Naujausios
Mokytoja I. Veberienė augo ir mokėsi Radviliškyje. Po studijų ji sugrįžo į gimtąjį miestą ir tapo anglų kalbos mokytoja.
Ji pasakoja – įvairios veiklos žmogų atranda pačios. Tačiau net ir išėjus atostogauti, turi praeiti tam tikras laikas, kol gal žmogus gali visiškai atsipalaiduoti nuo darbo. Ji teigia, kad darbas su žmonėmis, žiniomis, sukuria tam tikrą įtampą.
Moteris mėgsta keliauti. Ji neseniai grįžo iš kelionės, kurioje su Europos šalių mokytojais gilinosi į Anglijos švietimo sistemą, lygino ją su savo šalimis. Ji sako, kad tokie projektai labai padeda atrasti motyvacijos, naujų metodų, kuriuos galės taikyti savo pamokose.
Drauge su kūrybingais mokytojais šiais metais rugpjūtį jau ketvirtą kartą mokytoja organizuoja stovyklą pedagogams. Jos manymu, stovykloje dalyvauja patys kūrybingiausi Lietuvos mokytojai, kurie tikrai myli savo darbą, todėl rengti tokią stovyklą jai malonu.
I. Veberienė sako, kad ji, kaip ir dauguma mokytojų, yra knygomanė, mėgsta keliauti po Lietuvą ir pasaulį, lanko renginius, domisi naujovėmis.
– Mokslo metai baigėsi birželio gale. Nuo tada ir atostogaujate?
– Tikrai ne. Nepriklauso nuo to, kiek trunka mokslo metai, mokytojai niekada neišeina atostogauti tą dieną, kai išeina mokiniai. Lieka pasidaryti labai daug darbų: pildyti ataskaitas, sutvarkyti vadovėlius, planuoti kitų mokslo metų veiklas, vyksta mokytojų posėdžiai, rezultatų aptarimai. Tas laikas yra labai intensyvus.
– Sakote, kad mėgstate lankyti įvairius renginius. Koks paskutinis renginys, kuriame buvote ir kokio dabar laukiate?
– Paskutinis renginys, kuriame buvau, „Tylos monologai“, Šiluvoje. Tai buvo labai jaukus, jausmingas vakaras, kur žymūs aktoriai skaitė ištraukas iš E. Nekrošiaus spektaklių.
Labai laukiu „Šiaulių naktų“. Tai mano mėgstamiausias ir vienas gražiausių renginių mūsų apskrityje.
– O kokias knygas skaitote? Ką parekomenduotumėte kitiems?
– Skaitau po kelias knygas vienu metu. Bet dabar netikėtai radau ir skaitau Jurgos Vilpišauskaitės „Du miestus ir salą“. Kitiems ši knyga gali pasirodyti keistoka, nes ji sudaryta iš trumpų istorijų. Bet mane ši knyga apie Niujorką, Madridą ir Balio salą maloniai nustebino, todėl paieškosiu ir kitų autorės knygų.
– Neseniai praėjo abiturientų išleistuvės. Kiek žinau, viena jūsų mokinė gavo maksimalų įvertinimą. Ar yra kokia paslaptis, kaip paruošti „šimtukininką“?
– Turi būti imlus mokinys. Mano mokinė – pareiginga ir kruopšti, tačiau ji nesitikėjo tokio rezultato, o aš tikėjausi. Žinoma, 100 balų įvertinimas tikrai yra malonus, bet mes turėtumėme žiūrėti į visus balus per 90, jie visi labai geri ir verti didelio pagyrimo.
Perspausti mokinio nereikia, reikia paklausti, ar jis nori mokytis papildomai. Būna ir tokių situacijų, kai mokinys kruopštus ir daug dirba, bet perdega.
– Ar dar palaikote ryšį su buvusiais mokiniais?
– Labai daug mokinių gyvena visame pasaulyje ir visai netikėtai juos sutinku ne tik Vilniuje, bet ir Londone. Pastebiu, kad tie mokiniai, kuriems reikėdavo įdėti daugiau pastangų – labai šiltai sveikinasi, atsimena. Jie nori pasipasakoti, kaip sekasi. O būna, kad santykiai išlieka dalykiški, kaip mokytojo ir mokinio, bet nė vienas, pamatęs mane, į kitą gatvės pusę nebėga.
Mano buvę auklėtiniai mane dažnai aplanko namuose. Jie jau baigė bakalauro studijas, renkasi, kur studijuoti magistrą. Dabar klausia manęs, kur jiems toliau stoti, domisi mano nuomone. Tai tas ryšys – užsimezga.