Janoniečiai sėmėsi skaitmeninių įrankių žinių Portugalijoje

Dalyvių nuotr.
Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos komanda dalyvavo tarptautinio Erasmus+ mobilumo projekto "Teaching and Learning Methods and Techniques Using Digital Tools" veiklose, kurios vyko Camilo Castelo Branco vidurinėje mokykloje, Vila Nova de Famalicao mieste, Portugalijoje.
Vasario 25–kovo 2 dienomis Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos komanda dalyvavo tarptautinio Erasmus+ mobilumo projekto "Teaching and Learning Methods and Techniques Using Digital Tools" veiklose, kurios vyko Camilo Castelo Branco vidurinėje mokykloje, Vila Nova de Famalicao mieste, Portugalijoje. Vienas iš pagrindinių projekto tikslų – sužinoti įvairių efektyvių mokymo ir mokymosi metodų ir strategijų bei išmokti naudoti kuo įvairesnius skaitmeninius įrankius mokymo(si) procesuose.

Po beveik 14 valandų trukusios kelionės, trumpam stabtelėję Ženevos oro uoste, dvylika II ir III gimnazijos klasių mokinių kartu su istorijos mokytoja Kristina Murauskiene bei anglų kalbos mokytojomis Vilija Šlivinskaite ir Kristina Urboniene sėkmingai pasiekė kelionės tikslą - Vila Nova de Famalicão miestą. Pirmasis vakaras naujose šeimose buvo dosnus ne tik skaniu maistu, bet ir naujomis pažintimis bei jaudinančiomis akimirkomis.

Pirmoji vizito diena skirta artimesniam susipažinimui su Camilo Castelo Branco vidurine mokykla (jungiančia 12 įvairių pakopų mokyklų), šokio, chemijos, biologijos, fizikos, matematikos, IT, dizaino pamokų lankymui ir susitikimui su ikimokyklinio ugdymo grupių bei pradinių klasių mokinukais ir jų mokytojomis. Popiet mūsų laukė praktinis seminaras "Šiuolaikinės technologijos ir jų panaudojimas ugdymo procese". Seminaro lektorius Ricardo Ferreira pristatė platformas ir įrankius, kurie padeda efektyviai mokyti ir mokytis. Užsiėmimo metu galėjome patyrinėti įvairių platformų ir skaitmeninių įrankių veikimo principus, jų efektyvumą, atlikome apklausas ir dalijomės įžvalgomis apie savo gimnazijoje naudojamus skaitmeninius įrankius, programėles bei įrangą. Pozityviai nuteikė lektoriaus baigiamoji mintis: "Nė viena skaitmeninė platforma neatstos gyvo mokytojo, jos tik gali padėti sutaupyti laiko ir paįvairinti mokymosi procesą."

Antrosios projekto dienos tema – giluminis mokymasis. Naudojant dirbtinį intelektą kūrėme siurrealistinius paveikslus, juos analizavome, o kiek vėliau galėjome susipažinti su siurrealizmo atstovų darbais lankydamiesi Modernaus meno muziejuje Cupertino de Miranda Foundation. Vizito muziejuje metu naudojome specialią programėlę, kuri padėjo sužinoti eksponatų sukūrimo istorijas, atskleidė kūrėjų jausmus ir ketinimus. Antrąją dienos pusę praleidome tyrinėdami miestą. Naudojome skaitmeninį turinį – https://izi.travel platformoje pateiktus žemėlapius ir nuorodas. Visa diena buvo skirta praktinei veiklai, kurios dėka patobulinome ne tik skaitmeninę, bet ir pažinimo, kultūrinę, socialinę-emocinę bei komunikavimo kompetencijas.

