Prie tvoros – autobusai, už tvoros – konkurentai

Prie tvoros – autobusai, už tvoros – konkurentai

Prie tvo­ros – au­to­bu­sai, už tvo­ros – kon­ku­ren­tai

Šiau­lių mies­to ta­ry­ba šian­dien tu­rės spręs­ti keis­tą re­bu­są – pa­tvir­tin­ti ar ne dvi at­ski­ras są­ly­gas, ku­rios bū­tų įra­šy­tos skel­biant tarp­tau­ti­nį mies­to ke­lei­vių ve­žė­jo kon­kur­są. Kai ku­rie po­li­ti­kai čia ma­to slap­tą mies­to įmo­nės „Bus­tu­ras“ pri­va­ti­za­vi­mą, ki­ti – teis­mi­nius gin­čus ir ga­li­my­bę temp­ti lai­ką dėl mig­lo­tos "Bus­tu­ro“ atei­ties.

Jū­ra­tė RAU­DU­VIE­NĖ

jurate@skrastas.lt

Išs­kir­ti­nės kon­kur­so są­ly­gos „Bus­tu­rui“

Sa­vi­val­dy­bė ren­gia­si skelb­ti tarp­tau­ti­nį Ke­lei­vių ve­ži­mo Šiau­lių mies­to re­gu­lia­raus su­si­sie­ki­mo au­to­bu­sais vie­šo­sios pa­slau­gos tei­ki­mo kon­kur­są. Tai pa­da­ry­ti ją įpa­rei­go­jo Kon­ku­ren­ci­jos ta­ry­ba, išaiš­ki­nu­si, kad mies­tas ne­ga­li pa­ves­ti ke­lei­vius vež­ti sa­vo įmo­nei be kon­kur­so.

Praė­ju­sių me­tų bir­že­lį Sa­vi­val­dy­bė pa­skel­bė apie bū­si­mą kon­kur­są Eu­ro­pos Są­jun­gos inf­or­ma­ci­nia­me lei­di­ny­je ir praė­jus me­tams, Kon­ku­ren­ci­jos ta­ry­bos rei­ka­la­vi­mu, tu­ri sa­vo pa­ža­dus įvyk­dy­ti.

Sa­vi­val­dy­bė­je nuo­gąs­tau­ja­ma, kad „Bus­tu­ras“, ku­rio au­to­bu­sų am­žiaus vi­dur­kis per 16 me­tų, ga­li bū­ti ne­kon­ku­ren­cin­gas to­kia­me kon­kur­se.

Mies­to Ta­ry­bos po­sė­džio dar­bot­var­kė­je at­si­ra­do spren­di­mo pro­jek­tas įra­šy­ti į kon­kur­so są­ly­gas du punk­tus: kon­kur­so lai­mė­to­jas su­tei­kia tei­sę UAB „Bus­tu­ras“ mies­to marš­ru­tais dir­ban­tiems au­to­bu­sų vai­ruo­to­jams pe­rei­ti dirb­ti pas jį, o kon­kur­so ne­lai­mė­jęs „Bus­tu­ras“ par­duo­tų sa­vo au­to­bu­sus, skir­tus ke­lei­viams vež­ti mies­to marš­ru­tais. Pla­nuo­ja­ma , kad tai bū­tų apie 100 au­to­bu­sų, ku­rių pre­li­mi­na­ri rin­kos ver­tė 3,36 mi­li­jo­no eu­rų. Prieš juos par­duo­dant bū­tų at­lie­ka­mas ne­prik­lau­so­mas ver­ti­ni­mas.

Šį klau­si­mą svars­tant mies­to Ta­ry­bos Fi­nan­sų ir eko­no­mi­kos ko­mi­te­te po­li­ti­kams ki­lo klau­si­mas, ko­dėl tvir­tin­ti tei­kia­mos ne vi­sos kon­kur­so są­ly­gos, o tik du punk­tai.

Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis paaiš­ki­no, kad mi­nė­tos są­ly­gos su­si­ju­sios su Sa­vi­val­dy­bės tur­to val­dy­mu, o tai yra Ta­ry­bos kom­pe­ten­ci­jos klau­si­mas. Anot va­do­vo, vai­ruo­to­jų pro­ble­ma yra so­cia­liai jaut­ri, to­dėl čia taip pat ga­lė­tų pa­si­sa­ky­ti po­li­ti­kai. Ki­ti kon­kur­so da­ly­kai esą Ad­mi­nist­ra­ci­jos rei­ka­las.

Tai la­bai nu­ste­bi­no ko­mi­te­to na­rius, nes vie­na ak­tua­liau­sių te­mų – ko­kia au­to­bu­sų am­žiaus ri­ba bus nu­ro­dy­ta kon­kur­so są­ly­go­se?

