Šiemet Lietuvoje pirmą kartą registruota 163 tūkstančiai naudotų lengvųjų automobilių

Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
"AutoTyrimų" duomenimis, gautais išanalizavus "Regitra" pateiktus pradinius duomenis, spalį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 19,5 tūkstančio naudotų lengvųjų automobilių, t. y. 5,1 proc. daugiau nei pernai.

Praeitą mėnesį asmeniniai automobiliai sudarė 18,9 tūkst. vnt., o lengvieji komerciniai – 674 vnt. Spalį šalyje daugiausiai įregistruota „Volkswagen“, BMW ir „Opel“ (1’757 vnt.) markių automobilių.

Tarp modelių pirmavo „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“ ir 3 serijos BMW.

Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 10,8 metų. Dyzelinių automobilių dalis buvo 66,4 proc. (2018 m. spalį – 72 proc.). 

Praeitą mėnesį Lietuvoje atliktos 27,7 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos, t. y. 9,2 proc. daugiau nei pernai.

2019 m. sausį-spalį Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 163,6 tūkst. naudoti lengvieji automobiliai, t. y. 2,9 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2018 m. Vidutinis jų amžius siekė 11,1 metų. Dyzelinių automobilių dalis šiemet sudarė 69,6 proc. (pernai – 73,9 proc.).

ELTA primena, kad Seimas priėmė svarstyti „valstiečių“ įstatymo projektą dėl transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio.

Pagal siūlomą projektą, mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Mokestį mokėtų vairuotojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.