Pusantro milijono – tik už nuvalytas gatves

Pusantro milijono – tik už nuvalytas gatves

Pu­sant­ro mi­li­jo­no – tik už nu­va­ly­tas gat­ves

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės at­sto­vai ža­da, kad gat­ves pri­žiū­rin­čių tar­ny­bų žie­ma neužk­lups ne­ti­kė­tai. Spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis pri­sta­tė nau­ją elekt­ro­ni­nę dar­bų ko­ky­bės kont­ro­lės sis­te­mą. Sa­vi­val­dy­bė ga­lės pa­tik­rin­ti, ar trans­por­to prie­mo­nė tik pra­va­žia­vo gat­ve, ar ją nu­va­lė, ar pa­bars­tė.

Jū­ra­tė RAU­DU­VIE­NĖ

jurate@skrastas.lt

Kont­ro­liuos nei­šei­da­mi iš ka­bi­ne­to

A. Bar­tu­lis pri­mi­nė, kad iki šiol Mies­to ūkio ir ap­lin­kos sky­riaus spe­cia­lis­tai ap­va­žiuo­da­vo mies­to mik­ro­ra­jo­nus ir ver­tin­da­vo gat­vių bei ša­li­gat­vių prie­žiū­rą vi­zua­liai. Šį­met to ne­pri­reiks.

Įdieg­ta apie 3 tūks­tan­čius eu­rų kai­na­vu­si Trans­por­to prie­mo­nių kont­ro­lės ir ste­bė­ji­mo sis­te­ma, ku­ri leis ste­bė­ti ne tik ke­li­nin­kų nu­va­žiuo­tus ki­lo­met­rus, bet ir at­lik­tus dar­bus.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­ja GPS sis­te­ma jau tu­ri ga­li­my­bę ma­ty­ti mies­to že­mė­la­pį, ku­ria­me at­vaiz­duo­ti skir­tin­gi gat­vių prie­žiū­ros ly­giai, GPS da­vik­liai, su­mon­tuo­ti ant gat­vių va­ly­mo ir bars­ty­mo įren­gi­nių. Da­vik­liais fik­suo­ja­mas va­ly­mo ar­ba bars­ty­mo įren­gi­nio fak­tiš­kai at­lie­ka­mas dar­bas. Sa­vi­val­dy­bės at­sto­vai da­bar ga­lės pa­tik­rin­ti, ar trans­por­to prie­mo­nė tik pra­va­žia­vo gat­ve, ar ir at­li­ko dar­bą, ka­da pra­dė­jo ir bai­gė, kiek ki­lo­met­rų nu­va­lė ar pa­bars­tė.

„Šią įran­gą įdie­gė­me gat­vių va­ly­mo kon­kur­są lai­mė­ju­sios įmo­nės trans­por­to prie­mo­nė­se. Jei pa­si­bai­gus su­tar­čiai at­si­ran­da ki­tas lai­mė­to­jas, su­si­ren­ka­me sa­vo žais­liu­kus ir per­ke­lia­me ki­tiems“, – aiš­ki­no A. Bar­tu­lis. Šiuo me­tu pa­gal su­tar­tį gat­vių prie­žiū­rą vyk­do UAB „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius džiau­gė­si, kad, ži­no­da­mi at­lik­tų dar­bų kie­kius, ga­lės tiks­liau ap­mo­kė­ti už at­lik­tas pa­slau­gas, o vi­sas pro­ce­sas re­gu­liuo­ja­mas „nei­šei­nant iš ka­bi­ne­to“. Esą iki šiol ne­lik­da­vo nie­ko ki­to, kaip „gerb­ti ran­go­vą“ ir ti­kė­ti jo pa­teik­ta in­for­ma­ci­ja.

Gat­vių va­ly­mas ir bars­ty­mas kas­met mies­to biu­dže­tui at­siei­na apie 1,3 mi­li­jo­no eu­rų. Dau­giau nei pu­sė šios su­mos yra iš­lei­džia­ma žie­mos me­tu.

Gat­vės nu­va­lo­mos per 10 va­lan­dų

Mies­to ūkio ir ap­lin­kos sky­riaus ve­dė­ja Eg­lė Bru­žie­nė pri­mi­nė, kad mies­te yra apie 230 ki­lo­met­rų nuo­lat pri­žiū­ri­mų gat­vių. Jos pa­gal gat­vės ka­te­go­ri­ją, eis­mo in­ten­sy­vu­mą, vi­suo­me­ni­nio trans­por­to marš­ru­tus, pa­grin­di­nes mies­to ins­ti­tu­ci­jas (mo­kyk­las, dar­že­lius, li­go­ni­nes) skirs­to­mos į 4 prie­žiū­ros ly­gius.