Me­ro pa­va­duo­to­jas Jus­ti­nas Sar­taus­kas sa­kė, kad ap­ri­bo­jus, jog pa­slau­gą kon­kur­so lai­mė­to­jas teik­tų ne se­nes­niais nei 5–7 me­tų au­to­bu­sais, bū­tų už­ker­ta­mas ke­lias kon­kur­se da­ly­vau­ti mies­to įmo­nei, ku­rios au­to­bu­sų par­ke tik ne­di­de­lė da­lis to­kių trans­por­to prie­mo­nių.

Pri­myg­ti­nai rei­ka­la­vo įvar­dy­ti kon­kur­so są­ly­go­se api­brė­žia­mą au­to­bu­sų am­žių ir ko­mi­te­to na­rys De­nis Mi­cha­len­ko, ta­čiau A. Bar­tu­lis sa­kė, kad ad­mi­nist­ra­ci­ja dar neap­sisp­ren­dė.

„Ka­dan­gi Ta­ry­bos na­riai at­sa­ky­mų ne­gau­na, įta­ria­ma, kad kaž­ko­kia in­for­ma­ci­ja sle­pia­ma“, – spė­jo D. Mi­cha­len­ko.

Ga­li­mi teis­mai – lai­kui pa­temp­ti

Vi­ce­me­ras J. Sar­taus­kas ko­mi­te­te pa­reiš­kė, kad jis yra prieš to­kias są­ly­gas, nes jos reiš­kia ne­skaid­rų „Bus­tu­ro“ par­da­vi­mą, ta­čiau po po­ros die­nų sa­vo po­zi­ci­ją kiek pa­kei­tė.

„Pas­kel­bus kon­kur­są be jo­kių sau­gik­lių, „Bus­tu­ras“ ne­lai­mės. Pri­vers­ti­nės są­ly­gos dėl „Bus­tu­ro“ au­to­bu­sų ir vai­ruo­to­jų kon­kur­so lai­mė­to­jui yra kiek keis­to­kos, ta­čiau lo­giš­kos. Ga­li bū­ti, kad jos bus ne­pat­rauk­lios ki­tiems kon­kur­so da­ly­viams ir jie kreip­sis į teis­mą, ta­da Sa­vi­val­dy­bė dar ku­rį lai­ką ga­lė­tų sa­vo įmo­nę „au­gin­ti“, at­nau­jin­ti par­ką“, – sa­kė J. Sar­taus­kas.

Jis ma­no, kad nau­jes­nius au­to­bu­sus val­dan­tis kon­kur­so nu­ga­lė­to­jas bus stip­res­nis žai­dė­jas nei „Bus­tu­ras“, jis taps šios pa­slau­gos mo­no­po­lis­tu, to­dėl iš Sa­vi­val­dy­bės įmo­nės nu­pirk­tas trans­por­to prie­mo­nes ga­lės par­duo­ti rin­ko­je. Ki­taip ky­la grės­mė, kad mies­tas liks su se­nais au­to­bu­sais, vai­ruo­to­jais ir be pi­ni­gų. J. Sar­taus­kas pri­mi­nė, kad Šiau­lių ra­jo­ne kon­kur­są lai­mė­jo lat­vių įmo­nė, ku­ri pa­sam­dė bu­vu­sio ve­žė­jo dar­buo­to­jus.

A. Bar­tu­lis pri­mi­nė, kad 74 pro­cen­tai įmo­nės veik­los yra mies­to per­ve­ži­mai, juos pra­ra­du­si bend­ro­vė žlug­tų.

„Šim­tą au­to­bu­sų pa­sta­to­me prie tvo­ros“, – ti­ki­na ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius.

Kiek lai­ko truks ve­žė­jo kon­kur­sas? A. Bar­tu­lis konk­re­čiai at­sa­ky­ti ne­ga­lė­jo.

„Be šių są­ly­gų – pus­me­tį, o su jo­mis – apie dvejus me­tus“, – re­ziu­ma­vo vi­ce­me­ras J. Sar­taus­kas.

Jei „Bus­tu­ras“ mies­to ve­žė­jo kon­kur­so ne­lai­mės, apie 100 au­to­bu­sų ga­li lik­ti sto­vė­ti pa­tvo­ry­je.

Vi­ce­me­ras Justinas Sar­taus­kas sa­ko, kad kon­kur­sas ne­ga­li virs­ti „Bus­tu­ro“ par­da­vi­mu.

Gied­riaus Ba­ra­naus­ko nuo­tr.