Iš bulvaro išeina batai

Iš bulvaro išeina batai

ANTRASIS BULVARO TUŠTĖJIMO METAS

Iš bulvaro išeina batai

„Išnuomojama“, “Uždarymo kainos“, “Uždarymas...“ — tokiais užrašais mirga daugiau nei dešimties Šiaulių bulvaro parduotuvių vitrinos. Vakarais atnaujinta, gražiai apšviesta centrinė miesto pėsčiųjų gatvė — tarsi išmirusi. Rekonstruojamas bulvaras gražėja ir tuštėja vienu metu. Verslininkai sako, kad parduotuves “nusiurbia“ ne tik didžiuliai prekybos centrai, bet ir nemažėjančios nuomos kainos.

Živilė KAVALIAUSKAITĖ

zivile@skrastas.lt

Renkasi nuomininkus

Prieš pusantrų metų „Šiaulių kraštas“ rašė apie pirmąjį bulvaro tuštėjimo etapą, kai į Šiaulius atėjo didesni prekybos centrai. Tada visuomenė siūlė miesto valdžiai gyvinti aktyvinti gyvenimą centre, tačiau bebaigiant statyti “Akropolį“ centras vėl tuštėja. Šią savaitę perėję Vilniaus gatvės bulvaru, suskaičiavome per dešimt pastatų, kurių vitrinose kabo užrašai “išnuomojama“. Nuomininkų ieško ir biurų patalpoms.

Batų parduotuvių gausa garsėjęs ir šimtakojų miestą priminęs Šiaulių bulvaras keičiasi — iš jo planuoja išsikraustyti net šešios batų parduotuvės. Batais prekiaujanti „Lilonija“ ne išsikrausto, o traukiasi iš Šiaulių. Dėl kelių parduotuvių ilšikimo bulvare tebevyksta derybos.

„Šiaulių krašto“ kalbinti parduotuvių atstovai įvardijo keletą traukimosi priežasčių: sumažėję pirkėjų srautai, mažėjanti apyvarta, didieji prekybos centrai (keletas parduotuvių planuoja išsikelti į “Akropolį“), didelė nuomos kaina.

Vienos iš parduotuvių atstovė prasitarė, jog jų nuomojame pastate nuomos kaina prieš keletą mėnesių pakilo 20-ia procentų. Nuomininkai nuomos kainas vadino „beprotiškai didelėmis“ ir stebėjosi, kad kai kurios patalpos laikmečiu, kai nuomos kaina krenta, atvirkščiai — pabrango.

1 kvadratinio metro nuomos kaina bulvare svyruoja maždaug nuo 75 iki 95 litų (plius PVM).

Vienų patalpų bendrasavininkė, nenorėjusi būti įvardinta, sakė, jog patalpas nuomoti neskuba ir kruopščiai renkasi nuomininką — nori išvengti pigių rūbų ar batų parduotuvių.

Nuomos kaina, pasak moters, nėra žema — 80 litų už kvadratinį metrą, bet jos neplanuoja mažinti. Be to, reikalauja nuomos užmokesčio pusei metų į priekį.

„Norėtų, kad patalpose įsikurtų restoranas, konjako namai ar “butique“. Noriu, kad ateityje Vilniaus gatvė būtų panaši į užsienietišką“. Jos mintyse Šiaulių bulvaras — kaip Nevos prospektas Sankt Peterburge: kavinė prie kavinės, ir visi nebankrutuoja.

Reikia išskirtinumo

„Bulvaras gražėja, bet kartu — tuštėja. O tai — negerai, nes miesto centras praranda trauką“, — sako UAB “AJ Šokolado gamyba“ direktorius Gintaras Liaušas. Šokolado kavinė bulvare įsikūrė prieš septynis mėnesius.

Gintaras — neįprastas direktorius: su prijuoste pats sukasi tarp klientų. Ir dažnai išgirsta klausimą, kodėl jis verslui pasirinko būtent šią vietą, kur kavinių koncentracija — ir taip nemaža.

G. Liaušo atsakymas — kuo daugiau vienoje vietoje atsiras kavinių, tuo bus didesnis traukos centras. Kaip ir prekybos centruose, kur vienoje vietoje atsidaro 100 parduotuvių. Verslininkas mano: jei nuo Vasario 16-osios iki Tilžės gatvių atsirastų vien kavinių atkarpa, padaugėtų ir žmonių.

Direktoriaus bulvaro vizijoje pėsčiųjų gatvė turi būti miesto širdis su gausesnėmis pramogomis. Užsienio turistams, G. Liaušo nuomone, prekybos centrai nėra įdomūs — jie jų yra matę. Užsieniečiai į miestą atvažiuoja pamatyti kažką naujo. Direktorius juokauja: jei būtų „Akropolis“ pastatytas prie Kryžių kalno, užsienio turistai rinktųsi sakralinę vietą, o lietuviai greičiausiai bėgtų į “Akropolį“.

G. Liaušas svarsto: gali būti, kad atidarius dar vieną didelį prekybos centrą mieste, ta vieta lokalizuosis, o verslo žmonės nebeskirs susitikimų prie kavos puodelio centre, o susitiks prekybos centre.

Savo kavinės į prekybos centrą perkelti G. Liaušas neketina. Nors ir turėjo galimybių.

„Nevilioja — prekybos centrai yra labiau apskrities, o ne miesto centrai. Šokoladas — prabangos prekė. Nemanau, kad prekybos centre ji pasiteisintų. Žmones reikia pritraukti ne tik sienomis ir pastatytu kasos aparatu. Reikia jaukios aplinkos, muzikos — tokios, kokios pats nori“, — sako G. Liaušas.

