Pabrangs kelionės mieste

Pabrangs kelionės mieste

Pabrangs kelionės mieste

Šiaulių miesto tarybos komitetai pradėjo svarstyti naujas miesto autobusų ir mikroautobusų bilietų kainas. Jas planuojama didinti iki 40 procentų.

Petras BALČIŪNAS

petras@skrastas.lt

Siūlo didelį kainų šuolį

Speciali darbo grupė, kuriai vadovavo Ekonomikos skyriaus vedėjas Stanislovas Gurėjevas, išanalizavo ekonominę „Busturo“ padėtį ir siūlo nustatyti tokias bilietų kainas: vienkartinis autobuso bilietas, perkamas spaudos kioske, kainuotų 1,40 lito, perkamas autobuse — 1,60 lito. Mėnesinis autobuso bilietas kainuotų 85 litus, o maršrutinio taksi — 1,80 lito (visos kainos su PVM).

Kainos didinamos dėl padidėjusio darbuotojų minimalaus atlyginimo, 17 procentų pabrangusio dyzelino, 12 procentų — degalų akcizo.

Nustatyta, kad „Busturo“ pajamos nepadengė sąnaudų, ir bendras nuostolis 2007 metais sudaro 547 tūkstančius litų. Nuostolį šiek tiek amortizavo tarpmiestiniai ir priemiestiniai keleivių pervežimai, o mieste keleivių pervežimas atnešė 794,9 tūkstančio litų nuostolio.

Kainas miesto Tarybai numatoma teikti kovą.

Brangs ir „mikriukai“

Savivaldybės taryba važiavimo mikroautobusais vienkartinio bilieto kainą ruošiasi didinti nuo 1,30 lito iki 1,80 lito — 38,5 procento, kad išlaikytų važiavimo autobusais ir „mikriukais“ kainų santykį.

Paskutinį kartą važiavimo miesto transportu kainos buvo didinamos 2006 metų vasarį. Tačiau maršrutinių taksi bendrovės tada nesutiko padidinti vienkartinio bilieto kainos iki 1,30 lito ir kreipėsi į teismą. Vyriausias administracinis teismas pernai vasarį įpareigojo važiavimą mikroautobusais pabranginti tiek, kiek nustatė Savivaldybė.

Milijonai — kompensacijoms

Visoms Šiaulių gyventojų socialinėms grupėms kelionės viešuoju miesto transportu pabrangtų 40 procentų, nepaisant to, kad nemažai žmonių naudojasi lengvatiniais bilietais — moksleiviai, kai kurie pensininkai, neįgalieji, laisvės kovų dalyviai, buvę tremtiniai ir taip toliau. Šias lengvatininkų kategorijas nustatė Vyriausybė.

Lengvatinių bilietų kainų skirtumas yra dengiamas iš valstybės biudžeto. Šiemet „Busturui“ už lengvatinius bilietus skiriama 6,8 milijono litų kompensacija. Bendrovė suskaičiavo, kad šių pinigų pakaks, nepaisant to, kad visų kategorijų bilietai nuo balandžio gali pabrangti.

PABRANGIMAS: Šiauliečių laukia dar vienas pabrangimas — kelionių viešuoju miesto transportu.

Jono TAMULIO nuotr.

IŠNAŠA

Važiavimą viešuoju transportu Šiauliuose rengiamasi branginti iki 40 procentų.

Keleivių komentarai

— Blogai, kai nėra jokių lengvatų. Štai Vilniaus savivaldybė visiems pensininkams taiko pusę vienkartinio bilieto kainos. Šiauliuose to nėra. Reikia prašyti Šiaulių miesto savivaldybės tai padaryti. Toks būtų mano didžiausias noras.

Angelė

— Ką padarysi ir ką pakeisi? Autobusais nedaug važinėju, vis su savo automobiliu, nors ir su juo darosi per brangu. Sunkiai gyvename.

Edvardas

— Ką čia ir bepridursi. Pridėjo prie pensijos po šimtą litų, tai reikia juos kuo greičiau atsiimti — už bilietus, už dujas, už šildymą. Kaip reikės pas gydytoją atvažiuoti, kai tenka vykti su persėdimais? Per dieną vien kelionėms išleisiu po kokius 8 litus.

Onutė

Jono TAMULIO nuotr.

— Einama lengviausiu keliu. Ir taip viskas brangsta. Reikia didžiulio žmonių piketo. O „Busturui“ — geriau tvarkytis. Autobusai aplūžę, nešvarūs, sėdynės baisios. Pagrasintų atleisti kokį vadovą, susitvarkytų. Nei mikriukai, nei autobusai nepaiso grafikų ir tik lenktyniauja.

Nijolė Budrytė, buvusi miesto Tarybos narė, pedagogė

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.