuo­la­tos jo kont­ro­liuo­ja­mas. To­kie įren­gi­niai šiuo me­tu jau yra mo­kyk­li­niuo­se au­to­bu­siu­kuo­se ir "Bus­tu­ro" au­to­bu­suo­se, ku­rių vai­ruo­to­jai kas tam tik­rą lai­ką pri­va­lo pa­si­tik­rin­ti.

Bet ar įren­gi­nys 100 pro­cen­tų ga­li už­tik­rin­ti, kad prie vai­ro sės vien blai­vūs? Vis­kas, gal­vo­ju, yra žmo­nių pa­są­mo­nė­je. Juk nie­kas ne­lie­pia iš­ger­ti, o ta­da pa­siim­ti rak­te­lius ir va­žiuo­ti. Pa­juo­kau­siu: jei jau su­gal­vo­jo­te iš­ger­ti, įdė­ki­te rak­te­lius į vo­ką ir pa­siųs­ki­te pa­štu sau, kad laiš­ką gau­tu­mė­te tik ry­toj.

Pu­sė žu­vu­sių­jų – pės­tie­ji

– Pa­kal­bė­ki­me apie pės­čiuo­sius. Gal jų draus­min­gu­mas pa­ga­liau di­dė­ja?

– Si­tua­ci­ja blo­ga. At­sa­kin­gai sa­kau: tai yra ri­zi­kin­giau­sia eis­mo da­ly­vių ka­te­go­ri­ja. Iš ke­tu­rio­li­kos per­nai ap­skri­ty­je žu­vu­sių – net sep­ty­ni pės­tie­ji. Žmo­nės, at­si­pei­kė­ki­te.

Mies­te pro­ble­ma kiek ma­žes­nė, nes ap­švies­tos gat­vės. Bet už­mies­čio ke­liuo­se ar­ba kai­mų te­ri­to­ri­jo­se, kur vi­siš­ka tam­sa, pės­tie­ji – lyg tik­sin­ti bom­ba.

Po­li­ci­ja nuo per­nai la­bai kryp­tin­gai dir­ba pės­čių­jų at­žvil­giu. Pra­dė­jo­me nuo vai­kų, vyk­do­me įvai­rias pre­ven­ci­nes pro­gra­mas, dir­ba­me su drau­gi­jo­mis, or­ga­ni­za­ci­jo­mis, va­žiuo­ja­me į įmo­nes. Nusp­ren­dė­me ei­ti švie­ti­mo ke­liu. Va­žiuo­ja pa­tru­liai, pa­ma­to, kad žmo­gus ei­na be at­švai­to – su­sto­ja ir pa­duo­da jam pa­tar­da­mi bū­ti­nai nau­do­ti.

Už­per­nai ban­dė­me pės­čiuo­sius draus­min­ti bau­di­mu. Na, pri­bau­dė­me žmo­nių, gal­vo­jo­me, kad tai bus auk­lė­ja­mo­ji prie­mo­nė. Bet si­tua­ci­ja ne­pa­ge­rė­jo – žu­vu­sių pės­čių­jų vis tiek yra ne­ma­žai. Ir kaip už­vilk­ti žmo­gui lie­me­nę, už­dė­ti at­švai­tą? Tie­są sa­kant, at­švai­tų jau iš­da­ly­ta tiek, kiek Lie­tu­vo­je net tiek žmo­nių ne­gy­ve­na. Ir ką? Vis tiek vaikš­to be jų.

De­ja, žmo­nės ne­si­sau­go. Per­nai pės­čia­sis žu­vo Rad­vi­liš­kio ra­jo­ne, prie Lin­kai­čių gy­ven­vie­tės. Pe­rė­jo pu­sę ke­lio ir iš­lin­do tie­siai po prieš­prie­ša at­va­žiuo­jan­čia ma­ši­na. Taukšt, ir ne­bė­ra gy­vy­bės.

Po tra­ge­di­jos ban­dė­me ieš­ko­ti, kas to­je ke­lio vie­to­je yra blo­gai, ką rei­kė­tų pa­da­ry­ti, kad tra­giš­kų įvy­kių ne­be­bū­tų: gal ko­kius inf­rast­ruk­tū­ri­nius spren­di­mus priim­ti, grei­tį ri­bo­jan­čius ženk­lus pa­sta­ty­ti, ap­švie­ti­mą. Bet paaiš­kė­jo, kad vis­kas, ką ga­li­ma bū­tų pa­da­ry­ti jau pa­da­ry­ta – ir grei­tis su­ma­žin­tas, ir ma­to­mu­mas pui­kus, ir ap­švie­ti­mas. Vie­nin­te­lis kal­ti­nin­kas – pės­čio­jo nea­ti­du­mas, neat­sa­kin­gu­mas, ne­si­sau­go­ji­mas.

