"Trikojai" fiksuoja pažeidėjus

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.
La­ze­ri­nis grei­čio ma­tuok­lis ne­tru­kus im­sis ir ki­tos pa­žei­dė­jų ka­te­go­ri­jos. Bus fik­suo­ja­mi san­kry­žą de­gant rau­do­nam švie­so­fo­ro sig­na­lui kirs­ti drįs­tan­tys vai­ruo­to­jai.
Mo­bi­lūs grei­čio ma­ta­vi­mo prie­tai­sai, va­di­na­mie­ji tri­ko­jai, jau ski­na pa­žei­dė­jų "der­lių". Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­ja per dvi vie­no "tri­ko­jo" dar­bo va­lan­das Šiau­liuo­se, Pra­mo­nės gat­vė­je, už­fik­sa­vo net 72 pa­žei­dė­jus, grei­tį vir­ši­ju­sius iki 40 ki­lo­met­rų per va­lan­dą.
To­le­ran­ci­jos ko­vo­je su grei­čio – vie­nos iš pa­grin­di­nių skau­džių ava­ri­jų prie­žas­ties – vir­šy­to­jais po­li­ci­ja ne­ža­da.
Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.
Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ro­ber­tas Ra­da­vi­čius pri­sta­tė ele­men­ta­riau­sias "tri­ko­jo" ga­li­my­bes.

Ma­tuok­liai – pro­ble­mi­nė­se vie­to­se

"Ar rei­ka­lin­ga to­le­ran­ci­ja, jei ke­liuo­se dėl grei­čio me­tai iš me­tų žūs­ta žmo­nės? Gal tie, ku­rie in­ter­ne­te ini­ci­juo­ja pe­ti­ci­jas prieš ma­tuok­lius, jas pa­si­ra­ši­nė­ja, ge­riau agi­tuo­tų va­žiuo­ti sau­giu grei­čiu? Es­mė yra su­pras­ti, jog grei­tis yra blo­gy­bė", – spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je ak­cen­ta­vo Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­jos vir­ši­nin­kas Ra­mū­nas Sa­ra­pas.

Daug eis­mo da­ly­vių emo­ci­jų su­lau­kę nau­jie­ji mo­bi­lūs grei­čio ma­tuok­liai, anot ko­mi­sa­ro, Šiau­lių mies­te ir ap­skri­ties ra­jo­nuo­se jau dir­ba vi­su pa­jė­gu­mu.

Vai­ruo­to­jai šių kil­no­ja­mų ir iš­ma­nių ma­tuok­lių la­biau­siai ga­li ti­kė­tis pro­ble­mi­nė­se vie­to­se, kur įvyks­ta dau­giau­siai in­ci­den­tų. Šiau­lių mies­te to­kios vie­tos – Til­žės, Du­bi­jos, Že­mai­tės, Ar­chi­tek­tų, Pra­mo­nės gat­vės. Ta­čiau tai ne­reiš­kia, kad ki­to­se gat­vė­se iš­vys­ti "tri­ko­jį" neį­ma­no­ma.

Anot R. Sa­ra­po, dau­giau­siai dė­me­sio bus ski­ria­ma toms gat­vėms, ku­rio­se daug pės­čių­jų pe­rė­jų, iš­va­žia­vi­mų, įstai­gų, kur gy­ve­na­mie­ji kvar­ta­lai, kur ne iki ga­lo iš­spręs­tos tech­ni­nės eis­mo sau­gu­mo pro­ble­mos.

"Vi­sa­da rea­guo­ja­me į gy­ven­to­jų pra­šy­mus. Vi­suo­me­nė tik­rai są­mo­nin­gė­ja, elekt­ro­ni­niu pa­štu su­lau­kia­ma tik­rai ne­ma­žai pra­ne­ši­mų, nuo­mo­nių, kur rei­kė­tų kaž­ką pa­da­ry­ti, kur pa­sta­ty­ti tri­ko­jį, kur su­stip­rin­ti ki­to­kio po­bū­džio kont­ro­lę. Žmo­nės no­ri gy­ven­ti sau­giai", – sa­kė va­do­vas.

Jis su šyp­se­na kal­ba apie in­ter­ne­to erd­vė­se it vi­ru­sas plin­tan­čius eis­mo da­ly­vių pra­ne­ši­mus apie vie­no­je ar ki­to­je vie­to­je pa­sta­ty­tus "tri­ko­jus" bei siū­lo­mus ne­va mo­der­nius įren­gi­nius, iš to­lo in­for­muo­jan­čius apie pa­sta­ty­tą ma­tuok­lį.