Trečiąją projekto dieną vyko patyriminis mokymasis, kuris įgyvendintas keliaujant į Porto miestą. Per pirmąsias projekto dienas puikiai įvaldėme skaitmeninių žemėlapių panaudojimo įgūdžius, todėl ir šios edukacinės – pažintinės išvykos metu galėjome lengvai rasti ir susipažinti su istorinę ir kultūrinę vertę turinčiais objektais bei vietomis, kur turėjome galimybę paragauti tradicinių Portugalijos patiekalų. Įsimintiniausia dienos akimirka – braidymas Atlanto vandenyne vasario mėnesį!

Ketvirtąją projekto dieną pradėjome mokymusi kartu su savo draugais portugalais. Dalyvavome matematikos, informatikos bei fizikos pamokose. Patirtys – įvairios. Vieniems janoniečiams dėstoma medžiaga buvo jau pažįstama, todėl jie aktyviai įsijungė į mokymosi procesą ir netgi patarinėjo bendraamžiams, kiti – dar nesimokę temos, tačiau pabandę suprasti ir įsigilinti į naują medžiagą. Po komandinių pranešimų pristatymų turėjome neeilinę galimybę dalyvauti konditerijos pamokoje. Darbas mažose tarptautinėse grupėse maišant, pilant, plakant ir šaunant keksiukus į orkaitę parodė, kaip svarbu girdėti tai, kas aiškinama, ir koks svarbus kiekvieno komandos nario indėlis norint sukurti skanų rezultatą. Popiet – dar viena bendradarbiavimą stiprinanti veikla: audiogido kūrimas https://izi.travel platformoje. Kūrėme Šiaulių miesto lankytinų objektų maršrutus, audio aprašymus ir generavome QR kodus. Grįžę namo būtinai išbandysime savo sukurtus produktus, kviesime dalyvauti ir savo draugus bei šeimos narius.

Paskutinioji, penktoji projekto veiklų diena leido praktiškai panaudoti mūsų partnerių iš Camilo Castelo Branco vidurinės mokyklos sukurtą Guimarães miesto audiogidą. Guimarães - viduramžių miestas šiaurės Portugalijoje, pačių portugalų laikomas Portugalijos kaip šalies gimimo vieta. Miestas didžiuojasi viduramžių pilimi, rūmais, bažnyčiomis ir puikiai išsaugotais gyvenamaisiais namais, kuriuose gyvenimas teka įprasta vaga. Visos ekskursijos metu mus lydėjo lietus, kas yra labai tipiška Portugalijoje žiemos ir pavasario metu. Lietus nuotaikos nesugadino, atvirkščiai - tik dar labiau atskleidė miesto ramybę ir grožį. Dieną vainikavo projekto veiklų apibendrinimas, įsivertinimas ir pažymėjimų įteikimo ceremonija. Po virtualios apklausos www.mentimeter.com platformoje pasitvirtino labai graži tiesa – svarbiausi ir gražiausi prisiminimai apie savaitę trukusį projektą susiję su žmonėmis. Žodis "PEOPLE" kaip svarbiausias projekto komponentas buvo paminėtas dažniausiai.

Atsisveikinti su mus priėmusiomis šeimomis buvo sunku, bet namo grįžome ne tik patobulinę kompetencijas, bet ir pilni įspūdžių bei turtingi užmegztomis naujomis ir tvirtomis draugystėmis. Projekte kartu su Camilo Castelo Branco mokyklos mokiniais ir mokytojais net 5 dienas dalyvavome pamokose, grupiniuose užsiėmimuose, patobulinome komunikavimo, skaitmeninę ir tarpkultūrinę kompetencijas bei susipažinome su Portugalijos kultūra, aplankėme Porto ir Guimarães miestus bei sužinojome šio regiono kulinarinio paveldo paslaptis. Dėkojame partneriams už puikiai organizuotas projekto veiklas, už draugystę, už dalijimąsi skaitmeninių mokymo(si) įrankių naudojimo ugdymo procese patirtimi, už rūpinimąsi ir visokeriopą globą ir paramą viso mobilumo metu. Projektas leido pasitvirtinti Erasmus+ idėjai, kad "skirtingumai vienija".

erasmus

Užs. Nr. 550341