Naujausios
Liudytojų akyse
Tragiška nelaimė Kuršėnuose įvyko likus dešimčiai minučių iki devintos valandos vakaro. Liudytojai teigia matę nuo kelio Vytauto gatvėje žiedo link tilto per Ventos upę žvėrišku greičiu atvažiuojantį automobilį „Audi A8“.
Staiga mašina tapo lyg nevaldoma, užvažiavusi ant tilto ir tik per plauką nekliudžiusi taksi automobilio, kirto priešpriešinę eismo juostą, atsitrenkė į kelio ir tilto atitvarus bei nuskrido nuo skardžio tiesiai į vandenį, nuo tilto į salelės pusę nutoldama maždaug 30 metrų.
Automobilis akimirksniu ėmė skęsti.
Atvykus policijos pareigūnams, „Audi A8“ ties upės salele buvo matyti nedidelis plotelis, visą kitą jau buvo panirę. Greitosios pagalbos automobilyje pareigūnai rado 15-metį „Audi A8“ keleivį. Nuo jo tvoskė alkoholiu. Jaunuoliui nustatytas 0,16 promilės girtumas. Paauglys dėl raktikaulio lūžimo ir viso kūno nubrozdinimų išgabentas į gydymo įstaigą.
Į pagalbą atskubėję ugniagesiai gelbėjimo rogėmis nuplaukė iki automobilio. Vairuotojo vietoje rado prispaustą saugos diržu prisisegusį jauną žmogų, pabandė jį išlaisvinti, tačiau to padaryti nepavyko.
Vaikinas išvaduotas tik atvykus narams, „Audi“ ištraukus iš vandens. Vairuotojui, Kuršėnų gyventojui, konstatuota mirtis.
Trečiadienį paryčiui automobilį šiaip taip stačiu skardžiu pavyko iškelti ant kelio. Techninės pagalbos automobiliu jis išgabentas į Šiauliuose, Pramonės gatvėje esančią automobilių stovėjimo aikštelę.
Blaivus ar išgėręs?
Žuvusiam vaikinui balandžio mėnesį būtų suėję 19 metų. Jis prie vairo sėdo neturėdamas vairuotojo pažymėjimo.
Vairavo ne jam priklausantį automobilį, nors atsirado teigiančiųjų, jog iš tikro mašiną buvo įsigijęs, tik nespėjęs jos persirašyti savo vardu. Todėl šiuo metu tikruoju automobilio-skenduolio savininku vis dar laikomas vienas Šiaulių miesto gyventojas.
Neatmetama ir tai, kad „Audi A8“ vairavęs vaikinas prie vairo galėjo sėsti išgėręs. Tai apklausos metu paliudijo kartu su juo važiavęs ir sužalotas bei ambulatoriškai besigydantis 15-os metų draugas. Vis dėlto girtumo faktą turės patvirtinti arba paneigti palaikų tyrimą atlikę teismo medicinos ekspertai.
Ekspertai taip pat aiškinsis, ar vaikinas užsimušė avarijos momentu, ar buvo tik sužalotas ir, grimztant automobiliui, nuskendo.
Maža patirtis arba be jokios patirties
Šiaulių apskrities Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio specialistė Kristina Strelcovienė įsitikinusi, kad tiek dėl šios avarijos, tiek dėl į ją panašių, kuomet vairuoja menką patirtį turintys arba iš viso jos neturintys jauni žmonės, pirmiausia kaltas jų noras pasipuikuoti prieš bendraamžius, pasirodyti kietu, parodyti galią, laužyti galiojančias visuomenės taisykles ir normas.
Policijos statistika rodo, kad daugiausiai avarijų su skaudžiomis pasekmėmis keliuose sukelia būtent menką vairavimo patirtį turintys pradedantys vairuotojai. Štai pernai rugsėjį kelyje Panevėžys-Šiauliai, ties Šeduva (Radviliškio rajonas), automobilio nesuvaldė ir avariją padarė su gausia draugų kompanija
„Audi A6“ važiavęs 24 metų vairuotojas, žuvo nepilnametė.
Kita avarija – Šiaulių rajone. Menką patirtį turintis vairuotojas įvažiavo į tvenkinį ir paliko skęstantį automobilį bei jame sėdėjusią moterį.
Tragiška šio antradienio avarija ir kitos, anot K. Strelcovienės, patvirtina tendenciją, kad dažniausiai itin skaudžias pasekmes jauni vairuotojai sukelia tuomet, kai važiuoja ne vieni, o su draugais. Tada milžiniškas greitis, chuliganiškas manevravimas, lenkimas ir kiti grubūs pažeidimai tampa tarsi norma.
Pareigūnė įsitikinusi, jog didžiulė dalis atsakomybės jaunam nepatyrusiam žmogui sėdant prie galingos transporto priemonės vairo turėtų tekti ir jo artimai aplinkai.
„Gal tėvai nupirkdami galingą automobilį vairuoti pradedančiai atžalai taip bando kompensuoti meilės ir dėmesio stygių? Jei jam būnant mažam pirko modernų elektrinį paspirtuką, kodėl gi nenupirkus automobilio tokio, kokiu jis galėtų pasipuikuoti prieš draugus ir jų akyse įgyti autoritetą...“, – sakė policijos pareigūnė.
Specialistės patirtis rodo, kad didelė dalis į avarijas patenkančių jaunuolių vairuojamų automobilių priklauso ne jiems, o jų tėvams. Maža to, tėvai dar ir transporto priemonės draudimą būna įgiję savo vardu.
K. Strelcovienės žodžiais, automobilis nėra vien tik susisiekimo priemonė, o patekęs į nepatyrusias rankas jis gali tapti žudymo įrankiu. Jei ne pačiam vairuojančiajam žūti, tai pražudyti kartu važiuojančius draugus ar šaligatviu einantį pėsčiąjį, galbūt skubantį vaiką.
„Atsakomybę turėtų nešti ir ugdymo įtaigos, labiausiai vairuotojų ruošimo mokyklos, jos tiesiog privalo ugdyti būsimo vairuotojo atsakingą elgesį, perspėti apie grėsmes kelyje, informuoti apie atsakomybę už padarytus pažeidimus“.
Toli gražu ne visi pradedantys, tai yra dvejų metų stažo neturintys, vairuotojai žino, kad pirmaisiais vairavimo metais laikiną vairuotojo pažymėjimą galima prarasti ne tik dėl greičio viršijimo, neblaivumo ar grubių pažeidimų, bet ir dėl kalbėjimo telefonu, diržo nesegėjimo, pėsčiojo nepraleidimo ir t.t.
„Tada ir būna, kad pradedantysis į policiją ateina su mama, ašaros kapsi, deda pažymėjimą ant stalo... Per metus vėl turės išlaikyti vairavimo egzaminą ir vėl dvejiems metams tapti pradedančiuoju“, – iš patirties kalba Kelių policijos tarnybos pareigūnė.