
Naujausios
Papildomi milijonai nukėlė investicijų planus oro uoste
Šiaulių miesto taryba investicijas į oro uosto infrastruktūrą padidino beveik dvigubai – iki 9,4 milijono eurų. Paaiškėjo, kad dėl to planai įkurti orlaivių aptarnavimo ir remonto centrą ir įrengti reikiamą infrastruktūrą atidedami beveik metams.
Jūratė RAUDUVIENĖ
jurate@skrastas.lt
Abipusės investicijos
Savivaldybei išnuomojus oro uosto teritorijoje 4 hektarų žemės sklypus UAB „Termicom“, pranešta, kad investuotojas ten planuoja statyti orlaivių aptarnavimo ir remonto centrą, kuris pradėtų veiklą 2020 metų pradžioje.
Pasibaigus ilgoms Savivaldybės ir investuotojo deryboms, buvo pristatyti planai, kad „Termicom“ investuos apie 10 milijonų ir įkurs ten apie 70 darbo vietų, o jų atlyginimų vidurkis sieks 2 200 eurų. Savivaldybė už 5 milijonus įsipareigojo įrengti šalia išnuomotų sklypų orlaivių stovėjimo aikštelę, riedėjimo takus, paviršinio vandens surinkimo sistemą ir atlikti kitus inžinerinius darbus.
Tada verslininkų paklausus, kaip jiems atrodo tokie investavimo terminai, atsakė, kad verslui – tai amžinybė, bet dirbant su Savivaldybe – tai priimtina.
Gegužę sutartį su investuotoju patvirtino miesto Taryba su viltimi, kad niekaip iš ekonominės duobės neišsikapstančiame oro uoste įvyks proveržis. Tačiau nusisamdžius kvalifikuotų ekspertų įmonę „Statybos inžinierių konsultantų biuras“ tapo aišku, kad miesto milijonų reikės beveik dvigubai daugiau. Taryba pinigų oro uosto investicijoms padaugino iki 9,4 milijono, ir pavadino tai – istoriniu momentu.
Rimtas klausimas
Vakar Savivaldybės administracijos direktorius Antanas Bartulis spaudos konferencijoje pranešė, kad dėl gerokai padidėjusios Savivaldybės investicijų sumos ir dėl to pailgėjusių projektavimo procedūrų po atnaujintų derybų su „Termicom“ susitarta dėl naujų terminų.
Gavusi iš ekspertų projektavimo projektinius pasiūlymus, Savivaldybė nuo spalio 1 dienos rengs projektavimo paslaugos pirkimo konkursą. Projektą tikisi turėti kitų metų birželį. Tada – vėl viešojo pirkimo konkursas, tik šįkart jau rangos darbų. Jei viskas laimingai, statybos darbai gali prasidėti kitų metų rugsėjo 15 dieną ir truks iki 2020 metų spalio 15 dienos.
Planuojama, kad iki šios datos savo statybos darbus baigs ir „Termicom“. A. Bartulis informavo, kad įmonė naujo orlaivių aptarnavimo ir remonto centro veiklą planuoja pradėti 2021 metų vasario 1 dieną. Taigi, iškilminga naujo objekto oro uoste atidarymo šventė gerokai pavėlinama.
Šiuos terminus spalio 4 dieną dar tvirtins miesto Taryba.
Administracijos direktorius sakė, kad investuotojas dėl pailgėjusių terminų siūlė persiderėti kitas pozicijas – atleisti juos metams nuo žemės nuomos mokesčio, mažinti planuojamų darbo vietų skaičių. Tačiau Administracijos direktorius tikino nesutikęs su tokia investuotojų pozicija.
„Jų iniciatyva tie skaičiai buvo padaryti, dėl jų pačių atsirado pabrangimas. Padaryti 10 milijonų investicijas – rimtas klausimas“, – tvirtino administracijos vadovas ir aiškino, kad dėl to buvo samdomi ekspertai, kurių paslaugos miesto biudžetui kainuos 21 tūkstantį eurų.
Planuose – dar daugiau pinigų oro uostui
A. Bartulis tvirtino, kad Savivaldybės investicijos duos naudos ne tik vienam investuotojui, tačiau ir būsimiems kitų sklypų nuomininkams bei pačiam oro uostui. Anot vadovo, tai didina oro uosto patrauklumą ir „leidžia tikėtis proveržio po dvejų metų, kai pasibaigs statybos“.
