Gyventojai jaučiasi apvogti

Gyventojai jaučiasi apvogti

SKAITYTOJAI KREIPIASI

Gyventojai jaučiasi apvogti

Po laiptinės remonto vieno Šiaulių daugiabučio gyventojai siekia įrodyti, kad iš jų reikalaujama mokėti ir už neatliktus darbus. Tuo tarpu remontą užsakiusi bendrovė „Atidumas“ visas pretenzijas atmeta. Tiktai teismas gali išspręsti ginčą, ar nebuvo prirašyta darbų, už kuriuos gyventojams teks pakloti apie septynis tūkstančius litų.

Sigita STONKIENĖ

siga@skrastas.lt

Realybėje vienaip, popieriuje — kitaip

Praėjusių metų lapkričio mėnesį namus administruojanti bendrovė „Atidumas“ Ežero gatvės 3-iajame name organizavo laiptinės remontą. Laiptinė buvo suremontuota, tačiau gyventojai liko nepatenkinti: jų nuomone, remontas atliktas atmestinai, palikta daug broko. Remonto darbų rangovas — bendrovė “Šiaulių apskrities statyba“.

Konfliktas kilo, gyventojams susipažinus su atliktų darbų aktu. Jame nurodoma, kad lubų dažymas, lubų glaistymas, laiptų dažymas, langų dažymas ir kai kurie kiti darbai atlikti po du kartus. Pavyzdžiui, langų dažai kainavo 240 litų, už šį darbą sumokėta 490 litų.

Būstų savininkams už laiptinės remontą vienerius metus teks mokėti 120— 130 litų per mėnesį.

„Tris mėnesius vargome su tuo remontu. Darbininkai keitėsi, iš pradžių dirbo vieni, paskui kiti. Pasiterliodavo ir dingdavo. Pabaigoje dirbo firma, keturi žmonės. O kai kaimynai pamatė darbų aktą — už galvų susiėmė: niekur du kartus nedažyta. Langai iš vidaus nedažyti, supeliję, juodi, kur tepta, kur netepta. Pamatysit — nusigąsit,“ — rodydamas darbų ir išlaidų aprašymą, “Šiaulių kraštui“ sakė vienas iš laiptinės gyventojų Vytautas Dūda.

Ieškodamas teisybės, jis kreipėsi į miesto savivaldybės Turto valdymo skyrių. Skyriaus specialistai apžiūrėjo laiptinę, pasak V. Dūdos, „Atidumas“ buvo įpareigotas broką ištaisyti.

Tačiau kol kas niekas nepasikeitė.

Apsilankius daugiabutyje, laiptinės gyventojai tvirtino, kad savo akimis matė, jog sienos ir grindys tebuvo dažytos tiktai po vieną kartą, turėklai nešlifuoti, palikta kitokio broko. Rodė pro žalsvus sienų dažus šviečiančius baltus glaisto lopus.

Paslaugų atsisakė aštuoni namai

Roma Janušonienė, „Atidumo“ direktorė, paklausta apie gyventojams iškilusias problemas dėl laiptinės remonto, nebe pirmą kartą kategoriškai atrėžė: “Mes tikrai nieko nekomentuosim“. Vėliau pridūrė, kad problemos yra žinomos ir jos bus išspręstos. Ir padėjo ragelį.

Linutės Šablinskienės, miesto Savivaldybės Turto valdymo skyriaus vyriausiosios specialistės, nuomone, šiuo atveju vienintelė galimybė — bendrovės ir gyventojų konfliktą spręsti teisme.

„Akivaizdu, kad remontas padarytas nekokybiškai, bet kas ką dabar įrodys?“ — sakė L. Šablinskienė.

Reaguodama į gyventojų pretenzijas, specialistė apžiūrėjo laiptinę. „Atidumo“ prašyta pateikti gyventojams informacijos apie sunaudotas medžiagas, jų kiekį bei darbų ir išlaidų aprašymą. L. Šablinskienė stebėjosi, kad “darbai atlikti, o medžiagų — nėra“.

Savivaldybės specialistai reaguoja į gyventojų skundus, teikia patarimus, bet privačios bendrovės neturi teisės tikrinti ar bausti.

Iškilus konfliktui tarp būstų savininkų ir administratoriaus, specialistė siūlytų gyventojams steigti bendriją ir atsiriboti nuo jiems nepatinkančios bendrovės teikiamų paslaugų. Jos žiniomis, praėjusiais metais „Atidumo“ paslaugų atsisakė aštuoni miesto daugiabučiai.

Šiauliuose yra apie vienas tūkstantis daugiabučių. Iš jų bendrovės administruoja 540 namų, bendrijos — 452 namų.

L. Šablinskienė pažymėjo, kad vis daugiau daugiabučių atsisako administruojančių bendrovių paslaugų ir pasirenka kitą valdymo būdą.

KOKYBĖ: Ežero gatvės 3-iojo namo gyventojas Vytautas Dūda ir kaimynai įsitikinę, kad laiptinės remontas atliktas nekokybiškai, bet mokėti reikės kaip už gerą.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PASIRINKIMAS: Linutė Šablinskienė, Šiaulių miesto savivaldybės Turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė: „Vis daugiau daugiabučių atsisako administruojančios bendrovės paslaugų ir pasirenka kitą valdymo būdą.“

 

Citata: Specialistė siūlytų gyventojams steigti bendriją ir atsiriboti nuo jiems nepatinkančios bendrovės teikiamų paslaugų.