Že­miau­sia­jai 4 ka­te­go­ri­jai pri­klau­so mies­to žvy­ruo­tos gat­vės. E. Bru­žie­nė at­krei­pė dė­me­sį, kad šių gat­vių nė­ra nau­jo­jo­je sis­te­mo­je, nes jos va­lo­mos tik gau­siai pa­sni­gus (dau­giau nei 10 cen­ti­met­rų sto­rio) pa­gal at­ski­rą už­sa­ky­mą.

Pra­dė­jus snig­ti pir­miau­sia va­ly­mo dar­bai pra­de­da­mi pa­grin­di­nė­se gat­vė­se, kur va­žiuo­ja vi­suo­me­ni­nis trans­por­tas. Vi­soms mies­to gat­vėms nu­va­ly­ti ir pa­bars­ty­ti tech­ni­ka už­trun­ka apie 10 va­lan­dų.

Sky­riaus ve­dė­ja ti­ki­na, kad sten­gia­ma­si, jog iki 8 va­lan­dos ry­to vi­sos gat­vės, pės­čių­jų ta­kai, ša­li­gat­viai bū­tų nu­va­ly­ti, bet gau­siai pa­sni­gus rei­kia dau­giau lai­ko va­ly­ti. E. Bru­žie­nė pra­šo vi­sų mies­to eis­mo da­ly­vių pa­si­reng­ti šiam lai­kui. Pės­tie­ji tu­rė­tų pa­si­rink­ti tin­ka­mą ne­sli­džią ava­ly­nę, ne­sku­bė­ti, o vai­ruo­to­jai – pa­si­rink­ti sau­gų grei­tį, pa­lai­ky­ti sau­gų at­stu­mą tarp trans­por­to prie­mo­nių, nau­do­ti tin­ka­mas žie­mi­nes pa­dan­gas.

E. Bru­žie­nė pa­ste­bė­jo, kad nė­ra to­kios įran­gos, ku­ri pa­sa­ky­tų, ka­da rei­kia bars­ty­ti ar va­ly­ti gat­ves. Kas­met su­lau­kian­ti prie­kaiš­tų, kad lau­ke – pliu­si­nė tem­pe­ra­tū­ra, o Sa­vi­val­dy­bės sam­do­mi ke­li­nin­kai „iš­bars­to“ ne­ti­kė­tai daug lė­šų. Ve­dė­ja at­krei­pia dė­me­sį, kad net die­ną esant 2–3 laips­niams ši­lu­mos, pa­ry­čiais su­si­da­ro plik­le­dis, ku­ris ge­ro­kai ap­sun­ki­na eis­mą, to­dėl rei­ka­lau­ja­ma, kad gat­vės bū­tų pa­bars­ty­tos.

Nau­ja sis­te­ma leis iš­veng­ti konf­lik­tų

UAB „Eco­ser­vi­ce pro­jek­tai“ at­sto­vas Egi­di­jus Skvi­rec­kas spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je sa­kė, kad ke­li­nin­kai žie­mai pa­si­ren­gę. Tu­ri įsi­gi­ję 2 tūks­tan­čius to­nų drus­kos, 680 to­nų skal­dos ir drus­kos mi­ši­nio, nes esant že­mes­nei nei 10 laips­nių šal­čio tem­pe­ra­tū­rai drus­ka po­vei­kio ap­ša­lu­siai gat­vės dan­gai ne­be­da­ro.

Ke­li­nin­kai yra pa­si­ren­gę ir 15 to­nų kal­cio chlo­ri­do, ku­ris nau­do­ja­mas esant ypač že­mai oro tem­pe­ra­tū­rai. Įmo­nės at­sto­vas ža­dė­jo, kad kas­dien į gat­ves iš­va­žiuos 4 au­to­bars­ty­tu­vai, ta­čiau esant stip­res­niam sny­giui pri­si­jungs dar 3. Ša­li­gat­vius va­ly­ti kas­dien iš­va­žiuos de­šimt tech­ni­kos prie­mo­nių, o 44 va­ly­to­jai at­ka­si­nės pe­rė­jas, va­lys ir bars­tys au­to­bu­sų sto­te­les, laip­tus.

E. Skvi­rec­kas sa­kė, kad jų ne­bau­gi­na nau­ja tiks­les­nė Sa­vi­val­dy­bės kont­ro­lės sis­te­ma. Ti­ki­ma­si, kad ji pa­dės iš­veng­ti konf­lik­tų ir ne­pel­ny­tų prie­kaiš­tų dėl ne­nu­va­ly­tų gat­vių.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius A. Bar­tu­lis džiau­gė­si, kad da­bar ad­mi­nist­ra­ci­jos at­sto­vai ga­lės kont­ro­liuo­ti ke­li­nin­kus nei­šei­da­mi iš ka­bi­ne­to.