Pra­bė­go 45-e­ri „Po­li­fo­ni­jos“ me­tai

Pra­bė­go 45-e­ri „Po­li­fo­ni­jos“ me­tai

Pra­bė­go 45-e­ri „Po­li­fo­ni­jos“ me­tai

Šian­dien Šiau­lių vals­ty­bi­nis cho­ras „Po­li­fo­ni­ja“ 45 me­tų kū­ry­bi­nės veik­los su­kak­tį mi­nės pir­muo­ju cik­lo „Se­no­ji Lie­tu­vos mu­zi­ka“ kon­cer­tu. Kon­cer­tui vėl di­ri­guos cho­ro įkū­rė­jas, il­ga­me­tis me­no va­do­vas maest­ro Si­gi­tas Vai­čiu­lio­nis. Ne vie­ną Lie­tu­vos ir tarp­tau­ti­nį įver­ti­ni­mą pel­niu­sio cho­ro praei­ty­je – dau­gy­bė įsi­min­ti­nų aki­mir­kų, tarp ku­rių ir su­si­ti­ki­mas su da­bar jau šven­tuo­ju po­pie­žiu­mi Jo­nu Pau­liu­mi II.

Ži­vi­lė KA­VA­LIAUS­KAI­TĖ

zivile@skrastas.lt

Ypa­tin­gi me­tai

Nuo ry­to Šiau­lių ka­me­ri­nė­je sa­lė­je „Po­li­fo­ni­ja“ skam­ba mu­zi­ka – vyks­ta bai­gia­mo­sios re­pe­ti­ci­jos. Pir­ma­sis ju­bi­lie­jui skir­tas kon­cer­tas – jau ne­tru­kus.

Šian­dien „Po­li­fo­ni­ja“ kon­cer­tuos kar­tu su Šiau­lių ka­me­ri­niu or­kest­ru, so­lis­tais As­ta Krikš­čiū­nai­te (sop­ra­nas), Ais­tė Ben­kaus­kai­te (me­co­sop­ra­nas), To­mu Pa­vi­lio­niu (te­no­ras), Juo­zu Ja­nu­žu (te­no­ras), Pi­ju­mi Kond­ro­tu (ba­ri­to­nas).

Kon­cer­tui di­ri­guos cho­ro įkū­rė­jas, il­ga­me­tis šio ko­lek­ty­vo me­no va­do­vas maest­ro Si­gi­tas Vai­čiu­lio­nis, per­nai mi­nė­jęs kū­ry­bi­nės veik­los 50-me­tį.

Pa­sak įstai­gos va­do­vės Ni­jo­lės Sai­mi­nin­kie­nės, kaip cho­ras su­tiks 45-me­tį, pra­dė­ta gal­vo­ti dau­giau nei prieš me­tus.

No­rė­ta pa­ro­dy­ti cho­rą, koks jis bu­vo, kai su­si­kū­rė, at­lik­da­mas se­ną­ją mu­zi­ką, ir koks yra da­bar, šiuo­lai­ki­nio cho­ri­nio mu­zi­kos me­no kon­teks­te, šiuo­lai­ki­nė­je cho­ri­nė­je mu­zi­ko­je.

N. Sai­mi­nin­kie­nė džiau­gia­si, kad „Po­li­fo­ni­jos“ su­kak­tis sim­bo­liš­kai su­tam­pa su kom­po­zi­to­riaus, cho­ri­nės lie­tu­vių mu­zi­kos pra­di­nin­ko Juo­zo Nau­ja­lio me­tais.

„Bū­ti vie­no­je ju­bi­lie­jaus švie­so­je yra ir įpa­rei­go­ji­mas. Sup­ran­ti, ko­kia svar­bi yra cho­ri­nė mu­zi­ka: ne tik mū­sų vals­ty­bei, vi­soms vals­ty­bėms, tau­toms, ku­rios mo­ka dai­nuo­ti cho­re, mo­ka dai­nuo­ti gru­pė­je. Pap­ras­tai tai yra mak­si­ma­lus sie­los pro­ver­žis, kai sa­vo bal­su pa­sa­kai vi­sa, ką no­ri pa­sa­ky­ti, ką no­ri iš­dai­nuo­ti Tė­vy­nei, my­li­miems žmo­nėms, gam­tai.“

Vi­si šių me­tų „Po­li­fo­ni­jos“ kon­cer­tai bus de­di­kuo­ti cho­ro 45-me­čiui. Kon­cer­tų pa­le­tė la­bai pla­ti.

