
Naujausios
UAB „Busturas“ Keleivių pervežimo skyriaus vadovė Justina Žukauskienė spaudos konferencijoje informavo, kad vykdant apklausą gyventojai galėjo pildyti ir elektronines anketas, ir popierines Šiaulių autobusų stotyje. Iš viso buvo surinktos 1 105 užpildytos anketos, iš kurių 1 035 respondentai nurodė, kad naudojasi UAB „Busturas“ viešojo transporto paslaugomis. Šis apklaustųjų skaičius siekia apie vieną procentą miesto gyventojų.
Iš esmės pokyčiai viešojo transporto sistemoje keleivių įpročių nepakeitė. Daugiausia viešuoju transportu žmonės važiuoja, nes neturi automobilio arba jo nevairuoja, pigesnis susisiekimas. Pagrindiniai teigiamo vertinimo kriterijai išlieka maršrutų dažnis ir reikalingos stotelės pasiekimas be persėdimų.
Apklausos dalyviai pateikė pageidavimų – dažnesni reisai vakarais ir savaitgaliais, nauji švarūs ir modernūs autobusai. Skyriaus vadovė sakė, kad ketinama ateityje į šiuos pasiūlymus atsižvelgti.
Apklausos rezultatai parodė, kad dauguma keleivių teigiamai įvertino atliktus pokyčius. Po maršrutų pakeitimų keleivių srautai beveik visuose koreguotuose maršrutuose didėjo, tačiau 4A maršruto populiarumas kiek sumažėjo. Viliamasi, kad nuo šių metų pradžios Dubijos gatvėje įrengtos naujos stotelės ateityje turėtų sumažinti neigiamą pokyčio įtaką ir net kalbama apie reisų skaičiaus didinimą. Skaičiuojama, kad 17 ir P5 maršrutų pakeitimai per 2024 metus įmonei leido sutaupyti beveik 15 tūkstančių eurų.
J. Žukauskienė akcentavo, kad, remiantis galimybių studijos siūlymais, 2023 metais buvo koreguoti 1, 3, 17 ir 23 autobusų maršrutai bei optimizuoti privežamieji maršrutai P5, P6 ir P7 – sujungiant juos į vieną P5. Šis maršrutas tapo žiedinis, apimantis didesnę Medelyno ir Vijolių mikrorajonų dalį. Iš pradžių sujungtu maršrutu naudojosi mažiau keleivių, tačiau netrukus maršruto populiarumas padidėjo ir dabar juo pervežama daugiau keleivių nei anksčiau, visais trimis maršrutais kartu sudėjus.
17 maršruto rytiniai reisai iki 8 valandos vietoj Ginkūnų kapinių žiedo nukreipiami į Pakruojo žiedo stotelę. Tai leido sumažinti ridą ir darbo valandas. Be to, planuojama dar viena šio maršruto korekcija, nukreipiant jį Ežero gatve, kai tik bus baigta jos rekonstrukcija.
Koreguota 4A maršruto trasa, nukreipiant autobusus važiuoti Dubijos gatve. Taip siekta pagreitinti maršrutą ir pagerinti susisiekimą su Šiaulių geležinkelio stotimi. Nors 4A maršrute keleivių srautas sumažėjo, tačiau stebimas srauto didėjimas kituose Pramonės gatve važiuojančiuose maršrutuose (4, 10, 10A). Tai rodo, kad keleiviai renkasi kitus gatvę aptarnaujančius maršrutus.
3 maršruto trasoje įrengta nauja stotelė – Miglovaros, kuri Lengvosios atletikos maniežo lankytojams leidžia jį pasiekti greičiau, nes autobusas sustoja arčiau.
23 maršruto trasoje link Savanorių žiedo keleivių patogumui pridėta nauja Gubernijos stotelė.
1 maršrutas pailgėjo ir per Aviacijos gatvę pratęstas link Terminalo stotelės. Taip siekiama pagerinti viešojo transporto pasiekiamumą naujame pramonės rajone, atskiri reisai organizuojami atsižvelgiant į rajone esančių įmonių darbo laiką.