Naujausios
Jau greitai „stumdys žemes“
„Sutartis yra pasirašyta. Visiškai dienų klausimas, kai rangovas turės subrangovą, kuris jau stumdys žemes“, – informavo A. Visockas.
Beveik dviejų kilometrų ilgio geležinkelio vėžė iki Pramonės parko turi būti nutiesta iki metų pabaigos – kitaip bus prarastas valstybės finansavimas. Jo skirta beveik 2,5 milijono eurų.
„Deja, turime tokį finansavimą, kuris nepersikelia į kitus metus, nors logiškai turėtų persikelti“, – teigė M. Skuodis ir pridūrė, kad palaikys ryšį su Savivaldybe, kitomis institucijomis, derins veiksmus, kad projektas nesustotų.
Pasak ministro, nebus problemos, jei darbai šiek tiek „užsitemps“ – tokiu atveju ministerija spręs „buhalterinį klausimą“, tik reikėtų žinoti apie tai kiek įmanoma anksčiau.
Geležinkelio vėžė iki Pramonės parko – tik pirmasis etapas. Įgyvendinus jį, laukia antras – dar beveik vieno kilometro ilgio atkarpa iki Laisvosios ekonominės zonos. Toliau – Logistikos centro krovos aikštelių įrengimas.
„Atskira įmonė Lietuvoje, ir Šiauliuose taip pat, turi atšaką. O šitoj vietoj mes neturim atšakos, kur pilnas industrinis parkas, kur didžiulė laisvoji ekonominė zona“, – atkreipė dėmesį meras, pavadinęs šią situaciją „ekonomine antilogika“.
Sena istorija
Geležinkelio vėžė į Zoknių karinį oro uostą egzistavo dar sovietmečiu. Tačiau atkūrus nepriklausomybę ir išvykus sovietų kariškiams, tarp Savivaldybės ir kariškių prasidėjo ginčai, kas turi valdyti teritoriją.
1996 metais joje įsteigta Laisvoji ekonominė zona, tačiau projektas žlugo.
Gyventojams savavališkai po truputį patiems ardant geležinkelį, Šiaulių miesto taryba 2002 metų gegužės 23 dienos sprendimu daugiau nei devynių kilometrų geležinkelio vėžę pripažino netinkama (negalima) naudoti ir nutarė ją išardyti. Likutinė vėžės vertė siekė daugiau nei 400 tūkstančių litų.
Mažiau nei kilometro ilgio geležinkelio atkarpa ėjo per kariuomenei priklausančią teritoriją. Pradėjus ardyti geležinkelį, vėl įsiplieskė ginčai: 2003 metais Karinių oro pajėgų Pirmosios aviacijos bazės štabo viršininkas majoras Vidmantas Raklevičius įspėjo, kad vėžę teks atstatyti.
Štabo viršininkas neklydo: 2008 metais Šiauliuose iš naujo įsteigtas Pramonės parkas, jame numatyta įkurti Logistikos centrą, į kurį turėjo būti pastatytas naujas geležinkelis.
Projektui numatytas valstybės finansavimas. Tačiau Savivaldybė numatė pernelyg didelį ir brangų projektą, teko jį taisyti. Užsitęsus taisymams, pinigai buvo prarasti.