Cik­lo „Se­no­ji Lie­tu­vos mu­zi­ka“ ke­tu­ri kon­cer­tai su S. Vai­čiu­lio­niu, or­kest­ru bei so­lis­tais vyks Šiau­liuo­se, Kau­no fil­har­mo­ni­jo­je, Pa­ne­vė­žio mu­zi­ki­nia­me teat­re ir Vil­niaus tai­ko­mo­sios dai­lės mu­zie­ju­je.

Šie me­tai yra pa­skelb­ti ir Že­mai­ti­jos me­tais. Ta pro­ga „Po­li­fo­ni­ja“ ren­gia šiuo­lai­ki­nės kom­po­zi­to­rės, šiau­lie­tės Mo­ni­kos So­kai­tės kū­ri­nį, skir­tą Že­mai­ti­jos 800-osioms me­ti­nėms.

„Uni­ka­lus pro­jek­tas, to­kio kū­ri­nio Lie­tu­vo­je dar ne­te­ko gir­dė­ti: de­vy­nių da­lių kon­cer­tas, skir­tas cho­rui ir per­ku­si­jai“, – sa­ko įstai­gos kul­tū­ri­nės veik­los va­dy­bi­nin­kė Ju­li­ja Kot. Tai – do­va­na „Po­li­fo­ni­jos“ ju­bi­lie­jui.

Ju­bi­lie­ji­nius me­tus cho­ras gruo­dį baigs šiuo­lai­ki­ne cho­ri­ne mu­zi­ka: kom­po­zi­to­rė Ni­jo­lė Sin­ke­vi­čiū­tė spe­cia­liai „Po­li­fo­ni­jai“ ra­šo kū­ri­nį „Mag­ni­fi­cat“.

Išs­kir­ti­nis cho­ras

„Po­li­fo­ni­jos“ gim­ta­die­nis sie­ja­mas su kon­cer­tu 1974 me­tų gruo­džio 31 die­ną Šiau­lių pe­da­go­gi­nio ins­ti­tu­to kon­cer­tų sa­lė­je – tuo­met ko­lek­ty­vas va­di­no­si Šiau­lių se­no­sios mu­zi­kos an­samb­liu. Jo įkū­rė­jai – S. Vai­čiu­lio­nis ir jo žmo­na di­ri­gen­tė Da­nu­tė Vai­čiu­lio­nie­nė (1944–2015).

Nau­ja­me­čio kon­cer­to tra­di­ci­ja yra iš­li­ku­si iki šiol: se­nie­ji me­tai su „Po­li­fo­ni­jos“ mu­zi­ka pa­ly­di­mi Šiau­lių ka­ted­ro­je.

1979 me­tais an­samb­liui bu­vo su­teik­tas liau­dies ko­lek­ty­vo var­das ir cho­ras pa­va­din­tas „Po­li­fo­ni­ja“.

Ko­lek­ty­vas bu­vo iš­skir­ti­nis – at­li­ko re­ne­san­so, ba­ro­ko epo­chos baž­ny­ti­nę mu­zi­ką, ren­gė stam­bios for­mos kū­ri­nius bei te­mi­nius kon­cer­tus, ku­riuo­se klau­sy­to­jai ga­lė­jo iš­girs­ti re­tai tuo me­tu skam­bė­ju­sią baž­ny­ti­nę mu­zi­ką. Vai­čiu­lio­niai cho­rui va­do­va­vo 31 me­tus.

Nau­jas va­do­vas – nau­jas cho­ro eta­pas. Cho­rui yra va­do­va­vę Ge­di­mi­nas Ra­ma­naus­kas, Egi­di­jus Ka­vec­kas, da­bar­ti­nis cho­ro me­no va­do­vas ir vy­riau­sia­sis di­ri­gen­tas – To­mas Amb­ro­zai­tis (cho­rui jis va­do­va­vo ir 2011–2016 me­tais).

