
Naujausios
Sėkmė vaikšto dar nepramintais takais
Kelmiškis Remigijus Bukantis – profesionalus smuikininkas, dirbęs muzikos mokykloje. Šiandien jis – UAB „Revitas“, gaminančios automobilių detales, direktorius. Įmonės gaminius perka Europos, Amerikos, Pietų Afrikos, Australijos, Zelandijos ir kitų šalių gyventojai.
Verslo ėmėsi, nes iš mokytojo algos buvo sunku pragyventi. Nemėgstantis eiti pramintais takais ponas Remigijus išbandė keletą verslo rūšių. Ieškojo naujų nišų, kurių ne kiekvienas būtų išdrįsęs imtis.
Kuklus, savo pasiekimais nelinkęs girtis verslininkas sutiko atsakyti į „Šiaulių krašto“ klausimus tik tam, kad padrąsintų kitus, kad sulaikytų emigruoti susiruošusį jaunimą, nes kartais pragyvenimo šaltinį galima atrasti labai paprastuose dalykuose.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
– Neseniai Kelmėje surengtas susitikimas su JAV ekspertu, dirbančiu su regioninių miestų smulkiojo verslo ekonomikos bendro augimo atgaivinimo programomis dr. Matthew Wagneriu, kuris pateikė idėjų kaip mažuose regioniniuose miesteliuose vystant verslą, pajamas galima gauti produkciją ar paslaugas eksportuojant į didesnius regionus ar net kitas pasaulio valstybes.
Jūs – puikus tokio verslo modelio pavyzdys Šiaulių regione. Kaip jį atradote?
– Gyvenimas taip susiklostė, jog prie mokytojo algos visuomet reikėdavo prisidurti papildomų pajamų. Teko groti vestuvėse. Paskui ilgai važinėjau į Vokietiją. Iš ten gabenau naudotus automobilius, organizavau jų remontą ir pardavimą.
Sekėsi neblogai, bet ilgainiui tai tapo masiniu visos Lietuvos verslu. O kaip skelbia liaudies išmintis – „pramintas takelis į šviežią ganyklą neveda“.
Niekuomet nemėgau eiti paskui „mases“, vis ieškodavau kažko naujo. Siūlomas idėjas ir produktus pirkėjai priėmė puikiai. Bet, kaip yra įprasta, konkurentai, pastebėję sėkmę, tuoj puola daryti tą patį... Reikėjo kažko, ko niekas nedaro.
Visai atsitiktinai pastebėjau, kad sugedus automobiliui, vairuotojai dažnai pasigenda tokios detalės, apie kurią dažnas nė nenutuokia esant. Tai – buksyravimo kilpa, kurią reikia įsukti į automobilio buferį, norint prikabinti prie jo vilkimo lyną.
Pasirodo, šios detalės negausi nuvykęs į autodetalių parduotuvę. Ją reikia užsakyti pagal automobilio markę, laukti kol atveš, o ir didelė kaina dažną vairuotoją nustebindavo.
– Nusprendėte išspręsti šią problemą? Ar sunki buvo pradžia?
– Pradžia buvo keistoka. Reikėjo sudaryti katalogą, detalių brėžinius, sutvarkyti dokumentaciją, galų gale, pagaminti visą asortimentą, ir tik tuomet siūlyti klientams – turiu viską čia ir dabar.
Buvę kolegos automobilininkai stebėjosi: „Ką čia darai? Niekais užsiimi. Nereikalingas vargas. Kiek tu jų žadi parduoti?“
Žinoma, buvo reikalinga ir reklama. Skelbiausi „Šiaulių krašte“ ir kituose laikraščiuose, internete, skleidžiau žinią per draugus, pažįstamus, aplankiau beveik visas Šiaulių autodetalių parduotuves.
Apie „naują prekę“ greitai pasklido žinia. Ir bandymas pasiteisino. Šiauliuose perka. Vadinasi, reikia siūlyti Lietuvai! Perka Lietuvoje – siūlykim ir latviams!
– Šiandien UAB „Revitas“ gaminiai eksportuojami į didmeninės prekybos įmones Latvijoje, Estijoje, Baltarusijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Jungtinėje karalystėje, Slovakijoje, Bulgarijoje... O pavieniai klientai suranda ir internetu užsisako bendrovės prekę visuose žemynuose – pradedant Japonija, Australija, Afrika ir baigiant Argentina, Čile, JAV ir Kanada.
Kaip manote, kur svarbiausioji sėkmės priežastis? Ar nesibaiminate, kad vėl atsiras konkurentų?
– Matyt, geras kainos ir kokybės santykis. Ir tai, kad bent kol kas aplink nėra kitų gamintojų.
