„Rail Balticos“ vėžę gali ginti ir teisme

„Rail Balticos“ vėžę gali ginti ir teisme

„Rail Balticos“ vėžę gali ginti ir teisme

Šiaulių regiono savivaldybių merai ir asocijuotos verslo struktūros prašo Vyriausybės laikytis Seimo patvirtinto Lietuvos Respublikos bendrojo plano sprendinių bei Europos Parlamento ir Tarybos sprendimų, kuriais buvo numatyta tiesti europinio standarto geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ per Šiaulius. Jų teigimu, nauja trasa per Panevėžį pakirstų verslo pasitikėjimą valstybe.

Irena BUDRIENĖ

irena@skrastas.lt

Kaltina pažeidus tolygią regionų plėtrą

Pareiškimas vakar išplatintas Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmuose surengtoje spaudos konferencijoje. Šiaulių regiono politikai ir verslo atstovai teigė, kad vyriausybinių institucijų preliminarus sprendimas europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ tiesti per Panevėžį pažeidžia galiojančius teisės aktus. Taip ignoruojamas šalies regionų tolygios plėtros principas.

Kadangi pramonės ir verslo struktūros savo veiklos perspektyvą sieja su europinės ir valstybinės reikšmės planais ir projektais, nemotyvuotas ir subjektyvus jų keitimas griauna verslo lūkesčius ir pasitikėjimą valstybe.

„Prašome Vyriausybės laikytis Seimo patvirtinto Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinių, apibrėžiančių ilgalaikę Šiaulių regiono ekonominės ir socialinės raidos perspektyvą, į kurią orientavosi ir iki šiol orientuojasi pramonės ir verslo subjektai bei vietos valdžios institucijos“, – teigiama viešame pareiškime.

Stebėjosi premjero argumentais

Paminėtas argumentas, kad europinė geležinkelio vėžė per Šiaulius kainuotų 800 milijonų litų pigiau nei per Panevėžį.

Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Vidmantas Japertas stebėjosi premjero Algirdo Butkevičiaus išsakytais argumentais esą Radviliškio ir Šiaulių geležinkelio mazgai šiuo metu yra per daug užimti, nors kaip tik jie yra reikšmingi Klaipėdos jūrų uostui.

Spaudos konferencijoje svarstyta, kad atitolinti europinio geležinkelio vėžę nuo Klaipėdos jūrų uosto gali būti naudinga Lietuvos kaimynams latviams ir estams, nes tada didesni krovinių srautai būtų perkraunami Rygos ir Talino jūrų uostuose.

„Slypi kažkieno interesai“, – darė prielaidą politikai ir asocijuotų verslo struktūrų atstovai.

Neatmetama galimybė dėl pažeistų Šiaulių regiono lūkesčių kreiptis į teismą.

Jono TAMULIO nuotr.

NERIMAS: Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Vidmantas Japertas (kairėje) ir Šiaulių pramoninkų asociacijos prezidentas Alvydas Stulpinas aiškina, apie tai, kad pakeisti strateginiai planai griauna verslo ilgalaikius planus.