Poilsiautojams — streso vonios Egipte ir grasinimai Lietuvoje

Poilsiautojams —  streso vonios Egipte ir grasinimai Lietuvoje

Poilsiautojams — streso vonios Egipte ir grasinimai Lietuvoje

Ištaigingas viešbutis, sveikatingumo pramogos ir poilsis už beveik 9000 litų šiauliečių šeimai Egipto kurorte virto kalėjimu statybų aikštelėje ir ligoninėje. Turizmo agentūra vietoj kompensacijos ėmė grasinti 1000 litų bauda, kad šiauliečiai nepaviešintų patirtų kelionės „malonumų“.

Rita ŽADEIKYTĖ

rita@skrastas.lt

Ali Baba ir plėšikai

Šiaulietė, individualios įmonės savininkė Daiva Grigaliūnienė, su 15 metų sūnumi ir 19-mete dukra lapkričio 1-ąją išvažiavo į kelionių organizatoriui „Novaturas“ priklausančios bendrovės “Aviaturo ir partnerių“ (AIP) organizuotą kelionę Egipto kurorte Hurgadoje.

Moteris atidžiai vartė kelionėje siūlomų viešbučių katalogą. Išsirinko viešbutį „Ali Baba“. Viešbučio paslaugų kataloge ji rado tai, ko reikėjo jos ir vaikų poilsiui. D. Grigaliūnienė pasakojo dėl turimų sveikatos sutrikimų norėjusi, kad viešbutyje būtų būtent jai būtinų reabilitacijos procedūrų. Vaikai norėję mažojo golfo aikštelės.

„Vos išlipome iš lėktuvo, mus pasitikusi gidė Živilė Neviraitė žvaliu balsu pranešė, kad mums labai pasisekė! Gyvensime ne “Ali Baboje“, o kitame viešbutyje — “Grand Azur“. Supratau, kad čia kažkas negerai. Ėmėme prieštarauti, kad nevyksime į jokį kitą viešbutį. Nes pasirinkome būtent “Ali Babą“ ir į mūsų kelionės sutartį įtrauktas būtent šis viešbutis“, — pasakojo ponia Daiva.

Moteris prisiminė dar būdama Lietuvoje girdėjusi Hurgadoje poilsiavusių draugų pasakojimus: „Ali Babos“ ir jie kažkodėl negavo. Apie tai, kad turistus iš Lietuvos bandoma išgrūsti iš “Ali Babos“ ir apgyvendinti prastesniame viešbutyje buvo girdėję ir jos bendrakeleiviai — keturi vilniečiai.

„Kilo sąmyšis: reikalavome mus vežti atgal į oro uostą ir grąžinti į Lietuvą. Gidė Živilė mus įtikinėjo, kad “Grand Azur“ — žymiai geresnis viešbutis, mes būsime patenkinti. Tąsėmės prie autobuso kelias valandas. Galiausiai sutikome“, — pasakojo D. Grigaliūnienė.

Nakvynė statybų aikštelėje

Kad lietuviams tikrai „pasisekė“, jie suprato vos atvykę į “Grand Azur“. Viešbutyje vyko statybos ir remonto darbai.

Turistai atsisakė lipti iš autobuso ir reikalavo gidės juos vežti į normalų viešbutį. Derybos užtruko dar apie keturias valandas.

Vilniečiai turistai filmavo, kaip gidė po ilgų ginčų pagrasino poilsiautojams, jie jie nesutiksią apsistoti „Grand Azur“ viešbutyje, galėsią nakvoti gatvėje, o netrukus pagąsdino, kad iškvies policiją ir tada poilsiautojai sužinosią, kas yra arabų policininkai ir ką reikią porą naktų pasėdėti kalėjime.

„Mums niekas net vandens stiklinės nepasiūlė. Kai galiausiai nuvargę sutikome kelioms paroms likti “Grand Azur“, gavome kambarius, sūnus labai ištroškęs atsigėrė šaldytuve buvusio vandens. Ryte jam sukilo temperatūra iki 39 laipsnių“, — vargus Hurgadoje pasakojo D. Grigaliūnienė.

Kadangi turistams buvo žadėta, kad „Grand Azur“ viešbutyje jie nakvos gal tik parą, ar porą, pasak D. Grigaliūnienės, jie bandė taikstytis su įkyriu nuolat statybų aikštelėje pjaustomų akmenų garsu, erzinančiais taukšėjimais, sunkvežimių burzgimu.