O kaip Lietuvoje pagaminti prekę, kad kinai ar lenkai nenukonkuruotų? Kinai turbūt tokiais niekais neužsiims. Per daug mažai jų mastais tokių prekių reikia. Žinoma, gali būti, kad atsiras konkurentų kur nors Lenkijoje, tuomet ieškosim naujos „ganyklos“, kur dar nenurupšnota žolė.
– Ar nebus gaila investicijų?
– Jeigu jau taip atsitiktų, mums reikėtų tik išparduoti sandėlio likučius. Gamindama automobilių dalis, mūsų įmonė nieko neinvestavo nei į gamybos įrengimus, nei į aukštos kvalifikacijos specialistus.
Visas paslaugas, pradedant žaliavų atvežimu, metalo apdirbimu ir baigiant pristatymu klientams, atlieka samdytos įmonės.
Mūsų potencialas, perfrazuojant įžymų Styvo Džobso posakį, yra sugalvoti, ko klientams reikia. O pagaminti ar parvežti, tai jau smulkmena.
Manyčiau, jog nedidelės materialiosios investicijos taip pat yra viena iš sėkmingo verslo sudedamųjų dalių. Tuomet mažėja rizika patirti nuostolius, jeigu atsiranda konkurentų ar tokia verslo rūšis tampa tiesiog nereikalinga.
– Versle jūs esate savotiškas Don Kichotas. Stebinate kolegas netikėtais savo sprendimais. Ar tas kitoniškumas prideda sėkmės? Ar visuomet pasiteisina?
– Man pasiteisina. Manau, jog kitoniškumas ieškant naujų verslo nišų tiesiog būtinas.
Prieš penkerius metus pabandžiau įkurti parduotuvę automobilininkams viename iš Šiauliuose esančių prekybos centrų – „Brukline“.
Aplinkinių nuomonė buvo vienareikšmiška – neišsilaikysi, tokių parduotuvių prekybos centruose nebūna. Su „Norfa“ ir „Senukais“ nepasistumdysi!
Bet rezultatas pranoko lūkesčius – per penkerius metus parduotuvės plotas padidėjo tris kartus, įkurta ir internetinė autoaksesuarų parduotuvė. Klientams reikia visko, ką pasiūlai – kilimėlių, įvairiausių apdailų, šmaikščių lipdukų, dviračių laikiklių, jau nekalbant apie tokias kasdienes prekes kaip valytuvai ar automobilinės lemputės.
Žinoma, didžiausias mūsų koziris – sukauptos žinios. Juk išsirinkti prekę prekybos tinklų parduotuvėse klientui nėra taip paprasta.
– Ar pasilgstate smuiko? Galbūt kada nors sugrįšite prie savo senosios profesijos? Esate iš Kelmėje žinomų muzikantų šeimos. Jūsų žmona Vaiva – žinoma akordeono mokytoja, parengusi ne vieną tarptautinių konkursų laureatą.
– Tebejaučiu sentimentų muzikai. Dažnai paimu į rankas smuiką. Tačiau norint juo profesionaliai griežti reikia treniruotis kasdien. Nemanau, kad galėčiau grįžti prie tikrosios savo profesijos.
– Jūsų žingsnius versle stebintys kelmiškiai sako, jog jūsų verslas – puikios sėkmės istorijos pavyzdys. Ką manote jūs pats?
– Nemanau, jog tai didžiulis stebuklas ar laimėjimas loterijoje. Man tai tik kasdienis darbas ir pragyvenimo šaltinis. Naujų veiklų pradžia pareikalauja daug darbo, kantrybės. Džiaugiuosi, jog mano atveju ilgas parengiamasis darbas davė grąžą.
Ir atradus gyvybingą verslo šaką, negalima stovėti vietoje. Gyvenimas pulsuoja, ir verslas privalo kasdien keistis, prisitaikyti prie naujų poreikių ir iššūkių. Pradėjau nuo 100 rūšių kilpų gamybos, dabar sandėliuose jau apie 170 rūšių. Gamina naujus automobilius – mes privalome pagaminti jiems tinkamas detales. Asortimentas plečiasi.
Matydamas nemažai nusivylusių žmonių, ypač emigruoti pasirengusį jaunimą, norėčiau padrąsinti ieškoti savo nišos, tikėti, jog daug ką galima nuveikti ir namuose. Tiesiog kurti ar gaminti Lietuvoje, o parduoti, pavyzdžiui, Mozambike. O norint rasti ką nors nauja – nevaikščioti kitų išmintais takais.
Autorės nuotr.
Prieš šešerius metus suradęs naują nišą savo verslui Remigijus Bukantis savo įmonėje „Revitas“ pradėjo organizuoti buksyravimo kilpų gamybą. Nors daugelis jo aplinkos žmonių abejojo tokios retos detalės prigijimu rinkoje, atkaklus žemaitis nesustojo pusiaukelėje ir sulaukė sėkmės.
Kelmiškio Remigijaus Bukančio įmonės buksyravimo kilpos perkamos visuose žemynuose.