Požeminis planas už pusę milijono litų

Požeminis planas už pusę milijono litų

Požeminis planas už pusę milijono litų

Vilniškė bendrovė Šiaulių miesto centrinėje dalyje parinko vietas 16 aikštelių. 15-oje iš jų siūloma automobilius sukišti į požeminius daugiaaukščius garažus. Arti pusės milijono litų įvertintas projektas vasarį bus pristatytas viešai visuomenei, tačiau neaišku, ar jis apskritai bus įgyvendintas, o jei taip — kokie užsakovai už šio projekto slypi? Užsisakiusi šimtatūkstantinį projektą, Savivaldybė pati pinigų aikštelėms neturi.

Sigita STONKIENĖ

siga@skrastas.lt

Planai išgąsdino

P. Višinskio gatvės 32-ojo daugiabučio gyventojus pasiekė informacija apie jų kieme ketinamą įrengti bendro naudojimo automobilių stovėjimo aikštelę. Neva dešimt automobilių stovėjimo vietų būtų mokamos.

POŽEMIS: Šiauliuose projektuotojai daugelį automoblių iš gatvių ir kiemų centrinėje miesto dalyje planuoja sukišti po žeme. Į požemines aikšteles paprastai su dujine įranga įvažiuoti draudžiama.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

Nešini projektuotojų medžiaga, gyventojai atėjo į redakciją. Prašė padėti išsiaiškinti, ar sprendimas dėl aikštelės yra galutinis? Pyko, kad parenkant vietą automobiliams, su jais niekas nesitarė.

„Automobilių kieme ir taip daug. Kur dėtis vaikams? Kur džiauti skalbinius? Kuo mums kvėpuoti, kur pasidėti nuo triukšmo ir dūmų po langais? Protu nesuvokiama — kam šovė į galvą kieme rengti bendro naudojimo aikštelę?“, — mojuodami iš vilniškės bendrovės gautu dokumentu, kuriame informuojama apie planuojamą aikštelę, vienas per kitą kalbėjo gyventojai.

Žmonės baiminasi, kad bus iškirsti kieme augantys dideli medžiai. Girdėję, kad jų kiemas turi savininką, kuris „galbūt iš tų aikštelių norės pasipelnyti?“

Sunerimę, kad darbai bus pradėti be jų sutikimo, gyventojai pradėjo rinkti parašus, kuriais pasisako prieš aikštelės jų kieme įrengimą.

Pranešimų dėl numatomos aikštelės sulaukė ir minėtame name, kitapus Šiaulių universiteto, įsikūrusios privačios įmonės.

Miesto centre — keliolika požeminių aikštelių

Specialųjį automobilių aikštelių išdėstymo centrinėje miesto dalyje planą Šiaulių miesto savivaldybės administracijos užsakymu rengia vilniškė bendrovė „Statybos strategija“.

Žilvinas Grabauskas, „Statybos strategijos“ vyriausiasis inžinierius, pats dirbęs prie minėto projekto, paklaustas, ar šiauliečių nerimas pagrįstas, suskubo raminti — esą gyventojams bus tiktai patogiau.

Pasak Ž. Grabausko, vadovaujantis specialiojo plano užduotimi, miesto centrinėje dalyje buvo suplanuotos ir pasirinktos galimos aikštelių vietos. Iš viso numatyta 16 automobilių stovėjimo aikštelių.

Viena iš jų — kvartale, esančiame tarp Vytauto-P. Višinskio-Vilniaus-Rūdės gatvių.

Specialiojo plano rengėjai Vytauto gatvės dalyje siūlo įrengti dešimt mokamų automobilių stovėjimo vietų.

Kvartalo viduje siūloma įrengti 35 naujas nemokamas stovėjimo vietas ir palikti 98 esamas stovėjimo vietas.

„Pažvelgus į dabartinę situaciją, kai ten automobiliai statomi vos ne laiptinėse, blogiau tikrai nebus“, — drąsino Ž. Grabauskas.

Projekte daugiaaukštės požeminės aikštelės numatytos prie Geležinkelio stoties, šalia centrinės turgavietės, Žemaitės gatvės ir Aušros alėjos sankryžoje, Talkšos gatvėje, Dubijos gatvėje, prie „Šiaulių“ viešbučio, šalia “Maximos“, Varpo gatvėje, prie Šiaulių kolegijos, Filharmonijos, Kultūros centro, S. Neries gatvėje prie “Norfos“, Aušros alėjoje, prie Katedros ir Žemaitės, Dubijos, Architektų gatvių sankryžoje.

Aikštelės — kaip bomba?

Kalbėdamas apie vilniškių projektą, Vytautas Jankauskas, Šiaulių miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas, neslėpė: tokia projekto koncepcija bei jo įgyvendinimo galimybės kelia rimtų abejonių.

„Kompetentingi profesoriai mums siūlo daugiaaukštes aikšteles statyti už miesto, jokiu būdu ne miesto centre, — teigė V. Jankauskas. — Centre, po žeme, daugiaaukščiai garažai, sakė jie, yra gryna nesąmonė. Juo labiau kad daugelis važinėja dujomis, o požeminiuose garažuose automobilių su dujine įranga laikyti negalima.“

Kita vertus, V. Jankausko nuomone, vargu ar aikštelių statyba prasidės artimiausius penkerius metus, nes pinigų Savivaldybėje nėra. Nebent atsirastų privačių investuotojų.

Išmes apie pusę milijono litų

Rasa Budrytė, Savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja, miesto vyriausioji architektė, taip pat pripažino: dabartinis projekto variantas nėra tobulas. Tiesa, pažymėjo ji, gyventojų pretenzijos registruojamos, jos bus perduotos plano rengėjui.

Pasak R. Budrytės, vilniškių projektas įkainotas apie 400 000 litų. Jeigu projektas nebus patvirtintas, rengėjai visų pinigų negaus.

Vedėja neslėpė, kad vienas iš galimų jo įgyvendinimo variantų — privatūs investuotojai, kurie galbūt norėtų prisidėti privačiomis lėšomis ir vėliau „po litą kitą susirinkti“.

Citata: „Miesto centre, po žeme, daugiaaukščiai garažai — gryna nesąmonė. Juo labiau kad daugelis važinėja dujomis.“

NERIMAS: P. Višinskio 32-ojo namo gyventojai sunerimo, sužinoję apie vilniškės bendrovės kieme planuojamą bendro naudojimo automobilių aikštelę.

RŪPESČIAI: Gyventoja Dalia Naujokienė neslėpė apmaudo: „Nusižiūrėjo tuščią vietą centre, ėmė ir suprojektavo. Kam mes, paprasti žmonės, rūpim, svarbu tiktai pinigus pasiimti“.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.