
Naujausios
Brangs autobusų bilietai
Šiaulių miesto valdžia nuo sausio 1 dienos brangins šiauliečių keliones miesto autobusais. Gruodžio 5 dieną Šiaulių miesto taryba tvirtins naujas viešojo transporto bilietų kainas.
Labiausiai brangs vienkartiniai bilietai, įsigyjami miesto maršrutiniuose autobusuose – nuo 1 euro iki 1,5 euro. Atsiskaitant elektronine laikmena ar mobiliąja programėle, su galimybe per 30 minučių nemokamai persėsti į kitus autobusus, vienos kelionės kaina didės nuo 64 iki 68 centų.
Vieno mėnesio bilietas brangs 2 eurais ir kainuos 30 eurų. Visi terminuoti bilietai brangs 6 procentais, nesikeis tik dvi kainos – kontrolės bilieto (8 eurai) ir pradinuko bilieto (10 eurų).
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Ekonomikos skyriaus vedėja Aistė Petkuvienė politikus informavo, kad 2019 metais viešojo transporto pajamos iš keleivių sudarė 55,37 procento, o lengvatų ir nuostolių kompensacijos, mokamos iš miesto biudžeto – 45,44 procento sąnaudų.
Kasmet ši proporcija kito, ir jau 2023 metais UAB „Busturas“ pajamos iš keleivių sudarė 40,61 procento, o lengvatų ir nuostolių kompensacijos – 62,31 procento.
Savivaldybė nusprendė išlaikyti keleivių vežimo miesto susisiekimo autobusų maršrutais bilietų kainos santykį, kurį sudaro 40 procentų pajamų už keleivių bilietus ir 60 procentų lengvatų ir nuostolių kompensacija. Nustatyto santykio proporcijos bus peržiūrimos kiekvienais metais.
Paskutinį kartą viešojo transporto bilietų kainos buvo keltos 2023 metų kovą.
Šiaulių miesto tarybos Miesto ūkio ir plėtros komitete buvo aiškinama, kad didinti bilietų kainas reikia dėl to, kad „Busturas“ galėtų padidinti darbo užmokestį vairuotojams. Tarybos narys Gintautas Lukošaitis tikino, kad bilieto kaina keliama „skalsiai“ – ir pakėlimas nedidelis, ir atlyginimams pakelti užteks. Martynas Šiurkus pažymėjo, kad pabranginus bilietą padidės ir kompensacijos už lengvatas, mokamas iš miesto biudžeto. Politikas pasigedo detalesnės analizės, pagrindžiančios būtinybę branginti miesto autobusų bilietus, įmonės kaštų analizės.
M. Šiurkus priminė, kad „Busturas“ prisipirko naujų autobusų, jie reikalauja mažiau remonto, todėl įmonės sąnaudos turėtų būti mažesnės. „Busturo“ vadovas Vaidas Seirackas patvirtino, kad paskutinius 10 autobusų įmonė įsigijo pernai. Jis paaiškino, kad naujų autobusų lizingas ir nusidėvėjimas neleidžia mažinti kaštų, jie lieka tame pačiame lygyje, kaip ir eksploatuojant senus autobusus.
Įmonė įsipareigojo nuo naujų metų pradžios padidinti vairuotojams atlyginimus daugiau nei 12 procentų. Šiuo metu miesto autobusų vairuotojai uždirba vidutiniškai apie 1 000 eurų į rankas. Jų įmonėje dirba apie 170, nors iš viso darbuotų skaičiuojama per 320. Posėdžio metu paaiškėjo, kad, įmonei perkant naujus autobusus, juos remontuojančio personalo nesumažėjo.
Ekonomikos skyriaus vedėja prognozavo, kad pabranginus miesto autobusų keleivių keliones, „Busturas“ papildomai surinks 400 tūkstančių eurų per metus – tiek, kiek reikės algoms pakelti. Kiek prireiks daugiau biudžeto lėšų kompensacijoms, vedėja neatsakė.
Automobilių parkavimas miesto centre kainuos brangiau
Nuo sausio 1 dienos pačiame miesto centre esančioje raudonojoje zonoje automobilių parkavimas brangs 30 procentų – nuo 30 centų už 20 minučių iki 40 centų. Per valandą automobilio stovėjimas pabrangs 30 centų. Už visą dieną mokėti jau reikės ne 5, o 7 eurus, o už mėnesį vietoje 40 eurų – 50 eurų.
Gerokai didėja rezervuotos vietos įkainiai mėnesiui: nuo 49 iki 65 eurų ne gatvės teritorijoje ir nuo 63 iki 85 eurų – gatvės teritorijoje.
Savivaldybė „tolerantiškai“ ilgina laiką, per kurį galima sumokėti nustatytą mokestį už nesumokėtą rinkliavą. Iki šiol raudonojoje zonoje nesumokėjus už automobilio stovėjimą buvo galima sumokėti nustatytą 16 eurų mokestį per 24 valandas, dabar šis mokestis išaugs iki 20 eurų, bet bus galima sumokėti per 120 valandų. Tik nesumokėjus per minėtą laiką, bus perduodami duomenys administracinei baudai skirti.
Kitose zonose kaina nesikeičia, tačiau galimybės susimokėti nustatytą mokestį už nesumokėtą rinkliavą laikas irgi pratęsiamas iki 120 valandų.
Už automobilio stovėjimą parkomate arba mobiliąja programėle reikės sumokėti ne vėliau kaip per 10 minučių nuo jo pastatymo.
Papildytos mokamo parkavimo išimtys. Nereikės mokėti už pastatytus mokyklinius autobusus, paženklintus pagal galiojantį standartą.
Komitete Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė komentavo, kad raudonosios zonos užimtumas gerokai išaugo ir siekia beveik 90 procentų. Tai reiškia, kad laisvų vietų mokamo stovėjimo zonoje beveik nėra. Didinant kainą viliamasi, kad automobilių, stovinčių raudonojoje zonoje, mažės.
Tarybos narys M. Šiurkus atkreipė dėmesį, kad neaišku, kokiu metu tokie skaičiavimai buvo atlikti, nes vienokie rezultatai yra piko metu, kitokie – dienos valandomis. Jis pasiūlė vedėjai kreiptis į Registrų centrą ir gauti duomenis, kaip kito per pastaruosius trejus metus automobilių parkavimo intensyvumas miesto centre. Tik tada būtų galima įvertinti, kokie sprendimai yra reikalingi.