Emocinė pagalba internetu pasiteisino

Emocinė pagalba internetu pasiteisino

Emo­ci­nė pa­gal­ba in­ter­ne­tu pa­si­tei­si­no

Prieš 26 me­tus sa­va­no­riš­kais pa­grin­dais pra­dė­ju­si dirb­ti psi­cho­lo­gi­nės pa­gal­bos ir emo­ci­nės pa­ra­mos tar­ny­ba „Jau­ni­mo li­ni­ja“ pra­dė­jo pa­gal­bą teik­ti ir in­ter­ne­tu. Nau­jo­vė pa­si­tei­si­no. Apie tai Kel­mė­je vy­ku­sio­je kon­fe­ren­ci­jo­je „Sa­vi­žu­dy­bių pre­ven­ci­ja: pa­tir­tis ir per­spek­ty­vos“ pa­sako­jo pa­ra­mos tar­ny­bos"Jau­ni­mo li­ni­ja“ Kau­no pa­da­li­nio va­do­vė Vai­da Žlio­bai­tė.

Re­gi­na MUS­NEC­KIE­NĖ

reginamus@skrastas.lt

Dau­giau ano­ni­miš­ku­mo

Praė­ju­siais me­tais Šiau­lių ap­skri­ties ir Kel­mės ra­jo­no ro­ta­rie­čių pa­gal­ba pa­dė­ta su­re­mon­tuo­ti „Jau­ni­mo li­ni­jos“ Kau­no pa­da­li­nio pa­tal­pas. Sėk­min­gai dir­ban­ti tar­ny­ba iš­plė­tė sa­vo veik­lą. Šiuo me­tu jo­je dir­ba 300 spe­cia­liai ap­mo­ky­tų spe­cia­lis­tų sa­va­no­rių. Per aš­tuo­ne­rius „Jau­ni­mo li­ni­jos“ veik­los me­tus at­si­liep­ta į tūks­tan­čius skam­bu­čių, ne vie­nas jau­nuo­lis su­lai­ky­tas nuo lem­tin­go žings­nio – sa­vi­žu­dy­bės.

Emo­ci­nės pa­ra­mos tar­ny­ba per­nai ati­da­rė pa­pil­do­mą pa­gal­bos li­ni­ją po­kal­bius in­ter­ne­tu.

„Jau įvy­ko apie 550 po­kal­bių in­ter­ne­tu. Nau­jo­vė pa­si­tei­si­no, – pa­sa­ko­jo Vai­da Žlio­bai­tė. – Po­kal­biai in­ter­ne­tu už­trun­ka il­giau. Per tą pa­tį lai­ką ga­li­ma pa­dė­ti ma­žes­niam skai­čiui žmo­nių. Po­kal­bis vyks­ta su­si­ra­ši­nė­jant. O ra­šy­mas už­trun­ka il­giau ne­gu kal­bė­ji­mas. Te­le­fo­nu įvyks­ta maž­daug du po­kal­biai per va­lan­dą. In­ter­ne­tu – tik vie­nas.“

Ta­čiau pro­ble­mų sle­gia­miems jau­nuo­liams ir mer­gi­noms ra­šy­ti apie sa­vo pro­ble­mą leng­viau ne­gu kal­bė­ti. Kal­bant ga­li truk­dy­ti emo­ci­jos, o ra­šant su­si­kau­pia­ma, sa­vo pro­ble­mą ga­li­ma iš­dės­ty­ti aiš­kiau, nuo­šir­džiau.

Dar vie­nas pri­va­lu­mas – vi­siš­kas ano­ni­miš­ku­mas. Pa­gal­bos li­ni­jos dar­buo­to­jai ne­ži­no nei kas tas jau­nuo­lis, nei iš kur, nei koks jo te­le­fo­no nu­me­ris, ne­gir­di net jo bal­so. Dau­giau ano­ni­miš­ku­mo ir sa­vo šei­mos, ar­ti­mų žmo­nių at­žvil­giu, nė­ra ne­ri­mo, kad kaž­kas nu­girs po­kal­bį.

Svar­bu, jei kaž­kam rū­pi

Vie­na iš daž­niau­sių jau­ni­mo blo­gos psi­cho­lo­gi­nės sa­vi­jau­tos pro­ble­mų – san­ty­kiai su tė­vais, kar­tais su se­ne­liais. Skaus­min­gai jau­ni­mas rea­guo­ja ir į pa­šli­ju­sius san­ty­kius su drau­gais, bend­raam­žiais, bend­ra­moks­liais.

In­ter­ne­to plat­for­mo­je jau­ni žmo­nės ne­bi­jo apie tai kal­bė­ti. Net 43 pro­cen­tai be­si­krei­pian­čių­jų pri­si­pa­žįs­ta gal­vo­jan­tys apie sa­vi­žu­dy­bę, ta­čiau po su­si­ra­ši­nė­ji­mo su emo­ci­nės pa­ra­mos tar­ny­bos dar­buo­to­jais pa­si­jun­ta ge­riau, nes ran­da žmo­gų, ku­riam rū­pi jo pro­ble­ma. Jie su­lau­kia pa­ta­ri­mų, nu­ra­mi­ni­mo.

„La­bai svar­bu šil­tas emo­ci­nis san­ty­kis su nu­si­vy­lu­siuo­ju, įsi­gi­li­ni­mas į jo pro­ble­mą, pa­ro­dy­mas, kad klau­san­čia­jam svar­bu tai, kas vyks­ta, – ak­cen­ta­vo V. Žlio­bai­tė. – Po po­kal­bio dau­ge­lio be­vil­tiš­ku­mas su­ma­žė­ja. Po ke­lių po­kal­bių pa­si­kei­čia po­žiū­ris.“

Kol kas „Jau­ni­mo li­ni­jos“ in­ter­ne­ti­nė plat­for­ma vei­kia tre­čia­die­nio ir penk­ta­die­nio va­ka­rais bei šeš­ta­die­nį die­ną.

Daž­niau­sia pa­gal­bos krei­pia­si 16–30 me­tų žmo­nės. Maž­daug apy­ly­giai mo­te­rų ir vy­rų. In­ter­ne­ti­nė­je plat­for­mo­je pa­gal­bos ieš­ko dau­giau mo­te­rų, mer­gi­nų.

Atei­ty­je pla­nuo­ja­ma plės­ti veik­lą, pro­ble­mų pri­slėg­to jau­ni­mo iš­klau­sy­ti kiek­vie­ną va­ka­rą. Tam rei­kės dar dau­giau sa­va­no­rių.

Emo­ci­nės pa­ra­mos tar­ny­ba „Jau­ni­mo li­ni­ja“ dir­ba nuo 1991 me­tų va­sa­rio 16 die­nos. Ją įkū­rė Kris­ti­na Ona Po­lu­kor­die­nė. Tai – pi­lie­ti­nė ini­cia­ty­va.

Kol kas „Jau­ni­mo li­ni­jos“ sa­va­no­riai tei­kia pa­slau­gas tri­juo­se Lie­tu­vos mies­tuo­se: Vil­niu­je, Kau­ne ir Klai­pė­do­je.

Au­to­rės nuo­tr.

Emo­ci­nės pa­ra­mos tar­ny­bos „Jau­ni­mo li­ni­ja“ Kau­no pa­da­li­nio va­do­vė Vai­da Žlio­bai­tė džiau­gia­si, jog po po­kal­bio su sa­va­no­riais te­le­fo­nu ar per in­ter­ne­ti­nę plat­for­mą sun­ku­mus pa­ti­rian­čių jau­nuo­lių emo­ci­nė sa­vi­jau­ta pa­ge­rė­ja.