Vil­ties, kad si­tua­ci­ja ka­da nors vis tiek ims ge­rė­ti, šiai die­nai tei­kia tik vai­kai, ku­rie, skir­tin­gai nei suau­gu­sie­ji, no­ri ne­šio­ti at­švai­tus. Už­tat ir pa­brė­žia­me vai­ku­čiams, kad ga­vę at­švai­tą, pri­seg­tų jį tė­čiui ar ma­my­tei prie striu­kės, prie ran­ki­nu­ko. Gal taip bus di­des­nis efek­tas.

Kont­ro­lės vis dau­giau

– Ko­kių nau­jo­vių ko­vo­je su pa­žei­di­mais po­li­ci­ja nu­ma­čiu­si šiais me­tais?

– Per­nai Šiau­lių ap­skri­ties Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos pa­rei­gū­nai ap­skri­ty­je įvyk­dė apie 150 rei­dų. Šie­met ir to­liau neat­si­pū­si­me.

Šiais me­tais vie­na iš prio­ri­te­ti­nių sri­čių ir to­liau bus va­žia­vi­mo grei­čio kont­ro­lė. At­si­ras sek­to­ri­niai grei­čio ma­tuok­liai, kai kur bus įreng­ti sta­cio­na­rūs.

Tu­ri­me ke­tu­ris mo­bi­lius ma­tuok­lius, ku­rie pa­sta­to­mi ant sto­vo, jie dirbs vi­so­je ap­skri­ty­je. Per sa­vai­tę ar dvi jie jau tu­rė­tų pra­dė­ti veik­ti. Be­je, šie ma­tuok­liai tu­rės ir dar vie­ną funk­ci­ją: fik­suos pa­žei­dė­jus ker­tan­čius san­kry­žas de­gant rau­do­nam švie­so­fo­ro sig­na­lui (to­kių vai­ruo­to­jų gau­su!). Ir tai jie ga­lės pa­da­ry­ti net iš 300 met­rų at­stu­mo.

Sus­tip­rin­tai bus ste­bi­mo vie­tos, kur dau­giau­siai grei­čio vir­ši­ji­mų ir su tuo su­si­ju­sių eis­mo įvy­kių. Bus ir to­liau rea­guo­ja­ma į žmo­nių pra­ne­ši­mus.

Vyks nuo­la­ti­nė chu­li­ga­niš­ko, pa­vo­jin­go vai­ra­vi­mo pa­žei­di­mų kont­ro­lė. Tam rei­ka­lui net nu­ma­ty­tas ci­vi­lis au­to­mo­bi­lis su spe­cia­lia fik­sa­vi­mo įran­ga, ir jis taip pat dirbs vi­so­je ap­skri­ty­je. Nes­tab­dy­si­me au­to­mo­bi­lių, tie­siog nu­fil­muo­si­me, o pa­žei­dė­jas gaus pro­to­ko­lą į na­mus.

Pri­va­lau per­spė­ti: ne­sku­bė­ki­te, nes ma­tuok­lių vi­so­je Lie­tu­vo­je bus pa­sta­ty­ta la­bai daug. Ir vir­šy­to grei­čio to­le­ran­ci­ja nu­ma­to­ma be­veik nu­li­nė, bent jau su tais ke­tu­riais grei­čio ma­tuok­liais tai jau tik­rai.

– Ko­mi­sa­re, ko­kia jū­sų nuo­mo­nė apie spren­di­mą nai­kin­ti ža­lią­sias po­sū­kio į de­ši­nę len­te­les? Tie­sa, va­kar val­džia per­si­gal­vo­jo ir ro­dyk­les grą­ži­no.

– Ke­le­tą me­tų Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­ja, po­li­ci­ja, ki­tos at­sa­kin­gos ins­ti­tu­ci­jos at­sa­kin­gai ver­ti­no, kur bū­tų ga­li­ma ap­siei­ti be ro­dik­lių, o kur jos tie­siog spren­džia spūs­čių pro­ble­mą. Vis­kas su­dė­lio­ta. Ir rei­kia pri­pa­žin­ti, kad kai ku­rio­se san­kry­žo­se jos la­bai nau­din­gos.

Per­nai Šiau­lių mies­te bu­vo at­lik­ta ana­li­zė, ar pa­pil­do­mų len­te­lių bu­vi­mas da­ro įta­ką eis­mo sau­gu­mui. Tie­sa to­kia, kad Šiau­liuo­se pa­sta­rai­siais me­tais ne­bu­vo nė vie­no įvy­kio, kai au­to­mo­bi­liui su­kant pa­gal ža­lią ro­dyk­lę bū­tų įvy­ku­si ava­ri­ja. Va­di­na­si, pa­pil­do­mų len­te­lių su­kan­tiems į de­ši­nę su­grą­ži­ni­mas svei­kin­ti­nas.

Jei jau su­gal­vo­jo­te iš­ger­ti, įdė­ki­te rak­te­lius į vo­ką ir pa­siųs­ki­te pa­štu sau, kad laiš­ką gau­tu­mė­te tik ry­toj.