T. Amb­ro­zai­tis, sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė, stip­rus aka­de­mi­kas, puo­se­lė­jan­tis lie­tu­vių kom­po­zi­to­rių cho­ri­nę mu­zi­ką, di­ri­guo­da­mas jis – kaip vie­su­las, vul­ka­nas. Nau­ja­sis di­ri­gen­tas Li­nas Ba­lan­dis nė­ra cho­ri­nių tra­di­ci­jų lau­žy­to­jas, la­biau kryps­ta į lie­tu­viš­ką cho­ri­nę mu­zi­ką, ypač sak­ra­li­nę, jo ran­kų mos­tas ma­lo­nus, minkš­tas, plas­tiš­kas.

Cho­ras dir­ba ir su už­sie­nio di­ri­gen­tais.

„Cho­ras yra kaip di­džiu­lis mu­zi­kos inst­ru­men­tas. Jei ge­rai su­de­rin­tas, pa­klūs­ta di­ri­gen­to mos­tui, di­ri­gen­tas iš jo iš­gau­na įvai­rius at­spal­vius“, – sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė. Tam, kad inst­ru­men­tas bū­tų ge­rai su­de­rin­tas, dir­ba chor­meis­te­rės In­ga Pet­raus­kie­nė, In­ga Mi­kie­nė.

Kuo cho­ras „Po­li­fo­ni­ja“ uni­ka­lus šian­dien?

„Vi­są lai­ką cho­rui va­do­va­vo cho­ri­nę mu­zi­ką ne­pap­ras­tai ge­rai iš­ma­nan­tys ir puo­se­lė­jan­tys žmo­nės. Stei­gė­jas S. Vai­čiu­lio­nis cho­rui ati­da­vė gra­žiau­sius me­tus, di­džiau­sią gy­ve­ni­mo da­lį ir di­džiau­sią in­dė­lį įne­šė į cho­rą. Dai­nuo­jant se­ną­ją lie­tu­vių mu­zi­ką net ir bal­so pa­sta­ty­mas yra spe­ci­fi­nis, ki­toks. „Po­li­fo­ni­ja“ tu­ri pil­nat­vę, bal­so pil­nu­mą“, – sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė.

Įs­tai­gos va­do­vei įstri­go vo­kie­čių kom­po­zi­to­riaus Sve­no Hel­bi­go komp­li­men­tas: „Die­ve, kaip aš pa­siil­gau to­kio pil­no bal­so! Kaip man at­si­bo­do tie plokš­ti bal­se­liai. Aš gir­džiu cho­ro kū­ną!“

Cho­ras, sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė, yra ir uni­ver­sa­lus. Jei rei­kia, ga­li at­lik­ti Džo­no Le­no­no, bit­lų re­per­tua­rą, liau­dies dai­nas, har­mo­ni­zuo­tas ir pri­tai­ky­tas šian­die­nai, ar šiuo­lai­ki­nę cho­ri­nę mu­zi­ką.

Lie­tu­vo­je yra trys vals­ty­bi­niai cho­rai: Vil­niu­je, Kau­ne ir Šiau­liuo­se. Tar­pu­sa­vy­je ne­kon­ku­ruo­ja, kiek­vie­nas tu­ri sa­vo erd­vę.

„Kai rei­kia ga­lin­go bal­so, ga­lin­go cho­ro di­džiau­siuo­se ren­gi­niuo­se, kaip per­nai Lie­tu­vos šimt­me­čio kon­cer­tas Lie­tu­vos ope­ros ir ba­le­to teat­re ar­ba už­praei­tais me­tais Lie­tu­vos na­cio­na­li­nė­je fil­har­mo­ni­jo­je, jun­gia­mės su „Vil­niaus“ cho­ru. „Po­li­fo­ni­ja“ vi­suo­met yra tas cho­ras, ku­riam pa­ti­ki­ma svar­bi mi­si­ja“, – sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė.

Mu­zi­ka ar­ti žmo­gaus

N. Sai­mi­nin­kie­nė „Po­li­fo­ni­ją“ va­di­na bas­tio­nu, ku­ris sklei­džia pro­fe­sio­na­lų mu­zi­ki­nį me­ną po vi­są re­gio­ną. Cho­ras ne tik kon­cer­tuo­ja, bet už­sii­ma mu­zi­ki­niu švie­ti­mu: nuo dar­že­li­nu­ko iki mu­zi­kos pe­da­go­go, an­samb­lio dai­ni­nin­ko.

Tre­jus me­tus cho­ras pro­jek­tu „Ar­ti­mi“ ma­ži­na so­cia­li­nę, geog­ra­fi­nę at­skir­tį: su­tei­kia ga­li­my­bę įvai­rią cho­ri­nę mu­zi­ką iš­girs­ti ne­di­de­lių mies­tų, mies­te­lių gy­ven­to­jams.

