Strateguos, kaip sukurti laimingą miestą

Strateguos, kaip sukurti laimingą miestą

Stra­te­guos, kaip su­kur­ti lai­min­gą mies­tą

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės už­sa­ky­mu UAB „Smart Con­ti­nent LT“ jau tre­čią mė­ne­sį ren­gia Šiau­lių mies­to eko­no­mi­nės plėt­ros ir in­ves­ti­ci­jų pri­trau­ki­mo 2018-2024 me­tų stra­te­gi­ją. Va­kar Sa­vi­val­dy­bė­je Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis pa­si­ra­šė ke­ti­ni­mų pro­to­ko­lą su Šiau­lių uni­ver­si­te­to, Šiau­lių vals­ty­bi­nės ko­le­gi­jos, Šiau­lių pre­ky­bos, pra­mo­nės ir ama­tų rū­mų (ŠPPAR), Šiau­lių pra­mo­ni­nin­kų aso­cia­ci­jos bei UAB Šiau­lių lais­vo­sios eko­no­mi­nės zo­nos at­sto­vais.

Jū­ra­tė RAU­DU­VIE­NĖ

jurate@skrastas.lt

„Pro­ce­sas yra gė­ris“

A. Bar­tu­lis pa­ko­men­ta­vo, kad ke­ti­ni­mų pro­to­ko­lu su­si­tar­ta koo­pe­ruo­ti stra­te­gi­jos pa­ren­gi­mui „fi­nan­si­nius ir žmo­giš­kuo­sius iš­tek­lius“. Fi­nan­si­nių iš­tek­lių ti­ki­ma­si iš vers­lo struk­tū­rų, o iš aka­de­mi­nių įstai­gų – žmo­nių ge­bė­ji­mų. Pa­ra­šus su­dė­ję at­sto­vai ta­po ir stra­te­gi­jos eks­per­tais.

Sa­vi­val­dy­bės už­sa­ky­tą do­ku­men­tą ren­gian­čios vil­nie­čių kom­pa­ni­jos „Smart Con­ti­nent LT“ di­rek­to­rius And­rius Jar­žems­kis ti­ki­no, kad per be­veik tris mė­ne­sius, kol vyks­ta do­ku­men­to ren­gi­mas, ap­va­žia­vo Šiau­lių įmo­nes, da­rė­si in­ter­viu ir pa­ste­bė­jo, kad eko­no­mi­nė plėt­ra ir in­ves­ti­ci­jų pri­trau­ki­mas mies­tie­čiams ir vers­lui rū­pi. Kon­sul­tan­tas ak­cen­ta­vo, kad vyks­ta nau­jas va­dy­bi­nis pro­ce­sas, kai ap­link sta­lą su­sė­dę eks­per­tai dis­ku­tuo­ja tiek, kiek rei­kia, kol ran­da spren­di­mą.

„Tai, kad šis pro­ce­sas vyks­ta, jau yra gė­ris, nors re­zul­ta­to dar ne­tu­rim. Tam dar nea­tė­jo lai­kas“, – sa­kė A. Jar­žems­kis.

O lai­kas ateis dar po ge­ro pus­me­čio, nes stra­te­gi­ja tu­ri gim­ti iš vi­so po 9 mė­ne­sių dar­bo.

Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius in­for­ma­vo, kad šio do­ku­men­to ren­gi­mas mies­to biu­dže­tui kai­nuos 100 tūks­tan­čių eu­rų. Ko­kiais fi­nan­si­niais re­sur­sais pri­si­dės vers­las, ku­rio at­sto­vai pa­dė­jo pa­ra­šus po ke­ti­ni­mų pro­to­ko­lu?

Šiau­lių pre­ky­bos, pra­mo­nės ir ama­tų rū­mų ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Alf­re­das Jo­nuš­ka sa­ko, kad pri­si­dė­ji­mas bus sim­bo­liš­kas.

„Gal­vo­ja­te, kad tam rei­kia dau­giau ne­gu 100 tūks­tan­čių?“ – klau­si­mu at­sa­ko A. Jo­nuš­ka.

„Ne, ne­rei­kia“, – pa­si­sku­bi­no pa­tvir­tin­ti „Smart Con­ti­nent LT“ di­rek­to­rius.

ŠPPAR va­do­vas sa­kė klau­sęs Sa­vi­val­dy­bės, kur čia rei­ka­lin­gas pri­si­dė­ji­mas. Ga­vo at­sa­ky­mą, kad jis bus sim­bo­li­nis, gal­būt vė­liau rei­kės vie­ši­ni­mo pa­slau­gų.

