
Naujausios
Šiauliečiai išbandė aplinkkelį
Vakar pietiniu Šiaulių aplinkkeliu jau riedėjo automobiliai. Pirmiesiems jį išbandžiusiems vairuotojams įteiktos atminimo dovanėlės. Žadama tęsti projektą: pietinį aplinkkelį ateityje ties Aukštelke sujungti su rytiniu, o Išradėjų gatvę — su Ežero gatve.
Irena Budrienė
Sunkiausia buvo pradžia ir pabaiga
Pietinis Šiaulių aplinkkelis atidarytas be pompastikos. Nebuvo aukštų svečių, o vietos valdžios atstovai spaudžiant šaltukui daug nekalbėjo.
Tradiciškai atminimo dovanėlės įteiktos vairuotojams, pirmiesiems išbandžiusiems naująjį aplinkkkelį. Padėkas gavo darbus vykdžiusios UAB „Šiaulių plentas“ darbuotojai, projektuotojai. Geru žodžiu paminėti Savivaldybės tarnautojai, kuravę šį projektą, nes jis įgyvendintas sklandžiai, be trukdžių.
„Sunkiausia buvo darbų pradžia — pavasarį gavom lietaus — ir pabaiga, nes užklupus žiemai vargom su apdailos darbais“,— sakė Vaidotas Varnas, “Šiaulių plento“ Statinio statybos vadovas. Jis džiaugėsi, kad nepaisant sunkumų viską pavyko įvykdyti net anksčiau nei buvo planuota.
Pavasarį bendrovės darbuotojai dar žada grįžti prie aplinkos tvarkymo darbų, atsėti nesudygusią žolę.
Pasirinktas ekonominis variantas
Iš pradžių norėta į 5,5 km ilgio aplinkkelį įtraukti Sembos, Išradėjų, Aukštabalio, Serbentų gatves, įjungiant ir Statybininkų bei Aukštabalio gatvių tęsinius. Tačiau dėl sumažėjusio finansavimo nuspręsta pasirinkti trumpesnį ir pigesnį aplinkkelio variantą — 3,561 km ilgio kelią.
Anot Šiaulių plento„ bendrovės generalinio direktoriaus Juozo Aleksos, pietinis aplinkkelis yra vienas iš svarbiausių miesto infrastruktūros objektų, nes nukreips krovininio transporto srautus nuo miesto centro, Tilžės gatvės.
Darbus atlikti anksčiau padėjo kokybiškai parengtas projektas, laiku gautas finansavimas.
Direktorius pripažino, kad pasirinktas ekonominis aplinkkelio variantas, bet palikta galimybė ateityje jį platinti iki dviejų eismo juostų. Esą tai priklausys nuo finansavimo — jei Savivaldybei pavyks gauti pinigų, bus vykdomas ir kitas projekto etapas.
Jungčių bus ir daugiau
Šiaulių miesto meras Genadijus Mikšys pietinio aplinkkelio statybą pavadino pirmąja kregžde. Ateityje ketinama Išradėjų gatvę jungti ir su Serbentų gatve, ir su rytiniu aplinkkeliu prie Aukštelkės, ir su Ežero gatve po geležinkeliu.
Esą patogu bus nuvykti į pramoninį parką bei viešąjį logistikos centrą.
Aplinkkeliui prireikė 16,5 mln. litų, kurių dauguma gauta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Mažesne dalimi prisidėjo Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Šiaulių miesto savivaldybė.
Didžioji dalis aplinkkelio nauja — pakloti apie 2 kilometrų ilgio Išradėjų gatvės ir trečdalis kilometro ilgio Statybininkų gatvės tęsiniai. Be to, rekonstruotos Sembos ir Išradėjų gatvių atkarpos. Nutiesta ne tik sunkiajam transportui pritaikyta aplinkkelio atkarpa, bet sutvarkyta ir apšvietimo sistema — pastatyta beveik 300 žibintų, įrengti pėsčiųjų bei dviratininkų takai.
Šiauliams pietinis aplinkkelis — būtinas, nes Tilžės ir Pramonės gatvių sankryžoje susidarydavo ypač dideli transporto srautai. 2007 metų duomenimis, per piką šioje sankryžoje visomis kryptimis važiuodavo virš 3 tūkstančių automobilių per valandą, buvo gerokai padidėjęs oro užterštumas.
AUTOMOBILIAI: Naująjį aplinkkelį šiauliečiai jau išbandė.
PADĖKOS: Šaltis paspartino padėkų įteikimo ceremoniją.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.