Taksistai gyvenvietėje norėtų važiuoti be diržo

Taksistai gyvenvietėje norėtų važiuoti be diržo

Taksistai gyvenvietėje norėtų važiuoti be diržo

Šalies taksi automobilių vairuotojai laukia leidimo gyvenvietės teritorijoje važinėti neprisisegus saugos diržų. Tokį pasiūlymą teikia svarstyti Susisiekimo ministerija. Taksistai sako, kad taip galės lengviau apsiginti nuo agresyvių keleivių ir darbe jausis saugesni.

Monika LAUCIŪTĖ

Diržo mieste nereikėtų

Kaip jaučiasi taksi vairuotojas naktį automobilyje? „Baugu!“ — sako ilgametę vairavimo patirtį turintis UAB “Šiaulių taksi“ direktorius Dilgam Damirov. — Niekada nežinai, koks keleivis įsės. Pasitaiko išgėrusių, agresyvių. Mūsų firmoje buvo atvejis, kai keleivis nužudė jauną vairuotoją, dabar kraupi nelaimė Kaune — visa tai verčia susimąstyti ir ieškoti būdų, kaip apsaugoti vairuotojus.“

D. Damirov mano, kad Susisiekimo ministerijos siūlymas leisti vairuotojams miesto teritorijoje važinėti be saugos diržo yra vienas iš būdų juos apsaugoti: „Nesuprantu, kokią funkciją turi atlikti saugos diržas taksi vairuotojui mieste, kur jis yra priverstas nuolat judėti. Užmiestyje diržas yra privalomas ir gyvybiškai būtinas, tačiau mieste — visiškai nereikalingas.“

Panašios nuomonės ir UAB „Neo taksi“ direktorius Darius Klevinskas: “Sutinku, kad saugos diržai apsaugo eismo nelaimės atveju, tačiau mieste, tarp taksi automobilių vairuotojų, jų pasitaiko labai retai“.

Drąsiųjų profesija

Šiaulių centre kalbintas taksi vairuotojas Rimantas sako, kad taksistai privalo būti labai drąsūs. „Kartą vežiau jauną porelę. Nepatikėsit, jiems išlipus ant galinės sėdynės radau itin išgaląstą mėsinį peilį. Net baisu pagalvoti, ką jie man galėjo padaryti,“ — pasakoja vairuotojas.

Apie Šiaulių miesto keleivius geresnės nuomonės „Neo taksi“ vairuotojas. Jis teigia, kad šiauliečiai — geri keleiviai: “Pasikalbame su kolegomis, žinau situaciją kituose miestuose, tačiau kiek dirbu, dar neteko susidurti su piktybiškais klientais. Aišku, savaitgaliais visko pasitaiko: išgeria, linksminasi, dainuoja, bet grėsmės man nekelia“.

Saugos priemonės kelia diskusijas

Susisiekimo ministerija dar siūlo įrengti pertvaras tarp keleivio ir vairuotojo. „Neo taksi“ vadovo D. Klevinsko nuomone, Jungtinių Amerikos Valstijų pavyzdžiu sekti nereiktų. “Amerikoje taksi vairuotojai — labai įvairių tautybių žmonės, todėl padidintas saugumas ten pagrįstas. Taksi vairuotojas — irgi žmogus, todėl negalima jo atitverti nuo keleivio. Kaip jis ten jausis uždarytas? Jam juk reikia bendrauti su klientais.“

Alternatyvą siūlo D. Damirov: „Izoliuoti vairuotojo, nereikia, jis turi atsiskaityti su klientu, tačiau kažkokios grotelės būtų naudingos“.

Kalbinti taksistai sakė patys finansiškai nepajėgtų pertvarkyti automobilių — įrengti atitvarus ar groteles, o kad tuo užsiimtų firmos, abejoja.

SAUGUMAS: Šiaulių miesto taksi vairuotojai laukia Kelių taisyklių pakeitimo, kag gyvenvietėje galėtų važiuoti neprisisegę saugos diržų.

Monikos LAUCIŪTĖS nuotr.

IŠNAŠA; Niekada nežinai, koks keleivis įsės.„