
Naujausios
Eilė – per 30 pacientų
Pirmadienį Šiaulių centro poliklinikos laboratorijoje išsiėmus talonėlį rodė 100-ąjį numerį. Pasižiūrėjus į informacinę lentą buvo matyti, kad duoti tyrimui kraują užėjęs į kabinetą pacientas su numeriu 74. Be to, dar laukė kitos numerių sekos pacientai – vaikai iki 10 metų, laukiantys skubių tyrimų ir kiti. Eilė patekti pas mediką buvo per 30 žmonių. Pacientai buvo priimami tik viename kabinete.
Koridoriuje laukiantys žmonės piktinosi ir spėliojo, gal laborantės kavą geria, užuot teikusios paslaugas pacientams.
Atsispausdinus talonėlį 10.04 valandą, paslaugą gauti pavyko 11.24 valandą. Po kurio laiko pacientus pradėjo priimti dar viename kabinete.
Paprašėme Centro poliklinikos vadovą Mindaugą Maželį pakomentuoti, kodėl tokios didžiulės eilės poliklinikos laboratorijoje elementariai kraujo paėmimo procedūrai. Kodėl poliklinika neužtikrina, kad tokiais momentais dirbtų daugiau medikų? Kodėl darbo dieną dirbančiam žmogui tokios procedūros poliklinikoje tenka laukti beveik pusantros valandos?
Be to, įėjus į kabinetą stebino šalia paciento kėdės, kur imamas kraujas, ant kušetės gulinti kita pacientė su lašeline rankoje. Jokios širmos ar kitokios pertvaros, kuri garantuotų nors kokį paciento privatumą.
„O kaip su informacijos apie žmogaus sveikatos būklę privatumą? Kodėl kiekvienas, užėjęs į kabinetą, gali matyti, kad šio paciento sveikata šlubuoja? Gali užeiti ir pažįstamas žmogus, kuris žino šio žmogaus asmens duomenis“, – klausėme poliklinikos vadovo.
Poliklinika: tai ne sistema, tiesiog susiklostė situacija
M. Maželis pabrėžė, kad ydingos sistemos poliklinikoje tikrai nėra, įdiegta eilių valdymo sistema, o šiuo atveju tiesiog susiklostė tokia situacija. Ją pakomentavo poliklinikos vidaus kokybės vadybos koordinatorė Renata Undžė.
Ji pabrėžė, kad sveikatos priežiūros įstaigose paprastai pirmadienis yra viena sudėtingiausiai kontroliuojamų dienų, kalbant apie pacientų srautą. Pacientai būna planingai registruoti anksčiau, taip pat nemažai atvyksta ūmiai susirgusių arba kuriems reikalinga būtinoji pagalba tą pačią dieną. VšĮ Šiaulių centro poliklinikoje dirba 28 šeimos gydytojai, pusė jų, taip pat ir beveik tiek pat gydytojų specialistų, dirba pirmoje dienos pusėje ir, esant poreikiui, ekstra tvarka siunčia pacientus atlikti kraujo tyrimų.
„Atlikus analizę, 2024-11-11 iki 13 valandos planingai buvo užregistruota 150 asmenų ir 60 asmenų atvyko į laboratoriją neplanine tvarka. Kraujo paėmimo procedūra kiekvienam asmeniui užtrunka individualiai, atsižvelgiant į tai, kiek ir kokių tyrimų reikės paimti, kaip pacientas tam pasiruošęs, kokia paciento emocinė būsena ir kita, to iš anksto dirbantis personalas numatyti negali. Taip pat nemažai laiko atima dokumentacijos pildymas: paimtų ėminių registravimas, tyrimų užsakymas, pateikimas laboratorijai“, – komentavo R. Undžė.
Specialistė pabrėžė, kad dėl didelio aptarnaujamų pacientų skaičiaus kartais pasitaiko atvejų, kad savo laiko reikia palaukti šiek tiek ilgiau, ypač šaltuoju metų periodu, kuomet padidėjęs sergamumas ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, gripu ir Covid-19.
Tačiau šį pirmadienį itin didžiulės eilės laboratorijoje susiklostė ir dėl kitų priežasčių.
„Pastarųjų dviejų savaičių bėgyje keitėsi atsakingas administracijos darbuotojas, kuris galimai dar neturi įgūdžių viską nepriekaištingai kontroliuoti, taip pasitaikė ir lapkričio 11 dieną, kuomet laboratorijoje nebuvo pakankamas dirbančių darbuotojų skaičius, kad užtikrintų kokybiškai teikiamas paslaugas tiek laiko atžvilgiu, tiek pačios teikiamos paslaugos“, – komentavo vidaus kokybės vadybos koordinatorė.
Ji taip pat paaiškino, kad laboratorijos kabinetai yra aprūpinti visomis būtinomis priemonėmis, kiekviename kabinete prie kiekvienos medicininė kušetės yra pastatomos širmos, tačiau pasitaiko atvejų, kad personalas ne visada noriai naudojasi visomis suteiktomis galimybėmis. Taip pat kartais atsižvelgiama ir į paciento pageidavimus, nes būna atvejų, kad pacientas paprašo nebūti už širmos, nes drąsiau jaučiasi, kai yra nuolat prižiūrimas medicinos darbuotojo.
„Administracijos ir laboratorijos darbuotojai supažindinti su pateiktais pastebėjimais. Kiekvieną kartą stengiamės atsižvelgti į kiekvieno paciento nuomonę ir atsiliepimą, nes siekiame kokybiško pacientų aptarnavimo, todėl, sutikdami su šiomis pastabomis, priėmėme atitinkamus sprendimus tikėdamiesi, kad ateityje tokių ir panašių situacijų bus išvengta“, – apibendrino poliklinikos atstovė.