Edu­ka­ci­nį pro­jek­tą „Mu­zi­ki­nė pa­sa­ka“ įgy­ven­di­na kar­tu su Vals­ty­bi­nio Šiau­lių dra­mos teat­ro ak­to­riu­mi Vla­du Ba­ra­naus­ku. Mu­zi­ki­nia­me spek­tak­ly­je, skir­ta­me vai­kams, pa­ro­do­ma, kas yra cho­ras, so­lis­tas, cho­ro bal­sas, di­ri­gen­tas, ku­ris edu­ka­ci­jo­je įvar­dy­tas kaip „žmo­gus, ku­ris orą mai­šo“.

Edu­ka­ci­ja jau­ni­mui „Pa­sau­lio tau­tų mu­zi­ka“ lei­džia mu­zi­kos gar­sais ap­ke­liau­ti vi­są že­mės ru­tu­lį. So­li­nė par­ti­ja at­lie­ka­ma net mon­go­lų kal­ba.

Per­nai at­si­ra­du­si nau­jo­vė – edu­ka­ci­nės pro­gra­mos mu­zi­kos pe­da­go­gams.

„No­ri­si, kad pro­fe­sio­na­li mu­zi­ka bū­tų ar­ti žmo­gaus. Die­vas kiek­vie­nam iš mū­sų į gerk­lę įtup­dė paukš­te­lį, su­si­ka­bin­ki­me ir gie­do­ki­me. Kai klau­sai­si cho­ro, per­sii­mi bend­ro dai­na­vi­mo at­mos­fe­ra, idė­ja“, – sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė.

Cho­ras Lie­tu­vos bei Šiau­lių var­dą gar­si­na ir už­sie­ny­je. Per­nai „Po­li­fo­ni­ja“ va­žia­vo į gast­ro­les Aust­ri­jo­je. No­rė­tų grįž­ti į šią ša­lį, bet sun­ku ras­ti fes­ti­va­lių, ku­rie ati­tik­tų dai­na­vi­mo ly­gį.

Praė­ju­sias me­tais cho­ras da­ly­va­vo sak­ra­li­nės mu­zi­kos fes­ti­va­ly­je Es­ti­jo­je. „Po jū­sų cho­ro pa­si­ro­dy­mo kar­te­lė yra pa­kel­ta taip aukš­tai, kad nu­leis­ti jos tie­siog ne­be­tu­ri­me tei­sės“, – vie­no iš fes­ti­va­lio or­ga­ni­za­to­rių, vie­ti­nio pa­sto­riaus žo­džius at­kar­to­ja N. Sai­mi­nin­kie­nė.

Kar­tu su fes­ti­va­liu

Cho­re „Po­li­fo­ni­ja“ nuo pat įkū­ri­mo dai­nuo­ja Re­gi­man­tas Lu­ko­še­vi­čius. Ne vie­nas cho­ro na­rys dai­nuo­ja 30 ir dau­giau me­tų.

Pas­ta­rai­siais me­tais cho­ras su­si­du­ria su pro­ble­ma: į Šiau­lius at­vyks­ta ne­daug dip­lo­muo­tų dai­ni­nin­kų.

„Jau­nų žmo­nių, ku­rie no­rė­tų gy­ven­ti ir kur­ti Šiau­liuo­se, sto­ko­ja­me. Su at­si­nau­ji­ni­mu tru­pu­tė­lį pro­ble­miš­ka, rei­kia ieš­ko­ti, nes vals­ty­bi­nia­me cho­re ga­li ne bet kas dai­nuo­ti. Dai­ni­nin­kus ug­do­me vie­to­je, praei­tais me­tais dvi mer­gi­nos atė­jo iš Šiau­lių uni­ver­si­te­to Mu­zi­kos ka­ted­ros“, – sa­ko N. Sai­mi­nin­kie­nė.

Per per­trau­ką tarp re­pe­ti­ci­jų į po­kal­bį įsi­jun­gia ve­ly­ki­nės mu­zi­kos fes­ti­va­lio „Re­sur­re­xit“ di­rek­to­rė Vi­ta But­vi­lie­nė, cho­re dai­nuo­jan­ti tris de­šimt­me­čius, bei maest­ro S. Vai­čiu­lio­nis.

