Nuo liepos 1-osios stiprinama elektrinių paspirtukų ir motorinių dviračių kontrolė

Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Vilniaus paspirtukai.
Nuo liepos 1 dienos visam vasaros sezonui stiprinama asmenų, vairuojančių motorinius dviračius ir elektrinius paspirtukus, kontrolė.
Pasak policijos atstovų, tai daroma, siekiant užtikrinti visų kategorijų eismo dalyvių saugumą ir viešąją tvarką šalies keliuose, mažinti sužeistųjų ir žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiais metais 26 proc. visų eismo įvykių dalyvių sudarė pėstieji, 9 proc. - dviračių vairuotojai, 2 proc. - motorinių dviračių ir šiai kategorijai priskirtų elektrinių paspirtukų vairuotojai.
Motorinių dviračių kategorijai priskiriami elektriniai paspirtukai turi laikytis dviračiams keliamų reikalavimų. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra - šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta. Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui, tai - 3-7 kilometrai per valandą. Važiuodamas važiuojamąja kelio dalimi tamsiu paros metu, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale - raudonos šviesos žibintas. Dviračio vairuotojai iki 18 metų privalo dėvėti apsauginius šalmus.

Elektriniai dviračiai