Tačiau Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada yra sakiusi, kad įmonė naujuoju peronu naudosis mažai, nes jai labiau reikalingas Krašto apsaugos ministerijai priklausantis šiaurinis peronas, kurio kokybė šiandien labai prasta. Šalia jo yra kroviniams sandėliuoti reikalingi angarai.
To nepaneigė ir Savivaldybės administracijos vadovas. Jis patvirtino, kad pavykus susitarti su Krašto apsaugos ministerija, oro uostas nuomotųsi ir šiaurinį peroną, ir angarus. Savivaldybė gavo Finansų ministerijos išaiškinimą, kad kaip steigėjas, ji gali ir į nuomojamą turtą daryti investicijas. Ar tai reiškia, kad Savivaldybė investuos dar ir į šiaurinį peroną?
„Tiek, kiek reikės jį sutvarkyti, teks planuoti“, – neslėpė A. Bartulis.
Suklysti – netoleruotina
Apie nusitęsusius projekto terminus pakalbinome UAB „Termicom“ direktorių Povilą Padaigą.
– Kai vertinate situaciją?
– Nemanau, kad visais metais nusikelia baigimo data, gal ketvirčiu. Suprantame, kad darbų apimtis didėja, tai natūralu.
– Jūs esate gavę Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą įrangai įsigyti. Ar nusitęsusios statybos nesukels problemų?
– Ne. Tai praktiškai atskiri projektai. Realiai mes planuojame šių metų žiemai vieną lėktuvą atsivaryti ir atlikti paprastą antžeminį aptarnavimą Šiaulių oro uoste.
– Kur, naujojo perono dar nėra? Ar dirbsite šiauriniame perone?
– Taip, ten yra aikštelė vienam lėktuvui stovėti. Įranga yra komplektuojama ir saugoma nuomojamame angare.
– Kiek metų su Savivaldybe kalbatės apie investavimą Šiaulių oro uoste?
– Nebepasakysiu. Tai normalu, nes tokio dydžio projektas... Objektas yra jautrus, nes antroje tako pusėje yra NATO bazė, yra oro uostas, kuris net ir pačių Šiaulių buvo gerokai primirštas.
– Ar nudžiugino, kad Savivaldybės investicijos į jums reikalingą infrastruktūrą išaugo beveik dvigubai?
– Mūsų suvokimu, pagaliau Šiauliai turės rimtą tarptautiniu lygmeniu konkurencingą oro uostą ir daug padarys, kad turėtų ne tik oro uosto iškabą. Mus tai džiugina, nes mes jame plėsimės. Šiauliečius turėtų dar labiau tai džiuginti.
– Šiauliečiams kelia nerimą, ar jūs viduryje projekto nesugalvosite atsitraukti ir palikti Šiaulių oro uostą.
– Yra pasirašytos atitinkamos sutartys, iš abiejų pusių prisiimtos atsakomybės. Atsitraukti – tokio plano neturime. Juolab, kad šiandien į šį projektą jau esame investavę daugiau nei du milijonus eurų. Perkame įrangą, baigiame projektavimą. Tie pinigai jau išleisti ir mums nebelabai yra kelias atgal.
– Jūs jau baigiate projektavimą, o Savivaldybė dar nepradėjo. Ar tai jums tinka?
– Mes esame paskutinėje projektavimo stadijoje. Yra dėliojamas patalpų vidaus įrengimas, darbo vietos. Natūralu, kad Savivaldybė, neturėdama finansavimo, negalėjo pradėti savo projektavimo darbų. Tai būtų neprotinga.
Terminai, kuriuos buvome nusimatę, yra vykdomi. Savivaldybė kai kuriuos darbus atlieka greičiau, nei buvome nusimatę. Matome jų suinteresuotumą. Stengiamės tą tempą palaikyti ir iš savo pusės. Tie papildomi mėnesiai mums naudingi, turėsime laiko pastatyto angaro viduje savo darbus užsibaigti.
Esame kelios šio projekto šalys – oro uostas, Savivaldybė, mes. Tai kompleksiškas ir sudėtingas projektas. Geriau, kad kažkiek darbai vėluotų, bet būtų išlaikyta kokybė, nei skubant padaryti bet kaip. Pinigai yra milžiniški iš abiejų pusių. Suklysti – netoleruotina.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
UAB „Termicom“ direktorius Povilas Padaiga sakė, kad įmonė į būsimą orlaivių aptarnavimo ir remonto centrą jau investavo apie 2 milijonus eurų, tad atgal nebesidairo.