Pri­rei­kė tre­jų me­tų

Ko­dėl toks do­ku­men­tas im­tas reng­ti tik bai­gian­tis šios val­džios ka­den­ci­jai? Šiau­liai bend­ra­me ša­lies kon­teks­te tie­sio­gi­nė­mis už­sie­nio in­ves­ti­ci­jo­mis ge­ro­kai at­si­lie­ka nuo ki­tų di­džių­jų mies­tų ir daugelio ma­žes­nių.

Pa­si­ro­do, Šiau­lių mies­to eko­no­mi­nės plėt­ros ir in­ves­ti­ci­jų pri­trau­ki­mo stra­te­gi­jai pa­reng­ti pi­ni­gai bu­vo skir­ti dar 2016 me­tų biu­dže­te. Ta­čiau, anot Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus A. Bar­tu­lio, Sa­vi­val­dy­bė už­tru­ko su pro­ce­dū­ro­mis. Be­veik me­tų pri­rei­kė iš­siaiš­kin­ti, ko­kio do­ku­men­to Sa­vi­val­dy­bei rei­kia – ko­kia bus tech­ni­nė už­duo­tis. 2017 me­tais vie­nas vie­šo­jo pir­ki­mo kon­kur­sas bu­vo at­šauk­tas, ki­tas už­tru­ko pus­me­tį. Šių me­tų bir­že­lį su lai­mė­to­ju pa­si­ra­šy­ta su­tar­tis.

Dau­giau įmo­nių su di­de­lė­mis al­go­mis

Po pir­mo­jo dar­bi­nio su­si­ti­ki­mo su eks­per­tais, UAB „Smart Con­ti­nent LT“ di­rek­to­rius pa­ko­men­ta­vo, kad nors pro­ce­sas dar tik pra­di­nė­je sta­di­jo­je, jau kris­ta­li­zuo­ja­si kai ku­rie bend­ri taš­kai. Vie­nas pa­grin­di­nių – ska­tin­ti, kad mies­te kur­tų­si kuo dau­giau įmo­nių, mo­kan­čių sa­vo dar­buo­to­jams di­des­nį nei vi­du­ti­nį at­ly­gi­ni­mą ir taip su­da­ran­čių ga­li­my­bes grįž­ti į mies­tą emig­ran­tams.

Kon­sul­tan­tai pri­sta­tė in­for­ma­ci­ją apie tai, kad Šiau­lių eko­no­mi­kos vy­rau­jan­čios vers­lo ša­kos – ap­dir­ba­mo­ji pra­mo­nė, pre­ky­ba, lo­gis­ti­ka. Tai tos ša­kos, ku­rios ge­ne­ruo­ja že­mą ar­ba vi­du­ti­nę pri­de­da­mą­ją ver­tę, yra im­lios dar­bo vie­toms, plo­tams, ma­žiau – ino­va­ci­joms. Ieš­kant di­des­nių at­ly­gi­ni­mų, bū­ti­na ieš­ko­ti ki­tų vers­lo ša­kų, ku­rios kur­tų bran­ges­nį ir ino­va­ty­ves­nį pro­duk­tą – aukš­tą pri­dė­ti­nę ver­tę.

Anot A. Jar­žems­kio, se­nė­jan­ti vi­suo­me­nė bei au­gan­tis au­to­mo­bi­lių po­rei­kis pa­sau­ly­je dik­tuo­ja me­ta­lo, gu­mos pro­duk­ci­jos po­rei­kį. Jos dau­giau­siai yra be­si­vys­tan­čio­se ša­ly­se, ku­rio­se yra pi­gi dar­bo jė­ga. „Jei mes tu­rė­si­me kon­ku­ren­ci­nį pra­na­šu­mą tik pi­gią dar­bo jė­gą, nie­ka­da ne­tu­rė­si­me lai­min­gos vals­ty­bės su di­de­lė­mis al­go­mis. Tu­ri­me ne įsi­vel­ti į lenk­ty­nes, kas pi­giau pa­ga­mins, o ieš­ko­ti, kas su­kurs nau­jes­nį, ino­va­ty­ves­nį pro­duk­tą“, – sa­kė A. Jar­žems­kis.

Vi­ta­lio LE­BE­DŽIO nuo­tr.

UAB „Smart Con­ti­nent LT“ di­rek­to­rius A. Jar­žems­kis tvir­ti­no, kad tik pri­trau­kę ino­va­ty­vių pro­duk­tų ga­min­to­jus ga­li­me su­kur­ti lai­min­gą vals­ty­bę su di­de­lė­mis dar­buo­to­jų al­go­mis.