
Naujausios
SKAITYTOJAI KREIPĖSI
Prie Pagalbos telefono budima dviese
Šiaulių rajono gyventoja redakcijai pasakojo, kad spalio 13 dienos naktį, pastebėjusi gaisrą, negalėjo priskambinti ugniagesiams. Atsiliepė 112. Apie gaisrą jau žinojo, o į klausimą, kodėl neatsiliepė iš karto, darbuotoja atsakiusi: daug skambučių. "Gal budi per mažai darbuotojų?" – klausia gyventoja.
Alvydas JANUŠEVIČIUS
alvydas@skrastas.lt
Veikia keturios linijos
Nerijus Adomavičius, Bendrojo pagalbos centro Šiaulių skyriaus viršininkas, tikina, kad paskambinti telefonu 112 pastaruoju metu buvo sudėtinga tik vieną naktį, kai praūžė škvalas. Tada labai daug žmonių skambino, pranešdami apie išverstus medžius, dingusią elektrą ir kitokias vėjo daromas išdaigas. Kito panašaus atvejo per pastaruosius metus direktorius neprisimena.
Anot direktoriaus, jei nėra ekstremalios situacijos, prisiskambinti neturėtų būti sudėtinga. Priminė, kad numeriu 112 galima paskambinti ir tuo mobiliuoju telefonu, kuriame nėra SIM kortelės.
Dieną ir naktį Bendrajame pagalbos centre budi du darbuotojai. Kai vyksta masiniai renginiai ar numatoma ekstremalūs orai, budi trys darbuotojai. Veikia keturios telefono linijos. Prisiskambinti esą galima ir tada, kai linijos užimtos.
N. Adomavičius primena, kad centro tikslas – ne tik peradresuoti pas policininkus, ugniagesius ar medikus. Kartais prireikia ne vienos tarnybos pagalbos. Tuomet centro darbuotojas pats informuoja kitas tarnybas, prieš tai, pagal poreikį, nukreipęs žmogų pas pareigūnus.
Pusė skambučių – tik trukdymas
Viršininkas teigia, kad beveik 60 procentų visų skambučių būna tik tuščias laiko švaistymas. Dažnai juokaudami paskambina vaikai. Šiuo pagalbos numeriu skuba skambinti ir susiginčiję išgėrę asmenys.
Keletą tokių pagalbos ieškotojų teko perduoti policijai, nes už betikslį 112 telefono linijos užėmimą yra numatyta administracinė atsakomybė. Tokia tvarka įsigaliojo nuo šių metų pradžios. Anksčiau betikslių skambučių būdavo iki 80 procentų.
Už melagingus ir su nelaime nesusijusius skambučius Bendrojo pagalbos centro numeriais baudžiama įspėjimu, bauda nuo trijų šimtų iki penkių šimtų litų arba administraciniu areštu nuo penkiolikos iki trisdešimties parų.
Viršininkas sako, kad policijos pareigūnams perduoti tokie asmenys, kurie 112 numeriu pastaraisiais mėnesiais skambino po15-20 kartų per dieną.
Vienas žmogus sugebėjo pagalbos telefonu paskambinti 120 kartų per valandą. Vėliau paaiškėjo, kad žmogus serga psichine liga. Suteikus medikų pagalbą, skambučiai liovėsi.
Numeriu 112 kartais skambina ir savižudybe grasinantys asmenys. Su jais kalbamasi, kol į vietą atvyksta pagalba. Kartais tokie pokalbiai užtrunka ir 20 minučių.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
BUDĖJIMAS: Dieną ir naktį Bendrajame pagalbos centre budi du arba trys darbuotojai, veikia keturios telefono linijos.
KENKĖJAI: Nerijus Adomavičius, Bendrojo pagalbos centro Šiaulių skyriaus viršininkas, teigia, kad kartais pasiekti pagalbą numeriu 112 trukdo be reikalo skambinantys asmenys.