Viena antklodė — dviems

Daiva Grigaliūnienė tikina dar prieš išskrendant į Egiptą pasirašiusi sutartį, kad gaus trijų miegamų vietų kambarį. Tačiau „Grand Azur“ viešbučio kambaryje jiems tebuvo paklota viena dvigulė ir viena viengulė lova.

„Mums reikėjo rinktis, kam su kuo miegoti. Sūnui užleidome viengulę lovą, nes jis, kad ir paauglys, jau beveik dviejų metrų. O aš su dukra miegojome dvigulėje lovoje, kur tebuvo tik viena antklodė“, — “komfortą“ prisimena D. Grigaliūnienė.

Dėl streso — į ligoninę

Trečiąją „poilsio“ dieną Daiva pasijuto blogai — sutriko širdies ritmas, pakilo kraujospūdis, kankino galvos svaigimas ir skausmas. Ji staigiai buvo nuvežta į vietos ligoninę. Vaikai liko viešbutyje.

„Gydytojai, pamatę mano sveikatos būklę, sutriko. Atliko tyrimus. Leido vaistų. Jie nutarė, kad mažiausiai tris dienas turiu praleisti ligoninėje“, — pasakojo šiaulietė.

Daiva iki kelionės į Egiptą lankėsi pas savo šeimos gydytoją. Tarėsi, kaip su jos ligomis gyventi svečioje šalyje. Iš gydytojos gavo šūsnį receptų. Gydytoja patarė moteriai gyventi be stresų, pailsėti, kad nepaaštrėtų ligos.

„Tikėjausi pailsėti, sustiprėti, bet patekus į tokį stresų ir pažeminimų sūkurį, sveikata tik pablogėjo. Keliauju po pasaulį jau keturiolika metų, tačiau niekada nesu atsidūrusi ligoninėje“, — sakė šiaulietė.

Tik įkalbėjusi vietos ligoninės medikus moteris, pusę paros praleidusi ligoninėje, išsiprašė atgal į viešbutį. Jai buvo neramu dėl vaikų, nors dukra jau pilnametė, tačiau sūnus — paauglys.

Užblokuoti kambarių užraktai

Vos grįžusi iš ligoninės šiaulietė patyrė dar vieną stresą — buvo užblokuoti kambarių raktai. Vaikai stovėjo už durų, jų buvo paprašyta kraustytis iš viešbučio.

Iš paplūdimio vien su maudymosi kostiumėliais parėję vilniečiai taip pat patyrė šoką — jų kambariai taip pat neatsirakino. Žmonės negalėjo net persirengti. Tačiau viešbučio tarnautojai nė kiek nenustebo, juk lietuvių turizmo bendrovė sutartį sudariusi tik porai dienų.

„Kadangi mums gidė įsipareigojo, kad “Grand Azur“ viešbutyje mes gyvensime vos dvi paras, o vėliau būsime perkelti į žadėtąjį “Ali Babos“ viešbutį, tai viešbutis ir užblokavo mūsų kambarius su visais daiktais“, — patirtus košmarus vardijo šiaulietė.

Galiausiai po ilgų bandymų turistai prisiskambino gidei. Netrukus elektroniniai raktai buvo atblokuoti. Kambarių raktai buvo blokuojami kas kelias valandas. Viešbučio tarnautojai jiems nuolat primindavo, kad poilsiautojai turi susikrauti daiktus ir išsinešdinti.

Šiaulietė Daiva spėja, kad lietuvių turizmo bendrovė, vis žadėdama, kad poilsiautojai bus perkelti į kitą viešbutį, su viešbučiu sudarinėjo tik trumpalaikes sutartis.

Tačiau iki kelionės pabaigos turistai taip ir nebuvo perkelti į „Ali Baba“ viešbutį.

Pretenzijos — akimirksniu

Daiva Grigaliūnienė vietoj poilsio, vos prasidėjus nesklandumams, ėmė studijuoti kelionių kataloge smulkiomis raidėmis išspausdintas sutarties sąlygas.