Fes­ti­va­lis „Re­sur­re­xit“ – neat­sie­ja­ma cho­ro da­lis. Ve­ly­kų sa­vai­tę pa­klau­sy­ti sak­ra­li­nės mu­zi­kos at­vyks­ta klau­sy­to­jų iš Kau­no, Klai­pė­dos, Vil­niaus, Ry­gos – gar­sas apie fes­ti­va­lį yra pla­čiai pa­skli­dęs.

Fes­ti­va­lis S. ir D. Vai­čiu­lio­nių ini­cia­ty­va pra­dė­tas reng­ti 1978 me­tais, tuo­met va­di­no­si se­no­sios mu­zi­kos fes­ti­va­liu.

S. Vai­čiu­lio­nis pui­kiai pri­si­me­na jau­di­nan­tį įvy­kį, kai pra­si­dė­jus At­gi­mi­mui mon­sin­jo­ras Kleo­pas Ja­kai­tis „Po­li­fo­ni­jos“ cho­ris­tus pir­muo­sius Lie­tu­vo­je įlei­do kon­cer­tuo­ti į vei­kian­čią baž­ny­čią – Šiau­lių ka­ted­rą. Lapk­ri­čio 1 die­ną vy­kęs kon­cer­tas bu­vo ra­dio­fo­ni­zuo­tas, pa­klau­sy­ti kon­cer­to su­si­rin­ko dau­gy­bė žmo­nių.

S. Vai­čiu­lio­niui įstri­go ir smui­ki­nin­ko Rai­mun­do Ka­ti­liaus ki­tų me­tų pa­va­sa­rį prie al­to­riaus at­lik­tas kū­ri­nys. Baž­ny­čia bu­vo sau­sa­kim­ša. S. Vai­čiu­lio­nis pri­si­me­na švie­saus at­mi­ni­mo smui­ki­nin­ko žo­džius: „Gy­ve­ni­me taip ne­bi­jo­jau, ran­kos dre­bė­jo.“

Ve­ly­kų sa­vai­tę or­ga­ni­zuo­ja­mas fes­ti­va­lis nuo 2007 me­tų va­di­na­mas „Re­sur­re­xit“. Fes­ti­va­lis išau­go: vyks­ta ne tik Šiau­liuo­se, bet ir re­gio­ne.

Dvy­lik­tą kar­tą fes­ti­va­lį ren­gian­ti V. But­vi­lie­nė džiau­gia­si, kad šie­met į fes­ti­va­lį at­vyks daug už­sie­nio at­sto­vų: Lat­vi­jos, Es­ti­jos, Len­ki­jos, Kroa­ti­jos, Pran­cū­zi­jos.

Cho­ras pa­ky­lė­ja

„Vi­si kon­cer­tai – įdo­mūs, ryš­kūs, į vi­sus rei­kia įdė­ti šir­dį. Jei neį­dė­si, nie­ko ne­bus. Kiek­vie­nas kon­cer­tas yra pa­mo­ka ir aks­ti­nas“, – sa­ko S. Vai­čiu­lio­nis.

„Po­li­fo­ni­ja“ yra ap­ke­lia­vu­si vi­są Eu­ro­pą, kon­cer­ta­vo Lo­ty­nų Ame­ri­ko­je. Įs­tai­gos va­do­vės ka­bi­ne­te ka­bo nuo­trau­ka, jo­je cho­ras 1992 me­tais įsiam­ži­no su po­pie­žiu­mi Jo­nu Pau­liu­mi II Va­ti­ka­ne.

Ke­lio­nių nuo­ty­kiai šian­dien ke­lia šyps­nį. Lie­tu­vai at­ga­vus ne­prik­lau­so­my­bę, cho­ris­tų ki­še­nės ne­bu­vo pil­nos, o Va­ka­rų ša­lių kai­nos at­ro­dė neį­kan­da­mos. V. But­vi­lie­nė pri­si­me­na, kaip iš Ita­li­jos, po Lo­re­to fes­ti­va­lio, bu­vo iš­ly­dė­ti su van­de­niu, vy­nu, duo­na.

