Tarnybinis automobilis ar solidi kompensacija?

Tarnybinis automobilis ar solidi kompensacija?

Tarnybinis automobilis ar solidi kompensacija?

Šiandien Šiaulių rajono savivaldybės tarybai teikiamas klausimas dėl kompensacijų už netarnybinių automobilių naudojimą tarnybos reikalais. Kompensacija valdininkams patogi – pasiėmei apie 350 eurų kas mėnesį ir važinėk, kur nori. Taip tikimasi apeiti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimą, ant kurio paslydo praėjusios rajono kadencijos valdžia, važinėjusi namo tarnybiniais automobiliais.

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Abiem – po pusę vidutinio atlyginimo

Šiaulių rajono taryba apsispręs, ar leisti rajono Savivaldybės administracijos direktoriui Gipoldui Karkleliui ir rajono Savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktoriui Edvinui Pečiukėnui naudoti netarnybinius automobilius tarnybos reikmėms.

Teikiamame sprendime numatyta mokėti kas mėnesį 0,5 Statistikos departamento paskutinį kartą paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesio darbo užmokesčio dydžio kompensaciją degalams įsigyti ir automobilio amortizacijos išlaidoms padengti. Taip pat yra numatyta, kad už kompensacijas valdininkams nereikės atsiskaityti.

Jeigu Taryba pritars, sprendimai dėl abiejų valdininkų įsigalios nuo gegužės 1 dienos.

Statistikos departamentas skelbia, kad 2014 metų ketvirtąjį ketvirtį vidutinis darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualių įmonių) buvo 714,5 euro (neatskaičius mokesčių). O tai reiškia, kad rajono valdininkai į kišenę įsidės papildomai šalia algos ir priedų dar daugiau nei po 350 eurų kas mėnesį. Už tokią sumą per mėnesį galima prisipilti daugiau nei 300 litrų degalų.

VTEK uždraudė važinėtis namo tarnybiniais automobiliais

Prieš metus dar anos kadencijos rajono valdininkams ir merui po „Šiaulių krašto“ publikacijų (2013 m. spalio 24 d.  „Valdiškos karietos: ir į darbą, ir į namus“ ir spalio 30 d. „Skaitytojai mato valdiškus pasivažinėjimus") Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) uždraudė tarnybiniais automobiliais važinėtis namo. Jie po darbo turėjo persėsti į asmeninius automobilius, nebegalėjo prie savo namų laikyti tarnybinių automobilių.

VTEK vienareikšmiai nurodė, jog leidimas rajono valdininkams laikyti tarnybinius automobilius prie namų pažeidžia Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatas. Jos draudžia naudotis pareigomis asmeninei naudai gauti.

Priėmus sprendimą rajono valdininkų atžvilgiu VTEK sekretoriato vadovas Tomas Čaplinskas teigė, kad sprendimas priimtas todėl, jog „nebeliktų prielaidų pažeisti įstatymą ir būtų užkirstas kelias galimiems piktnaudžiavimo tarnyba atvejams“.

Jis pabrėžė, jog išimtis nuo namų važinėti tarnybiniais automobiliais padaryta tik aukščiausias pareigas valstybėje einantiems asmenims, kiek tai susiję su jų saugumu ir tarnybinėmis funkcijomis.

„Savivaldos lygmuo į tą išimtį kol kas nepatenka“, – tada „Šiaulių kraštui“ sakė T. Čaplinskas.

Tačiau ir po šio VTEK sprendimo atsirado gudručių. „Šiaulių krašto“ šaltinių teigimu, Šiaulių rajono kultūros centro, kuris yra Kuršėnuose, direktorius Raimondas Sinkevičius toliau važinėjo tarnybiniu automobiliu į namus Bazilionuose, nes nusistatė, kad tarnybinį automobilį gali laikyti arba prie Kultūros centro, arba prie jo filialų. Bazilionų miestelyje Kultūros centro filialas yra.

Rado, kaip apeiti

Nauji rajono valdininkai rado būdą, kaip ne už dyką važinėti į darbą?

G. Karklelis yra Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos deleguotas administracijos vadovas. Jis gyvena Kelmėje, o dirba Šiauliuose, jam kasdien reikia važinėti į darbą beveik 45 kilometrus pirmyn ir tiek pat atgal.

„Perėmėme tvarką iš buvusios kadencijos automatiškai. Nesidomėjau, ar yra skirtas Administracijos direktoriui tarnybinis automobilis, neturėjau laiko pasigilinti. Bet nemanau, kad administracijos direktoriui tarnybinį automobilį išeitų naudoti pigiau. Jeigu kyla abejonių kam nors, galiu to prašymo atsisakyti. Pasitarsiu ir, jeigu kas, tą sprendimą išimsime iš Tarybos klausimų. Jeigu tokie įvykiai su VTEK buvo, aš tos kompensacijos atsisakysiu ir naudosiuosi tarnybiniu – darbo metu, o asmeniniu važiuosiu namo“, – svarstė G. Karklelis.

Buvęs rajono Savivaldybės administracijos direktorius Kęstutis Lukšas patvirtino, kad jis taip pat gaudavo kompensaciją už nuosavo automobilio naudojimą tarnybos reikmėms. „Tai pats optimaliausias ir pigiausias variantas“, – tvirtino K. Lukšas.

Rajono Savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorius E. Pečiukėnas 2015 metų savivaldos rinkimuose dalyvavo su visuomeniniu rinkimų komitetu „Artūro Visocko nepartinis sąrašas“.

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras įkurtas ką tik – šių metų vasario 9 dieną. Biuras veikia Kuršėnuose, o E. Pečiukėnas rinkimų anketoje nurodo, kad gyvena Šiauliuose, o tai reiškia, kad į darbą iš namų jis turėtų važinėti po 25 kilometrus pirmyn ir tiek pat – atgal.

„Jeigu turėčiau tarnybinį automobilį, man būtų apsunkintas judėjimas: reikėtų nuo namų važiuoti iki darbovietės Kuršėnuose, palikti savo automobilį ir persėsti į tarnybinį“, – skaičiavo E. Pečiukėnas.

Ne vienintelis skandalas

Tarnybinių automobilių naudojimo tradicijos gilios ir kituose rajonuose. Kelmės rajono savivaldybėje dar anos kadencijos Administracijos direktorė Irena Sirusienė pati sau nustatė tarnybinio automobilio naudojimo tvarką: leido sau savo tarnybinį automobilį laikyti savo namuose Tytuvėnuose, o tai reiškia ir pačiai tarnybiniu automobiliu važinėti iš darbo Kelmėje į namus Tytuvėnuose.

Toks direktorės įsakymas buvo apskųstas VTEK. Komisija pripažino, kad I. Sirusienė pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymą.

Vyko keli teisminiai ginčai, tačiau I. Sirusienei teko važiuojant namo persėsti į savo asmeninį automobilį.

Jono TAMULIO nuotr.

AUTOMOBILIAI: Šiaulių rajono savivaldybė pagarsėjo skandalu dėl masiško valdininkų važinėjimo tarnybiniais automobiliais namo, dažniausiai į Kuršėnus. Dabar pereinama prie solidžių kompensacijų.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

DILEMA: Naujajam Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriui kelmiškiui Gipoldui Karkleliui iškilo dilema: važinėti tarnybiniu ar nuosavu automobiliu ir gauti solidžią kompensaciją.