„Nors gidai mėgsta raminti, kad visas pretenzijas galėsime pareikšti grįžę iš kelionės, bet kataloge suradau, jog pretenzijos turi būti pareikštos tuoj pat po sutarties sąlygų nevykdymo. Kitaip nebus įmanoma įrodyti, kad kažkas buvo ne taip“, — patirtą pamoką dėstė šiaulietė Daiva.

Ji surašė visus punktus, kurie, nors ir numatyti sutartyje, nebuvo įvykdyti, dviem egzemplioriais, vieną raštą įteikė gidei, kitą, gavusi gidės parašą, pasiliko sau.

Kol kas tai ir yra vienintelis dokumentas, remiantis kuriuo šiaulietė gali reikalauti atlyginti už patirtus nuostolius. Turėdama šį dokumentą ji ketina kreiptis į Turizmo departamentą ir galbūt į teismą, nes pasiūlyta kompensacija ir turizmo bendrovės grasinimai šiaulietę įžeidė.

9000 — sumokėjo, 450 — grąžintų

Trys kelialapiai į Egiptą Daivos Grigaliūnienės šeimai kainavo 8392 litus, arba po 2814 litų žmogui. Dar papildomai mokėjo už kiekvieno asmens draudimą.

Daiva Grigaliūnienė lapkričio 26 dieną iš bendrovės „Aviaturas ir partneriai“ gavo elektroniniu paštu laišką. Jame kaip kompensacija, siūloma kita kelionė į Turkiją, Kretą ar Egiptą su 20 procentų nuolaida.

„Jeigu vis dėlto vietoje nuolaidos norėtumėte atsiimti pinigėlius, tai būtų (...) apytiksliai po 150 litų asmeniui“, — rašoma bendrovės kolektyvo vardu pasirašytame laiške.

„Tai juokinga, žeminanti suma, — sakė D. Grigaliūnienė. — O dėl 20 procentų kitai kelionei... Jų siūlomose šalyse ne kartą esu buvusi, be to, su šia bendrove nebenoriu rizikuoti, kad dar kartą nesugadinčiau sau atostogų“, — mano D. Grigaliūnienė.

Tačiau labiausiai, pasak šiaulietės, ją šokiravo bendrovės „Aviaturas ir partneriai“ parengta ir jai pasirašyti atsiųsta sutartis. Joje bendrovė nurodo, kad “turistai įsipareigoja neatskleisti konfidencialios informacijos, bet kokių duomenų, dokumentų“, nes už tai gresia 1000 litų bauda.

„Jie bijo, kad žmonės sužinos, kaip ši bendrovė organizuoja keliones“, — spėja D. Grigaliūnienė, nustebinta grasinimu1000 litų bauda ir nusprendusi netylėti, kad kiti turistai nepakliūtų į kalėjimu virtusį poilsį Hurgadoje.

IŠNAŠA: „Jie bijo, kad žmonės sužinos, kaip ši bendrovė organizuoja keliones.

KOMENTARAS

Nepasiruošę

Jauniui PETRAIČIO, UAB „Aviaturas ir partneriai“ Marketingo ir viešųjų ryšių specialisto paklausėme:

— Kodėl nebuvo galimybės poilsiautojus apgyvendinti „Ali Baba“ viešbutyje. Jeigu yra sunkumų, kodėl ir Jūsų tinklapyje ir kataloge ir po incidento reklamuojamas šis viešbutis, nors jame poilsiautojai iš tiesų neapgyvendinami?

— Žiemos sezono pradžia Egipte viršijo visus viešbučių lūkesčius: turistų skaičius Hurgados kurorte šiemet kaip niekad didelis — to niekas neprognozavo. Tik atskridus į Egiptą paaiškėjo, kad viešbutis „Ali Baba“ buvo patvirtinęs daugiau kambarių rezervacijų, nei leidžia viešbučio infrastruktūros galimybės, todėl apgyvendinti naujai atvykusių turistų dėl laisvų kambarių stygiaus neturėjo galimybės.

Kambarių šiame viešbutyje kol kas savo klientams neparduodame.

MIRAŽAS: Kelionių organizavimo bendrovės „Aviaturas ir partneriai“ siūlomas viešbutis “Ali Baba“, Egipto kurorte Hurgadoje, šiauliečių šeimai virto miražu.

KALĖJIMAS: Šiaulietė Daiva Grigaliūnienė, vietoj malonaus poilsio su vaikais už beveik 9000 litų, Egipte pasijuto lyg kalėjime.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.