
Naujausios
SKAITYTOJAI KREIPIASI
Atsargiai – akcija!
Beveik kasdien savo pašto dėžutėse randame bukletų, katalogų, reklaminių lapelių, skelbiančių apie prekybos tinklų ir vaistinių nuolaidas prekėms. Tačiau neretai akcijų suvilioti pirkėjai patiria įvairiausių nuotykių ir pasijunta suvilioti.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
Čekis parodo kitokią kainą
Į redakciją kreipėsi kelmiškė pensininkė Marytė. Moteris pasakojo kiekvieną savaitę savo pašto dėžutėje randanti poros prekybos tinklų bukletėlius apie tą savaitę galiojančias akcijas.
Bukletėlius atidžiai peržiūri. Susidaro du sąrašus, kuriame prekybos centre pirkti vienokias, kuriame kitokias prekes.
Produktų stengiasi prisipirkti tuomet, kai yra akcijos. Taip gyventi verčia menkas jos šeimos mėnesio biudžetas.
„Tačiau kartais ir akcines prekes pirkdama akis išpučiu, kai kasininkė pasako, kiek reikia mokėti, – guodėsi pensininkė. – Parėjusi namo skrupulingai peržiūriu kasos čekius. Tuomet sprendžiu, kokios prekės kitąsyk pirkti neapsimoka. Ir ką jūs manote? Kartais paaiškėja, jog pirkdama akcijos prekę nusiperku visiškai ne akcinę.“
Topinė prekė – tualetinis popierius
Praėjusią savaitę Marytė viename prekybos centre nusipirko tualetinio popieriaus. Pirko keletą pakuočių, nes ir bukletas, ir prie lentynos pritvirtintas užrašas skelbė, jog popieriui taikoma akcija.
Pakuotė kainuoja 1 litą ir 99 centus. Bukletėlyje paskelbta, jog tai TOP prekė.
Tačiau kasos čekis rodė, jog moteris už pakuotę sumokėjo aštuoniasdešimčia centų brangiau – po 2 litus ir 79 centus.
Nuėjusi išsiaiškinti į prekybos centrą Marytė sužinojo, jog ji paėmusi ne akcinį, o brangesnį tualetinį popierių. Esą akcija taikoma popieriui „Grite Family“, o ji paėmusi „Grite Plius“.
Tačiau ir tą dieną, kai Marytė pirko popierių, ir tą, kai nuėjo išsiaiškinti, lentynoje, prie kurios buvo prisegta informacija apie akciją, buvo išdėliotos būtent „Grite Plius“ pakuotės.
Nuotykis su skalbimo milteliais
Į redakciją kreipėsi ir daugiau prekybininkų skelbiamų akcijų suvedžiotų Kelmės miesto ir rajono kaimų gyventojų. Juozas iš Vaiguvos seniūnijos pasakojo, jog žmona jį atsiuntusi į Kelmę nupirkti akcijinių skalbimo miltelių.
Vyras nupirko, parvežė į kaimą. Žmonai užkliuvo, kad Juozas išleido tiek daug pinigų. Vyras parodė čekį. O ten juodu ant balto parašyta, jog keli kilogramai skalbimo miltelių kainavo dvidešimčia litų brangiau negu skelbė akcija.
Kitą dieną vėl važiuoja į Kelmę aiškintis. Nieko nepešė. Pasirodo, akcija galioja tik nuolaidų kortelę turintiems pirkėjams. O Juozui skalbimo milteliai dar labiau pabrango, nes kainavo papildoma kelionė į rajono centrą.
„Taigi, išėjo, jog ne klientas, o prekybininkas – visada teisus,“ – lingavo galvą Juozas.
Masalas – riešutai
„Tos akcijos – tai ištisi nuotykiai, – į redakciją užsukusi pasakojo kelmiškė Teresė. – Pavyzdžiui, skelbia, kad už trejetą litų gali nusipirkti pistacijos riešutų. Nuėjau pačią pirmą akcijos paskelbimo dieną. Sakau palepinsiu studentę anūkėlę.
Riešutų yra, bet kaina ne trys litai. Pardavėjos aiškina – esą toje vietoje buvo kitokios pakuotės akcinių riešutų. Bet jau išpirko.
O gal iš viso nė nebuvo padėta? Arba padeda kelis maišelius kaip žuviai masalą. O pirkėjai šluoja lentynas pirkdami brangesnius riešutus. Juk kas gali sau leisti tokiame brangymetyje mokėti už riešutus po devynis – dešimt litų? Kai mano, jog akcija, norėdami nenorėdami išperka.“
Mažos prekybininkų gudrybės
Kelmiškės Mildos dukra dirbo viename prekybos centrų. Ji pripasakojo, kokių gudrybių imasi prekybininkai, kad „iškištų“ visas prekes.
Pavyzdžiui, matomiausioje ir geriausiai prieinamoje vietoje sudedamos pačios brangiausios prekės. Pigesnės – kur nors apačioje, kad nusilenktum iki žemės, norėdamas ją paimti.
Duonos gaminių lentynos priekyje sudedami seni batonai, kad skubantys ir „nuo galo“ prekes šluojantys pirkėjai jas greičiau išpirktų.
Todėl Milda sakė visuomet ranką kišanti giliau į lentyną, kad rastų šviežesnį gaminį. O paėmusi akcinę prekę, prie kasos visuomet pasitikslinanti, kiek kainuoja. Jei paaiškėja, jog tai ne akcinė prekė, atmeta.
„Gal kiti gėdijasi, vaidina turtuolius, – svarstė Milda. – Aš nesigėdiju.“
KLAIDINIMAS: Informacija skelbia, jog akcija taikoma „Grite Family“ tualetiniam popieriui. Tačiau kur jis? Lentynoje sudėtas brangesnis „Grite Plus“. Jeigu akcinio jau nėra, kodėl tebekabo informacija apie akciją? Ar tik ne sąmoninigai klaidinami pirkėjai?
GUNDYMAI: Prekybininkai gundo pirkėjus akcijomis, nuolaidomis, vaistinių litais. Gundo ir suvedžioja...
Autorės nuotr.