"Ne­ma­tau čia nie­ko blo­go. Dar kar­tą sa­kau: po­li­ci­jos už­da­vi­nys ne su­rink­ti kuo dau­giau bau­dų, o už­tik­rin­ti žmo­nių sau­gu­mą. Vi­liuo­si, kad, tu­rė­da­mi in­for­ma­ci­jos, vai­ruo­to­jai su­ma­ži­na grei­tį", – ak­cen­ta­vo ko­mi­sa­ras.

Be­je, po­li­ci­ja atei­ty­je ir pa­ti ža­da vie­šai in­for­muo­ti eis­mo da­ly­vius apie pla­nuo­ja­mas "tri­ko­jų" dar­bo vie­tas.

Pro­to­ko­las – į elekt­ro­ni­nį pa­štą

Šiau­lių ap­skri­ties Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ro­ber­tas Ra­da­vi­čius su­si­rin­ku­siems ži­niask­lai­dos prie­mo­nių at­sto­vams dar kar­tą pri­sta­tė iš­ma­nio­jo grei­čio ma­tuok­lio sa­vy­bes.

Vei­kia jis esant bet ko­kioms oro są­ly­go­mis, tiek die­ną, tiek nak­tį, esant tem­pe­ra­tū­rai nuo mi­nus 40 iki plius 60. Grei­tį "tri­ko­jai" ma­tuo­ja iš 300 met­rų at­stu­mo, o fo­tog­ra­fuo­ja tik tuos au­to­mo­bi­lius, ku­rie vir­ši­jo leis­ti­ną va­žia­vi­mo grei­tį. To­le­ran­ci­ja mi­ni­ma­li, jei grei­tis vir­šy­tas, sa­ky­ki­me, 50 ki­lo­met­rų per va­lan­dą, ma­tuok­lis grei­čiau­siai fik­suos 47–48 ki­lo­met­rus.

Pa­žei­dė­jų au­to­mo­bi­lių nuo­trau­kos ke­liau­ja tie­siai į re­gist­rą. Čia in­for­ma­ci­ja ap­do­ro­ja­ma, nu­sta­to­mas au­to­mo­bi­lio sa­vi­nin­kas.

Šiuo me­tu jau tes­tuo­ja­ma ir ar­ti­miau­sio­mis die­no­mis pra­dės veik­ti au­to­ma­ti­nis pa­žei­di­mo pro­to­ko­lų su­ra­šy­mo me­cha­niz­mas, tuo­met vai­ruo­to­jas pro­to­ko­lą už grei­čio vir­ši­ji­mą ope­ra­ty­viai gaus į sa­vo elekt­ro­ni­nį pa­štą. At­ve­jai, kuo­met pa­žei­dė­jas pro­to­ko­lo su­lauk­da­vo praė­jus kar­tais ir pu­sant­rų me­tų, anot R. Ra­da­vi­čiaus, tam­pa be­veik neį­ma­no­mi.

Ženk­lai ne­pa­mo­ko?

Po­li­ci­ja ak­cen­tuo­ja: vie­tų, kur neį­ma­no­ma grei­čio kont­ro­lė, skai­čius ša­ly­je jau mi­ni­ma­lus. Pil­nu pa­jė­gu­mu šiuo me­tu vei­kia ne tik iš­ma­nie­ji "tri­ko­jai", grei­tis ma­tuo­ja­mas ir vi­du­ti­nio grei­čio ma­tuok­liais, apie ku­rių kont­ro­lę in­for­muo­ja įspė­ja­mie­ji ke­lio ženk­lai. Ne­pai­sant jų, pa­ste­bi po­li­ci­ja, šių ma­tuok­lių "der­lius" įspū­din­gas – tūks­tan­čiai pa­žei­dė­jų.

"Ir pa­sa­ky­ki­te, ko­kio kvai­lu­mo rei­kia bū­ti, jog net ir pa­ma­čius apie grei­čio kont­ro­lę įspė­jan­tį ke­lio ženk­lą, vis tiek da­ry­ti pa­žei­di­mą?", – re­to­riš­kai klau­sė Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­jos vir­ši­nin­kas R. Sa­ra­pas.

Susijusios naujienos