
Naujausios
Ką reikėtų žinoti apie asmens dokumentą
Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyriaus laikinoji viršininkė Lina KIAUNIENĖ pristato skaitytojams asmens dokumentų keitimo naujoves.
– Kokios naujienos, susijusios su asmens dokumentais?
– Didžiausia naujiena, tai kad nuo šių metų lapkričio 2 dienos visose Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato migracijos tarnybose gyventojai prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo, ar atsisakymo, asmens tapatybės kortelių, pasų, leidimų gyventi Lietuvoje išdavimo, ar keitimo galės pateikti visą darbo dieną, tai yra be pietų pertraukos. Priėmimas vyksta pirmadieniais, trečiadieniais nuo 8 iki 17 valandos, antradieniais, ketvirtadieniais – nuo 8 iki 18 valandos, penktadieniais – nuo 8 iki 15.45 valandos.
2016 gruodžio 5 dieną Lietuvos policija pradėjo teikti informaciją telefonu 8 700 60000 visais, su migracija susijusiais klausimais – apie pasus, asmens tapatybės korteles, užsieniečių teisinę padėtį Lietuvoje. Apie dokumento pagaminimo stadiją galima sužinoti internete www.dokumentai.lt
Veikia ir išankstinė laiko rezervavimo sistema. Iki šiol laiką rezervuodavo tik Lietuvos Respublikos piliečiai, o dabar gali ir užsieniečiai, norintys pateikti prašymą dėl leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo.
Norėdami rezervuoti patogų atvykimo į Šiaulių Migracijos skyrių laiką, galite tai padaryti pasinaudoję laiko rezervavimo sistema ePolicija.lt
– Kaip tvarkomi imigrantų, pageidaujančių gauti leidimą laikinai gyventi mūsų šalyje, reikalai?
– Nuo gruodžio 1 dienos keičiasi prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pateikimo tvarka. Prašymą dėl leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje išdavimo pateikti bus galima tik Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyriuje, adresu Aušros alėja 19, Šiauliuose.
Kitų užsieniečių prašymų pateikimo tvarka kol kas nesikeičia, prašymai pateikiami Migracijos grupėje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą.
Pastaruoju metu Šiaulių apskrityje jaučiamas nuolatinis užsieniečių skaičiaus didėjimas. Tai tolimųjų reisų vairuotojais dirbti atvykstantys imigrantai iš Ukrainos, Baltarusijos, Moldovos. Jei 2016 metais per devynis mėnesius Šiaulių Migracijos skyriui buvo pateikti 1207 prašymai išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, tai šiais metais per tą patį laikotarpį pateikti 2193 prašymai. Pagal užsieniečių skaičių esame antroje vietoje, po Vilniaus.
Prisijungę prie Viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, teikimo Lietuvos Respublikos piliečiams ir užsieniečiams informacinės sistemos https://epis.vrm.lt bet kuriuo metu galima pateikti prašymą patvirtinti kvietimą užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką. Nereikia asmeniškai vykti į tarnybą. Elektroninių paslaugų informacinėje sistemoje yra galimybė prašymą koreguoti, sumokėti valstybės rinkliavą už kvietimo patvirtinimą.
Pateikti prašymai išsaugomi sistemoje ir kitą kartą teikiant prašymą patvirtinti kvietimą tam pačiam užsieniečiui, reikia įrašyti tik pakeitimus. Taupomas laikas, popierius ir kiti ištekliai. Tai ypač patogu atokiau gyvenantiems.
– Ką daryti praradus dokumentą?
Asmens tapatybės kortelė skubos tvarka per vieną darbo dieną laikinai nėra išrašoma.
Mirusio piliečio asmens tapatybės kortelė ar pasas grąžinami teritorinei policijos įstaigai, Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai ar sveikatos priežiūros įstaigai, nustačiusiai asmens mirties faktą.
Nuo 2016 liepos 1 dienos Lietuvos Respublikos piliečiui, esančiam užsienio valstybėje ir pageidaujančiam tęsti kelionę, kuris turi asmens tapatybės kortelę ar pasą, jeigu jis tą dokumentą prarado, pasibaigė jo galiojimo laikas, tapo netinkamu naudoti, gali Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje prašyti išduoti laikiną pasą. Laikinas pasas galioja ne ilgiau kaip vienerius metus ir pilietis jį privalo grąžinti konsulinei įstaigai arba migracijos tarnybai atsiimdamas naują asmens tapatybės kortelę ar naują pasą arba išnykus priežastims, dėl kurių jam buvo išduotas laikinas pasas.
Apie tai, kad praradote asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą turite pranešti asmeniškai teritorinei policijos įstaigai arba Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai. Taip tai galite padaryti prisijungę prie Viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, teikimo Lietuvos Respublikos piliečiams ir užsieniečiams informacinės sistemos https://epis.vrm.lt , jūs galėsite pateikti pranešimą apie prarastą dokumentą.
Elektroninį pranešimą apie prarastą asmens dokumentą galėsite pateikti bet kuriuo paros metu, jūsų dokumentas nedelsiant bus paskelbtas negaliojančiu. Jums nereikės asmeniškai vykti į atsakingą instituciją.
Paskelbus asmens dokumentą negaliojančiu, sumažės tikimybė, kad jūsų prarastu dokumentu bus neteisėtai pasinaudota.
Prisiminkite, kad jeigu asmens dokumentą paskelbėte prarastu ar dingusiu ir po to jis kažkokiomis aplinkybėmis atsirado, juo naudotis nebegalite. Privalote jį grąžinti Migracijos tarnybai ar konsulinei įstaigai.
Kalbėjosi Edita KARKLELIENĖ
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Šiaulių apskrities policijos Migracijos skyriaus laikinoji viršininkė Lina Kiaunienė primena, kad dabar daugelį reikalų, susijusių su asmens dokumentais, galima susitvarkyti telefonu.