Naujausios
Pusantro milijono – tik už nuvalytas gatves
Šiaulių miesto savivaldybės atstovai žada, kad gatves prižiūrinčių tarnybų žiema neužklups netikėtai. Spaudos konferencijoje administracijos direktorius Antanas Bartulis pristatė naują elektroninę darbų kokybės kontrolės sistemą. Savivaldybė galės patikrinti, ar transporto priemonė tik pravažiavo gatve, ar ją nuvalė, ar pabarstė.
Jūratė RAUDUVIENĖ
jurate@skrastas.lt
Kontroliuos neišeidami iš kabineto
A. Bartulis priminė, kad iki šiol Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus specialistai apvažiuodavo miesto mikrorajonus ir vertindavo gatvių bei šaligatvių priežiūrą vizualiai. Šįmet to neprireiks.
Įdiegta apie 3 tūkstančius eurų kainavusi Transporto priemonių kontrolės ir stebėjimo sistema, kuri leis stebėti ne tik kelininkų nuvažiuotus kilometrus, bet ir atliktus darbus.
Savivaldybės administracija GPS sistema jau turi galimybę matyti miesto žemėlapį, kuriame atvaizduoti skirtingi gatvių priežiūros lygiai, GPS davikliai, sumontuoti ant gatvių valymo ir barstymo įrenginių. Davikliais fiksuojamas valymo arba barstymo įrenginio faktiškai atliekamas darbas. Savivaldybės atstovai dabar galės patikrinti, ar transporto priemonė tik pravažiavo gatve, ar ir atliko darbą, kada pradėjo ir baigė, kiek kilometrų nuvalė ar pabarstė.
„Šią įrangą įdiegėme gatvių valymo konkursą laimėjusios įmonės transporto priemonėse. Jei pasibaigus sutarčiai atsiranda kitas laimėtojas, susirenkame savo žaisliukus ir perkeliame kitiems“, – aiškino A. Bartulis. Šiuo metu pagal sutartį gatvių priežiūrą vykdo UAB „Ecoservice projektai“.
Savivaldybės administracijos direktorius džiaugėsi, kad, žinodami atliktų darbų kiekius, galės tiksliau apmokėti už atliktas paslaugas, o visas procesas reguliuojamas „neišeinant iš kabineto“. Esą iki šiol nelikdavo nieko kito, kaip „gerbti rangovą“ ir tikėti jo pateikta informacija.
Gatvių valymas ir barstymas kasmet miesto biudžetui atsieina apie 1,3 milijono eurų. Daugiau nei pusė šios sumos yra išleidžiama žiemos metu.
Gatvės nuvalomos per 10 valandų
Miesto ūkio ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė priminė, kad mieste yra apie 230 kilometrų nuolat prižiūrimų gatvių. Jos pagal gatvės kategoriją, eismo intensyvumą, visuomeninio transporto maršrutus, pagrindines miesto institucijas (mokyklas, darželius, ligonines) skirstomos į 4 priežiūros lygius.
Žemiausiajai 4 kategorijai priklauso miesto žvyruotos gatvės. E. Bružienė atkreipė dėmesį, kad šių gatvių nėra naujojoje sistemoje, nes jos valomos tik gausiai pasnigus (daugiau nei 10 centimetrų storio) pagal atskirą užsakymą.
Pradėjus snigti pirmiausia valymo darbai pradedami pagrindinėse gatvėse, kur važiuoja visuomeninis transportas. Visoms miesto gatvėms nuvalyti ir pabarstyti technika užtrunka apie 10 valandų.
Skyriaus vedėja tikina, kad stengiamasi, jog iki 8 valandos ryto visos gatvės, pėsčiųjų takai, šaligatviai būtų nuvalyti, bet gausiai pasnigus reikia daugiau laiko valyti. E. Bružienė prašo visų miesto eismo dalyvių pasirengti šiam laikui. Pėstieji turėtų pasirinkti tinkamą neslidžią avalynę, neskubėti, o vairuotojai – pasirinkti saugų greitį, palaikyti saugų atstumą tarp transporto priemonių, naudoti tinkamas žiemines padangas.
E. Bružienė pastebėjo, kad nėra tokios įrangos, kuri pasakytų, kada reikia barstyti ar valyti gatves. Kasmet sulaukianti priekaištų, kad lauke – pliusinė temperatūra, o Savivaldybės samdomi kelininkai „išbarsto“ netikėtai daug lėšų. Vedėja atkreipia dėmesį, kad net dieną esant 2–3 laipsniams šilumos, paryčiais susidaro plikledis, kuris gerokai apsunkina eismą, todėl reikalaujama, kad gatvės būtų pabarstytos.
Nauja sistema leis išvengti konfliktų
UAB „Ecoservice projektai“ atstovas Egidijus Skvireckas spaudos konferencijoje sakė, kad kelininkai žiemai pasirengę. Turi įsigiję 2 tūkstančius tonų druskos, 680 tonų skaldos ir druskos mišinio, nes esant žemesnei nei 10 laipsnių šalčio temperatūrai druska poveikio apšalusiai gatvės dangai nebedaro.
Kelininkai yra pasirengę ir 15 tonų kalcio chlorido, kuris naudojamas esant ypač žemai oro temperatūrai. Įmonės atstovas žadėjo, kad kasdien į gatves išvažiuos 4 autobarstytuvai, tačiau esant stipresniam snygiui prisijungs dar 3. Šaligatvius valyti kasdien išvažiuos dešimt technikos priemonių, o 44 valytojai atkasinės perėjas, valys ir barstys autobusų stoteles, laiptus.
E. Skvireckas sakė, kad jų nebaugina nauja tikslesnė Savivaldybės kontrolės sistema. Tikimasi, kad ji padės išvengti konfliktų ir nepelnytų priekaištų dėl nenuvalytų gatvių.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Savivaldybės administracijos direktorius A. Bartulis džiaugėsi, kad dabar administracijos atstovai galės kontroliuoti kelininkus neišeidami iš kabineto.