Verslininkas optimistas ir vis galvoja apie naujas idėjas, dėl kurių lankytojai norėtų ateiti būtent į jo kavinę.

Iš bulvaro nesikels

Parduotuvė „Metų laikai“, kurioje prekiaujama originaliomis prekėmis interjerui, bulvare įsikūrė prieš metus. Tada buvo pirmasis bulvaro tuštėjimo laikotarpis. Parduotuvės savininkė Arūnė Galinskienė irgi negalvoja kraustytis iš nuomojamų patalpų. “Nebent ištiktų bankrotas“, — nusišypso verslininkė. Plėsti patalpas — per brangu.

Moteris įsitikinusi — jos parduodami daiktai — mielos smulkmenos, sendaikčiai, meno kūriniai — netiktų prekybos centrų aplinkai.

A. Galinskienė mano, kad bulvare reikėtų įdomesnių ir įvairesnių parduotuvių — sūrio ar prieskonių, vyninės. Apgailestauja, kad meno galerijos — „išsislapsčiusios“.

„Bet abejoju, ar ateis kas nors įdomaus į bulvarą. Žmonės bijo. Įdomių žmonių — yra, bet jų per mažai įdomiam verslui“.

Moteris mano, kad entuziastingiems, idėjų turintiems žmonėms reikia paramos — pradedantieji mažų parduotuvėlių savininkai norėtų sulaukti miesto valdžios paramos. Bent papaklaustų, kaip sekasi: „Juk yra ne tik stambusis verslas, bet ir smulkios žuvelės.“

Patalpos bulvare — prabanga ir reprezentacija

Grožio salonų „Aurora“ direktorė Oksana Donelaitė-Dūdienė, pirmojo bulvaro tuštėjimo laikotarpiu kėlusi sparnus iš centro, dabar vėl svarsto — ar čia likti.

Du jos salonai įsikūrė prekybos centruose. Direktorės teigimu, grožio salonas bulvare — labiau prabangos ir reprezentacijos reikalas nei verslas.

Pasak verslininkės, kokybiška paslauga gali būti teikiama ne tik bulvare. Bet svarbu, kad prekybos centro formuojama vizija sutiktų su realybe ir neištiktų povo vištidėje situacija.

Bulvaras, pasak direktorės, asocijuojasi su VIP — prabangos sektoriumi. Bet Šiaulių VIP'o kaip ir nėra, o bulvaras tampa išparduotuvių dalimi.

Tikruoju bulvaru verslininkė vadina atkarpą nuo A. Mickevičiaus gatvės iki „Verpsto“ gamyklos kiemo. Likusios bulvaro dalys — turgaus ir mirusi zonos.

„Didelis bulvaro minusas — nėra kur pastatyti mašinos. Jei Savivaldybė nespręs šios problemos, prekybos centrai dar labiau populiarės. Bulvaras yra sezoninis, vasarą — gajus, mielas, rudenį ir žiemą — miega. Trūksta meno galerijų. Nėra restoranų kultūros. Įvairesnių kavinukių. Krizė bus laikas apsivalyti“, — sako verslininkė.

 

KAUNE PAJUDĖJO INTELIGENTAI

Su pėsčiųjų gatvės — Laisvės alėjos — tuštėjimo problema susidūrė ir kauniečiai. Kaune iniciatyvos ėmėsi menininkai, pristatę projektą „LAvizija“, kuriuo siekiama iškelti Laisvės alėjos, kaip pagrindinės Kauno arterijos, vizitinės miesto kortelės, tragikomišką būklę.

Kauno meno tyrėjai, dizaineriai, menininkai į aktualiją nutarė žvelgti per fotografiją, dizainą, dailę, video, muziką.

Projektą iš dalies finansuoja Švietimo ir mokslo ministerija bei Europos Sąjungos struktūriniai fondai.

Dar vienas Kaune menininkų ir verslininkų vykdytas projektas — „Pašauktiems miesto“. Unikalų meninį— probleminį projektą pristatė Kauno fotomenininkai. Projektu siekta priminti laiką, kai Kauno centre šurmuliavo kultūrinis bei visuomeninis gyvenimas.

Daugiau: darbo batai

 

NUOMONĖ: UAB „AJ Šokolado gamyba“ direktorius Gintaras Liaušas juokiasi: didžiausia apyvarta jo kavinėje buvo tą dieną, kai pakabino lauko reklamą.

PASIRINKIMAS: Parduotuvės „Metų laikai“ savininkė Arūnė Galinskienė pasigenda įdomių žmonių įdomiam verslui.

 

Sauliaus JANKAUSKO nuotr.

IŠPARDUOTUVĖS: Parduotuvė tapo išparduotuve.

NUOLAIDOS: Išsikeliančios parduotuvės skelbia nuolaidas.

PASIKEITIMAS: „Žygio batai“ iškeliauja į “Akropolį“.

UŽDARYMAS: Parduotuvė „Lilonija“ ne iškeliama, o uždaroma.

SITUACIJA: „Walking“ vilioja ne akcijomis, o išpardavimu.

NUOMA: „Bottier“ vitrinose — žinia apie išnuomojimą.

LAUKIMAS: Buvusi kavinė-baras „Rytų ekspresas“ jau seniai išnuomojama. 

PASIŪLA: Stikliniame pastate prieš Didždvario gmnaziją skelbiama apie kelių aukštų nuomą. 

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

išnaša: „Parduotuvių atstovai išvardijo pasitraukimo priežastis: sumažėję pirkėjų srautai, mažėjanti apyvarta, didieji prekybos centrai (keletas parduotuvių planuoja išsikelti į “Akropolį“), didelė nuomos kaina.