„Kaip tik­ri krikš­čio­nys, kad ne­mir­tu­me ba­du, – juo­kia­si V. But­vi­lie­nė. – Juk bu­vo­me bė­džiai.“

Ska­niau­siu gy­ve­ni­me mais­tu, ko­kį yra val­giu­si, cho­ris­tė va­di­na to­je pa­čio­je ke­lio­nė­je jau grįž­tant val­gy­tas len­kų vai­šes – rau­gin­tus ko­pūs­tus su bul­vė­mis.

„Ką reiš­kia jau­nat­viš­kas en­tu­ziaz­mas! Nes­var­bu kom­for­tas. Kai atė­jau dai­nuo­ti į „Po­li­fo­ni­ją“, gal­vo­da­vau: ko­dėl taip trum­pai re­pe­tuo­ja­me, juk dar nie­ko neiš­mo­ko­me? At­ro­do, ga­li dai­nuo­ti vi­są die­ną, kad tik bū­tų re­zul­ta­tas!“ – sa­ko V. But­vi­lie­nė.

„Nie­ka­da neį­tik­si cho­ris­tams“, – ap­ka­bin­da­mas cho­ris­tę, šyp­so­si S. Vai­čiu­lio­nis.

Me­tus su „Po­li­fo­ni­ja“ V. But­vi­lie­nė va­di­na pa­vy­dė­ti­nu gy­ve­ni­mu: vie­no­je sce­no­je te­ko sto­vė­ti su ko­ne vi­so­mis da­bar­ti­nė­mis Lie­tu­vos aka­de­mi­nės mu­zi­kos žvaigž­dė­mis.

„Ką reiš­kia dai­nuo­ti su Vir­gi­li­ju­mi No­rei­ka ar di­ri­guo­jant Sau­liui Son­dec­kiui, už­sie­nio žvaigž­dėms! Ir jau­nie­ji po įspū­din­gų kon­cer­tų sa­ko: tai yra sva­jo­nių dar­bas. Ži­no­ma, yra di­džiu­lė at­sa­ko­my­bė, bet gau­ni dva­si­nių da­ly­kų. Cho­ras pa­ky­lė­ja dva­sią, for­muo­ja žmo­nes – jie į gy­ve­ni­mą pra­de­da žiū­rė­ti ki­taip.“

S. Vai­čiu­lio­nis at­ne­ša pa­ro­dy­ti 1985 me­tų se­no­sios mu­zi­kos fes­ti­va­lio afi­šą: jo­je įra­šy­ta kon­ser­va­to­ri­jos stu­den­tė As­ta Krikš­čiū­nai­tė. Tai bu­vo so­lis­tės de­biu­tas. Lie­tu­vos na­cio­na­li­nės kul­tū­ros ir me­no pre­mi­jos lau­rea­tė pro­fe­so­rė A. Krikš­čiū­nai­tė šian­dien vėl kon­cer­tuos Šiau­liuo­se. S. Vai­čiu­lio­nis jai pa­do­va­nos kar­je­ros pra­džią liu­di­jan­čią afi­šą.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr. ir repr.

Cho­ras „Po­li­fo­ni­ja“ Va­ti­ka­ne įsiam­ži­no su po­pie­žiu­mi Jo­nu Pau­liu­mi II.

„Po­li­fo­ni­ja“, su­lau­ku­si 45-me­čio, in­te­lek­ti­ne ir dai­na­vi­mo pra­sme yra pa­jė­gi at­lik­ti įvai­rių sti­lių, žan­rų ir ne­pap­ras­tai aukš­tos ko­ky­bės cho­ri­nės mu­zi­kos kū­ri­nius“, – sa­ko įstai­gos va­do­vė Ni­jo­lė Sai­mi­nin­kie­nė.

Bai­gia­mo­sios „Po­li­fo­ni­jos“ re­pe­ti­ci­jos prieš pir­mą­jį ju­bi­lie­ji­nį kon­cer­tą „Se­no­ji Lie­tu­vos mu­zi­ka“. Di­ri­guo­ja cho­ro įkū­rė­jas, il­ga­me­tis me­no va­do­vas maest­ro Si­gi­tas Vai­čiu­lio­nis.

Si­gi­tas Vai­čiu­lio­nis il­ga­me­tei cho­ris­tei Vi­tai But­vi­lie­nei ro­do IV se­no­sios mu­zi­kos an­samb­lių fes­ti­va­lio afi­šo­je įra­šy­tą tuo­met dar stu­den­tės As­tos Krikš­čiū­nai­tės pa­var­dę.